
Najpopularniejsze modele 2017 roku w Polsce
Rok 2017 był historyczny nie tylko dla odnotowującej kolejne rekordy Škody, ale i dla całego rynku samochodów osobowych w Polsce. Skoda była w minionym roku najchętniej wybieraną marką nowych samochodów w Polsce, a jej bestsellery, dwoma najpopularniejszymi modelami w naszym kraju.
Rok 2017 przyniósł 486 532 nowych rejestracji samochodów na polskich drogach. Dobra forma rynku w grudniu wzmocniła jeszcze trend wzrostowy, który przyniósł rekordowy wynik roczny. Osiągnięty rezultat poprawia ten z roku 2016 aż o 16,89% i stanowi najlepszy rezultat w XXI wieku.
Swój kluczowy wkład w osiągnięcie takiego sukcesu miała Škoda. W 2017 roku dostarczyła na polskie drogi 62 254 samochody, co stanowi przyrost o 19,04% wobec rezultatu osiągniętego w roku 2016, który zakończyła na pozycji lidera z 52 296 dostarczonymi samochodami. Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy udział Škody w polskim rynku zwiększył się z 12,56 do 12,80%. Na pozycji lidera polskiego rynku pozostaje nieprzerwanie od 2009 roku. Marka osiągnęła także świetne wyniki na płaszczyźnie sprzedaży flotowej.
Największą siłą marki pozostają w Polsce niezmiennie jej dwa bestsellery – modele Fabia i Octavia. Obydwa modele do ostatniego miesiąca roku przodowały w statystykach rejestracji i rywalizacja o tytuł „numeru 1” polskiego rynku mogła się rozegrać tylko pomiędzy nimi. Ostatecznie liderem rynku okazała się Fabia, która notując 26,31% wzrostu zanotowała roczny wynik na poziomie 19 047 rejestracji. Minimalnie wygrała tym samym z większym modelem Octiavia, który w tym roku zanotował wzrost o 11,14%, do wyniku 18 856 dostaw.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Widze że co roku w zestawieniach te same modele sie przewijają. Też miałem suva europejskiej produkcji kupić ale dla porównania sie koreańczykiem przejechałem i już zostałem przy xlv. Cena konkurencyjna a wyposażeniem niczym nie ustępuje bardziej znanym markom