
Motorsport dla zrównoważonego rozwoju – Cupra ogłasza udział w Extreme E!
Start marki w nowej formule wyścigów został ogłoszony podczas oficjalnego otwarcia pierwszego europejskiego Cupra Studio w Hamburgu. Zawody samochodów elektrycznych mają rozpocząć się na początku 2021 roku.
Inauguracyjny sezon zawodów Extreme E odbędzie się w pięciu częściach świata, charakteryzujących się skrajnie różnymi warunkami. Zgodnie z postulatem równości płci w sporcie za kierownicą elektrycznych samochodów wyczynowych zasiądą damsko-męskie duety kierowców. Zespoły zmierzą się z pogodą Arktyki, pustynią, lasami deszczowymi, lodowcami i klimatem oceanicznym – lokalizacje wyścigów zostały dobrane tak, by przybliżyć wpływ zmian klimatycznych na środowisko. Ogólnoświatowe zawody w pięciu lokalizacjach połączą rozrywkowy format z akcją uświadamiającą znaczenie elektryfikacji, równości i zrównoważonego rozwoju. Cupra jest pierwszą marką motoryzacyjną, która potwierdziła udział w wyścigach Extreme E.
Współpraca Cupry z firmą tuningową ABT rozpoczęła się w 2018 roku. Pierwszym projektem była sportowa wersja Leona Cupry oraz Cupra Ateca z silnikiem o mocy ponad 350 KM. Doświadczenia hiszpańskiej marki i niemieckiego przedsiębiorstwa mogą okazać się szczególnie przydatne w wyścigach Extreme E. Cupra stoi za zaprojektowaniem pierwszego w 100% elektrycznego samochodu wyścigowego, Cupry e-Racera, z kolei zespół ABT bierze udział w zawodach Formuły E od początku jej istnienia.
Nowy samochód wyścigowy Cupry i ABT Sportsline zaprezentowano podczas otwarcia w Hamburgu pierwszego w Europie i drugiego na świecie ekskluzywnego salonu Cupra. Wśród gości specjalnych wydarzenia był Mattias Ekström, ambasador marki, który weźmie udział w Extreme E. Nowy lokal Cupry, znajdujący się w poprzemysłowym budynku z początku XX wieku, łączy funkcję oficjalnego showroomu i warsztatu serwisowego. Dodatkowo przy budynku zorganizowano specjalny tor wyścigowy.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: