Najnowsze Audi dla piłkarzy Realu Madryt. Jakie modele wybrali?

SUV’y marki Audi są bez wątpienia pierwszym wyborem gwiazd futbolu.

Mistrzowski hiszpański klub piłkarski Real Madryt, otrzymał od Audi nowe samochody flotowe. Największą popularnością wśród futbolistów z Madrytu po raz kolejny cieszą się modele Audi z rodziny Q. Oprócz sprawdzonej techniki napędu na cztery koła quattro, wszystkie samochody z nowej floty po raz pierwszy wyposażone są w zelektryfikowane układy napędowe.

Najnowsze Audi dla piłkarzy Realu Madryt. Jakie modele wybrali?

Po raz kolejny najchętniej wybieranymi przez międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej modelami Audi są SUV’y. Auta z rodziny Q cieszą się zainteresowaniem piłkarzy grających na wszystkich pozycjach, od bramkarza Thibaut Courtoisa, przez „asa” środka pola Toni Kroosa, po najlepszego strzelca Karima Benzemę, choć wśród wybranych samochodów znalazło się również Audi e-tron Sportback.

Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z czterema pierścieniami w logo wyznacza w tym roku zmianę trendów: oprócz techniki quattro, wszystkie wybrane przez graczy Realu modele wyposażone są w elektryczne układy napędowe Audi – od mild hybrid, po w pełni elektryczne.

Najnowsze Audi dla piłkarzy Realu Madryt. Jakie modele wybrali?

Najlepszym tego przykładem jest to, że na liście życzeń Realu znalazła się hybryda typu plug-in: Audi A7 Sportback Gran Turismo. To pierwsze Audi z silnikiem TFSI e we flocie zespołu ze stolicy Hiszpanii. Wiele gwiazd Realu ponownie wyruszy w drogę modelami Audi ze sportowej gamy RS. Na przykład trener Zinedine Zidane i kapitan drużyny Sergio Ramos, zdecydowali się na Audi RS 6 Avant.

Najnowsze

Goodyear znów współpracuje z Brabham Automotive. Teraz wyposażą drogowy model BT62R

Osiągnięcia legendarnej dynastii Brabhamów w świecie sportów motorowych nie mają sobie równych.

Organizacja Brabham rozpoczęła działalność w 1962 r., a trzy lata później nawiązano partnerstwo z Goodyearem. W 1966 roku kultowy BT19 Sir Jacka był maszyną nie do pokonania, w jego trzecim i ostatnim roku mistrzostw.

Podstawą mistrzostwa z 1966 roku były cztery zwycięstwa Sir Jacka z rzędu w połowie sezonu – w tym na pofałdowanym torze Brands Hatch i trudnej Pętli Północnej Nürburgringu. Brabham zapewnił sobie także wyjątkowy dublet, zdobywając koronę konstruktorów w Watkins Glen, macierzystym wyścigu Goodyear.

W 2019 r. Brabham Automotive i Goodyear ponownie połączyli swoje siły, powracając na tor wyścigowy. Samochód torowy Brabham BT62 kontynuuje tradycję wyścigowego rodowodu rodziny. Ten 700-konny, lekki, 6-biegowy i zaawansowany aerodynamicznie samochód wyścigowy został zaprojektowany z uwzględnieniem tych samych założeń, które obowiązują w każdym najlepszym samochodzie wyścigowym.

Auto ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy. David zwyciężył w nim w swoim debiucie w 2019 roku, wraz z drugim kierowcą Willem Powellem, w mistrzostwach Britcar („Race into the Night”) dla samochodów sportowych, turystycznych i produkcyjnych, na znanym z mokrej nawierzchni torze Brands Hatch.

Najnowsze

Baidu chce za 3 lata wyprodukować autonomicznego elektryka!

Za trzy lata ma pojawić się na rynku autonomiczny samochód elektryczny wyprodukowany przez konsorcjum firm Baidu i Geely.

Baidu, Inc. chińska międzynarodowa firma technologiczna specjalizująca się w usługach i produktach związanych z Internetem oraz sztucznej inteligencji, już w styczniu ogłosiła że założy wraz z Geely nową spółkę. Będzie ona miała za zadanie wykorzystać możliwości Baidu z zakresu autonomicznych pojazdów i doświadczenie Geely w produkcji samochodów.

Efektem będzie produkcja inteligentnych pojazdów elektrycznych. Teraz Robin Li, dyrektor generalny Baidu zdradził więcej szczegółów. Według przedstawiciela  firmy z siedzibą w dzielnicy Haidian w Pekinie pierwszy autonomiczny samochód elektryczny wyprodukowany przez  konsorcjum mógłby zjechać z taśmy montażowej już za trzy lata.

Przypomnijmy, że Baidu w tym obszarze motoryzacji współpracuje od 2018 roku z firmą Volvo, która już w 2010 roku została przejęta przez Geely. Chiński gigant to jedna z największych firm AI i internetowych na świecie.

Najnowsze

Volvo Trucks i DHL łączą siły. Dzięki nim na drogi wyjedzie więcej elektrycznych samochodów ciężarowych

To kolejny krok w kierunku „elektrycznej” transformacji rynku samochodów dostawczych.

Do tej pory elektryczne ciężarówki były używane głównie na krótszych dystansach w miastach i na obszarach miejskich. Teraz DHL Freight i Volvo Trucks zainicjowały projekt skupiający się na transporcie ciężkim na dłuższych dystansach. Współpraca obejmować będzie testy pilotażowe w pełni elektrycznej ciężarówki Volvo FH o dopuszczalnej masie całkowitej do 60 ton.

Od marca ciężarówka będzie kursować między dwoma terminalami logistycznymi DHL Freight w Szwecji, na dystansie około 150 km. Podczas okresu próbnego Volvo i DHL chcą pozyskać informacje dotyczące konfiguracji i obsługi odpowiedniej infrastruktury ładowania. Zebrane dane mają pomóc w zoptymalizowaniu poszczególnych zmiennych takich jak: odległość, masą ładunku i punkty ładowania w codziennych przewozach drogowych.

Warto przypomnieć, że DHL Freight aktywnie uczestniczy w różnych projektach dotyczących paliw alternatywnych, promuje m. in. w Szwecji program ekologicznej żeglugi. Klienci korzystający z programu płacą stałą dopłatę za każdą wysłaną paczkę lub paletę, a dochód z dopłat jest w pełni inwestowany w czyste technologie wykorzystywane w Szwecji.

Z kolei ciężarówki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric przeznaczone do dystrybucji miejskiej już dziś są produkowane seryjnie. DHL niedawno włączył do floty w Londynie nowe Volvo FL Electric, wprowadzając w ten sposób pierwszą specjalnie zbudowaną w pełni elektryczną ciężarówkę Volvo do dystrybucji miejskiej w Wielkiej Brytanii.

Najnowsze

Już dziś możesz obliczyć, o ile zmniejszysz emisję dwutlenku węgla przesiadając się do samochodu elektrycznego!

Od teraz każdy kierowca lub potencjalny nabywca samochodu elektrycznego może obliczyć, w jakim stopniu zredukuje ślad węglowy swojego pojazdu w porównaniu do auta spalinowego na etapie eksploatacji.

Dostępny na stronie elektromobilni.pl kalkulator emisji CO2 to pierwsze w Polsce narzędzie pozwalające w prosty i przejrzysty sposób porównać stopień emisyjności  pojazdu elektrycznego z referencyjnym autem spalinowym (zarówno z jednostką benzynową, jak i z silnikiem Diesla). Kalkulator uwzględnia wszystkie oferowane w Polsce osobowe i dostawcze modele samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).

Narzędzie umożliwia porównanie emisji dwutlenku węgla na etapie użytkowania pojazdu w zależności od rocznego przebiegu oraz w trzech różnych wariantach ładowania akumulatora trakcyjnego. Użytkownicy Kalkulatora mogą m.in. zdecydować się na dokonanie obliczeń po wyborze taryfy „Zielona Energia”, gdy prąd służący do zasilania samochodu elektrycznego pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych. Energią z OZE zasilane są m.in. wybrane ładowarki takich operatorów jak np. GreenWay Polska, PGE Nowa Energia czy Tauron.

W konsekwencji, z „zielonej” energii możemy skorzystać nie tylko ładując samochód z domowego gniazdka (po wyborze dedykowanej taryfy), ale również na coraz większej liczbie stacji ogólnodostępnych. Użytkownicy Kalkulatora mogą wybrać także dwie inne opcje: sytuację, gdy za 40 proc. energii zużytej do ładowania EV odpowiada przydomowa instalacja fotowoltaiczna oraz wariant, w którym energia pochodzi w 100 proc. z sieci elektroenergetycznej i jest generowana przez źródła konwencjonalne.

Ekologiczną przewagę elektromobilności na motoryzacją konwencjonalną potwierdzają obliczenia dokonane na przykładach konkretnych modeli pojazdów. Przy rocznym przebiegu 15 tys. km całkowicie elektryczne BMW i3 (ładowane energią ze źródeł konwencjonalnych), w porównaniu z referencyjnym miejskim modelem benzynowym, zapewnia ograniczenie emisji CO2 o 0,9 tony.

W przypadku uwzględnienia prywatnej instalacji fotowoltaicznej ograniczenie wytwarzania dwutlenku węgla sięga 1,2 tony. Gdy kierowca takiego pojazdu zdecyduje się skorzystać z „Zielonej Taryfy”, ograniczy ślad węglowy na etapie eksploatacji w jeszcze większym stopniu – o 2,1 tony. Kompaktowy Nissan Leaf pozwala na redukcję emisji CO2 odpowiednio o 0,9 tony (energia ze źródeł konwencjonalnych), 1,5 tony (przy uwzględnieniu domowej instalacji PV) lub 2,4 tony („Zielona Energia”).

Z kolei Škoda Enyaq, w porównaniu z benzynowym crossoverem podobnej wielkości, przyczynia się do ograniczenia śladu węglowego o 1,5 tony (energia ze źródeł konwencjonalnych), 2,1 tony (przy uwzględnieniu domowej instalacji PV) lub nawet 3,1 tony („Zielona taryfa”). Jeszcze wyraźniejsze różnice emisyjności występują w segmencie samochodów użytkowych. W przypadku niektórych elektrycznych modeli dostawczych, redukcja CO2 przy rocznym przebiegu 15 tys. km może sięgnąć 3,6 tony w porównaniu do ich odpowiedników zasilanych olejem napędowym.

Najnowsze