Na wiosnę rusza odcinkowy pomiar prędkości – lista lokalizacji
Testy systemu odcinkowej kontroli prędkości przez Inspekcję Transportu Drogowego zakończone. Teraz ITD podpisuje umowę z dostawcą sprzętu i planuje uruchomić urządzenia już na wiosnę 2015 roku.
![]() |
Za odcinkowy pomiar prędkości będą odpowiadać pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, ta sama sekcja, która obecnie zarządza siecią fotoradarów.
Jak to działa? Na początku i końcu kontrolowanych odcinków montuje się bramki, na których umieszczone zostały kamery rejestrujące wjazd i wyjazd samochodu. Na podstawie zdjęć system obliczy czas przejazdu i średnią prędkość. Jeśli zmieści się ona w obowiązującym na kontrolowanej drodze limicie, zdjęcia zostaną automatycznie skasowane. Ale w przypadku, gdy wykryje się przekroczenie prędkości, zdjęcia automatycznie wyłane są do CANARD (tak samo się dzieje w przypadku żółtych fotoradarów). Na podstawie numeru rejestracyjnego auta operator systemu ustali w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, kto jest właścicielem pojazdu i powiadomi go o zarejestrowanym wykroczeniu. Ten będzie mógł wskazać kierowcę auta, wziąć mandat na siebie albo odmówić wskazania kierowcy i przyjąć karę bez punktów karnych. Czwarta opcja to oddanie sprawy do sądu, który rozstrzygnie sprawę.
Dowiedz się, jakie uprawnienia ma ITD – tutaj. |
Pomiarem zostanie objętych 29 odcinków dróg krajowych, którymi zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oto ich lista.
Miejscowość – Województwo – Droga krajowa – Długość odcinka (w km)
Tomaszów Mazowiecki – łódzkie – 48 – 2,15
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Kanina – Wysokie – małopolskie – 28 – 0,95
Zakręt – mazowieckie – 2 – 1,4
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,97
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,89
Oborniki – wielkopolskie – 11 – 1,43
Łuszczów – lubelskie – 82 – 2,9
Strachówka – Warmiaki – mazowieckie – 50 – 3,1
Górno – świętokrzyskie – 74 – 4,1
Gniazdowo – Piecki – warmińsko-mazurskie – 59 – 5,83
Karniewo – mazowieckie – 60 – 1,83
Turzyn – mazowieckie – 8 – 1,7
Tarnowskie Góry – śląskie – 11 – 1,1
Rybitwy-Polesie – mazowieckie – 7 – 2,2
Borzęcin – Prusice – dolnośląskie – 5 – 7,4
Kołbiel – mazowieckie – 50 – 4,8
Kluki – łódzkie – 8 – 1,6
Złota – łódzkie – 72 – 3,3
Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna – podkarpackie – 9 – 3,6
Krościenko Wyżne – Iskrzynia – podkarpackie – 9 – 1,3
Babigoszcz – Gniazdowo – zachodniopomorskie – 3 – 4,82
Łosiów – opolskie – 94 – 2,175
Zwierki – Zabłudów – podlaskie – 19 – 3,8
Lubin – dolnośląskie – 3 – 2,25
Najnowsze
-
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
5 lat. Tyle projektantom BMW zajęło przygotowanie nowej ”jedynki”. Kompakt z Bawarii o oznaczeniu F70 przynosi powiew świeżości, ale nie rezygnuje z dotychczasowych proporcji. BMW 120 – Niby zupełnie inny, a jednak trochę podobny Wymiary nie odstają spektakularnie od generacji F40. Auto jest dłuższe o 4 centymetry i odrobinę wyższe. Bez zmian pozostał rozstaw osi, szerokość […] -
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
Zostaw komentarz: