
Najszybszy Trabant na świecie
Właściciele Trabantów to całkiem spora społeczność. Wśród egzemplarzy, które przetrwały do dziś, jest sporo rarytasów, takich jak model 601 wyposażony w silnik od Audi TT.
Żywot tego modelu rozpoczął się w latach 80. Czternaście lat temu wpadł w ręce pewnego entuzjasty marki, który postanowił go przerobić. Na początek zmieniono seryjną jednostkę dwucylindrową o pojemności 0,6 litra na motor pochodzący od Volkswagena Polo, którego pojemność to 1,1 litra. Jednak bardzo szybko okazało się, że to za mało. Właściciel postanowił „przeszczepić” do swojego Trabanta silnik o pojemności 1,3 litra, ale potem zdecydował się na jeszcze większą jednostkę z Golfa GTI.
Kilka lat temu, po rozbiciu własnego Audi TT, postanowił wykorzystać serce modelu i włożyć pod maskę Trabanta. W ten sposób powstał jedyny na świecie egzemplarz wyposażony w silnik 1.8 turbo, w którym napęd jest przekazywany na wszystkie koła. I do tego jeden z najmocniejszych, jakie jeżdżą po Europie. Pod maską drzemie 270 KM mocy i 369 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Co więcej, 200 km/h na liczniku pojawia się po 15,5 sekundy.
Zobaczcie, jak prezentuje się Trabant z silnikiem 1.8 Turbo w akcji.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Na obecna chwile w Polsce stoi taki 4×4 560konny 😉
Anonymous - 5 marca 2021
z tym najszybszy to przesada , jest sporo szybszych 🙂