Najbezpieczniejszy samochód 2009 roku
Taki ranking przeprowadził nie byle kto, bo Instytut EuroNCAP, który podsumował wszystkie testy zderzeniowe przeprowadzone w 2009 roku i wybrał najbezpieczniejszy samochód. Zwycięzcą został Volkswagen Golf.
Golf już w 2008 roku otrzymał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. W obowiązującej od 1997 roku procedurze oceniano odporność na zderzenia czołowe i boczne oraz brano pod uwagę ochronę pieszych. Na początku ubiegłego roku poszerzono zakres testów, zaostrzone zostały także kryteria oceny. Golf został ponownie przebadany i uzyskał doskonałe wyniki we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę).
Teraz bestseller z Wolfsburga otrzymał po raz kolejny pięć gwiazdek uzyskując 103 punkty, co przyniosło mu tytuł „Najbezpieczniejszego samochodu 2009 roku”. Nowym, zaostrzonym testom zderzeniowym EuroNCAP poddane zostały łącznie 33 samochody.
fot. Volkswagen
|
W bardziej surowej procedurze oceny uwzględniono także elektroniczne systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, które pozwalają zapobiegać ciężkim obrażeniom i wypadkom. Golf na polskim rynku standardowo wyposażony jest m.in. w zestaw siedmiu poduszek powietrznych,
na który składają się czołowe i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu, kolanowa poduszka kierowcy oraz kurtyny powietrzne. Wśród seryjnych systemów znajdują się: ABS ze wspomaganiem hamowania, system zapobiegający poślizgowi kół napędowych przy ruszaniu (ASR), elektryczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS), układ zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem (MSR) oraz mocowanie Isofix dla dwóch fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Ponadto w ESP seryjnie wyposażone są Golfy z przekładnią DSG lub napędem 4Motion oraz wersje BlueMotion Technology, GTI, GTD i R.
W 2008 roku ten kompaktowy samochód otrzymał także wyróżnienie „Top Safety Pick” przyznawane przez niezależny amerykański instytut ds. bezpieczeństwa „Insurance Institute for Highway Safety” (IIHS). Testy prowadzone przez tą organizację obejmują zderzenie czołowe przy prędkości 40 mph (64 km/h) i zderzenie boczne przy prędkości 31 mph (50 km/h) z przesuwną barierą, której forma odpowiada przodowi samochodu typu SUV. Ponadto przebadano również zachowanie się siedzeń podczas uderzenia w tył nadwozia.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: