Najpopularniejsze marki aut w internecie 2023
Jedna marka utrzymała niezmienną pozycję lidera, mamy także debiutanta, a jedna marka spadła na ostatnie miejsce podium. Oto najpopularniejsze marki aut w internecie 2023.
W tegorocznym rankingu przeprowadzonym przez portal CompareTheMarket.com.au, Toyota po raz piąty w ciągu ostatnich sześciu lat zajęła pozycję lidera. Od początku bieżącego roku japońska marka była tematem prawie połowy (41,3%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w znanej przeglądarce na świecie.
Na drugiej pozycji mamy debiutanta, który może zwiastować trend w kolejnych latach. Tesla, która jeszcze w zeszłym roku w ogóle nie znajdowała się w rankingu, od razu debiutuje na drugim miejscu, „wygryzając” BMW, Audi i Mercedesa. Te dwie ostatnie marki znalazły się tuż za podium.
Najpopularniejsze marki aut w internecie 2023
Ocena rankingu opiera się na danych zebranych ze 155 krajów. Aż w 64 z nich Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką, Tesla okazała się najczęściej wyszukiwaną marką w 29 krajach, a BMW w 26, jednocześnie zamykając podium.
Kolejne niemieckie marki to Audi i Mercedes, który utracił utrzymywaną przez lata trzecią pozycję. Ciekawostką jest też to, że Volkswagen w ogóle nie znalazł się na liście.
Jak dokładnie wygląda zestawienie najpopularniejszych marek aut w internecie w 2023 roku?
Toyota dominowała w Afryce Środkowej i Południowej, Azji Zachodniej i Południowo-Wschodniej, Oceanii oraz na obszarach Ameryki Południowej. Z kolei Tesla była popularna w USA i niektórych częściach Europy. BMW zdominowało wyszukiwania w Europie, a także było marką numer jeden w Chinach.
Toyota popularna także w Polsce
Wśród dziesięciu najchętniej kupowanych modeli w Polsce, aż pięć to samochody Toyoty (dane SAMARu za październik 2023). Japońska marka od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. To może sugerować dużą liczbę wyszukiwań tej marki w sieci.
Toyota to największy producent samochodów na świecie, sprzedający rocznie średnio około 10 milionów aut w ponad 170 krajach.
Najnowsze
-
Ta firma miała być drugą Teslą. Właśnie ogłosiła bankructwo
Przechodzenie świata motoryzacji na elektromobilność, dało szansę na wybicie się nowym producentom samochodów. Symbolem, że sukces zupełnego nowicjusza jest możliwy, stała się Tesla, ale nie tylko Elon Musk chciał być wizjonerem. Razem z nim startował Henrik Fisker, ale on nie miał tyle szczęścia. -
Drogowa utarczka między motocyklistą i kierowcą Mazdy. Obaj okazali się siebie warci
-
Kiedy można jechać lewym pasem? Za złamanie tych zasad grożą wysokie mandaty
-
Kupiła elektryczne auto za 300 tys. zł, wystarczyło drobne uszkodzenie, by auto trafiło na złom
-
Siedział mu na zderzaku i poganiał światłami, więc nagrywający wpuścił go prosto w ręce policji
Zostaw komentarz: