MotoGP: Co zrobi Rossi podczas rundy na Phillip Island?

Valentino Rossi, po wypadku na torze Phillip Island w 2011 roku, postanowił w tym sezonie sięgnąć po koronę australijskiego toru. Czy rzeczywiście były wielokrotny mistrz świata zdoła to osiągnąć?

W zeszłym roku nie udało się, Rossi nie ukończył wyścigu. Mimo tego Valentino nie traci nadzieji: „Phillip Island to naprawdę wyjątkowy i zarazem fantastyczny tor. Przejazd jest bardzo szybki, na prostych jest rozległy jak ocean, a każdy zakręt znacznie różni się od poprzednich, każdy pokonuje się z inną prędkością, każdy ma inny poziom trudności. Phillip Island to tor, który każdy zawodnik musi pokochać.”

Spekulacje dotyczące złej pogody podczas najbliższej rundy mogą wpłynąć pozytywnie na formę Rossiego. Podium w Le Mans zawodnik zdobył jadąc po mokrej nawierzchni dlatego też eksperci sugerują, że takie warunki atmosferyczne pozwolą na pokonanie deficytu szczęścia na motocyklu Ducati  towarzyszącemu Rossiemu w tym sezonie.

fot. materiały prasowe

 „Jazda na motocyklu w MotoGP na tym torze daje dużo radości. Mimo tego, ubiegłoroczny weekend w tym miejscu był dla nas wszystkich bardzo trudny, dlatego postaramy się, żeby w najbliższej rundzie było lepiej. Co więcej, prognozy podają, że będzie mokro i chłodno, dlatego oczekujemy konkurencyjnych warunków i postaramy pokazać wszystko, co potrafimy.”

Rossi stanął aż pięciokrotnie na podium australijskiego toru, za każdym razem w barwach teamu Yamaha, gdzie powróci wraz z początkiem następnego sezonu.

Najnowsze

Sukces francuskich motocyklistek podczas wydarzenia Six Days Enduro

Reprezentacja francuskich motocyklistek zdobyła Puchar Świata FIM podczas 87. edycji międzynarodowego wydarzenia Six Days Enduro (ISDE). Impreza odbyła się w dniach 24-29 września 2012 r. w Niemczech.

Gratulacje dla zespołu kobiet z Francji: Blandine Dufrene (sponsor Husaberg), Audrey Rossat  (sponsor KTM) i Ludivine Puy (sponsor Gas Gas). 

Francuski zespół był niekwestionowanym faworytem przez cały tydzień i rozgrywki zakończył z czasem: godzina i pięćdziesiąt dwie minuty, tuż przed zespołem kobiet z Niemiec. Trzecie miejsce na podium zajęła drużyna z Australii.  W klasie kobiet Trophy  uczestniczyło zaledwie siedem zespołów – kolejny miejsca zajęły: Szwecja, Finlandia, USA i Kanada. Wśród 478 zawodników znalazło się jedynie 21 kobiet 

fot. materiały prasowe

W ostatnim, szóstym rozgrywek 392 zawodników rozpoczęło zmagania, a 13 kobiet pomyślnie zakończyło ostatni etap, co doprowadziło je spektakularnego wydarzenia kończącego się na torze wyścigowym Sachsenring.

Po raz pierwszy od 23 lat Niemcy byli gospodarzami renomowanego i długo oczekiwanego wydarzenia. Prawie 480 zawodników z całego świata przejechało ponad 1.400 km w ciągu sześciu dni, w Europie Środkowej, Zachodniej Saksonii oraz Niemczech. Pojawiło się około 300.000 widzów i uczestników z ponad 30 krajów, co z pewnością ucieszyło firmę Red Bull – sponsora wydarzenia.

CIEKAWOSTKI

Mistrzostwa świata dzieli się na trzy klasy:
–  Puchar Świata FIM
–  Puchar Świata Junior FIM
–  Puchar Świata Kobiet FIM

Całkowita długość, oczywiście łącznie ze specjalnymi odcinkami, wynosiła około 1450 km.

Dzień 1 i 2: długość całkowita: ok. 260 km, każdego dnia 2 okrążenia, a ponadto:
– trzy kontrole czasowe „na kolanach” (bez wybiegu)
– trzy specjalne testy „na kolanach”

Dzień 3 i 4: Długość całkowita: ok. 300 km, każdego dnia zawodnicy przejeżdżają dwa okrążenia.
– trzy kontrole czasowe „na kolanach” (bez wybiegu)
– cztery testy specjalne „na kolanach”

Dzień 5: Długość całkowita ok. 300 km, każdego dnia 2 okrążenia.
– trzy kontrole czasowe „na kolanach” (bez wybiegu)
– cztery testy specjalne „na kolanach”

Dzień 6: Długość: około 1 km.
– jeden czas do wyboru i test końcowy na Sachsenring

 

Najnowsze

Kolekcja ubrań inspirowana Chevroletem Malibu

Projektant mody Isaac Mizrahi wydał nową kolekcję ubrań inspirowanych modelem samochodu Chevroleta - Malibu debiutującego w 2013 roku. Czy odzież trafi w gusta kobiet? Oceńcie sami.

Producent samochodów postanowił połączyć siły z nowojorskim projektantem Isaaciem Mizrahi, który stworzył mini-kolekcję składającą się z sześciu elementów. Ubrania były bezpośrednio inspirowane liniami nadwozia, materiałami oraz kształtami Chevroleta.

fot. Chevrolet

„Model Malibu na 2013 rok to naprawdę wspaniale zaprojektowany samochód” – mówi Isaac Mizrahi – „Każdy element mojej kolekcji był ściśle inspirowany cechami tego samochodu, począwszy od skórzanych siedzień, a skończywszy na ostrym oświetleniu wnętrza w kolorze niebieskim.”

fot. Chevrolet

Podczas prac nad projektami, Mizrahi spotkał się z wieloma przedstawicielami firmy Chevrolet, między innymi z Mary Kubitskey, managerką ds. reklamy modelu Malibu.
„Współpraca z projektantem pomogła nam do dialogu z kobietami, które uwielbiają stylowe ubrania i pragną mieć w swojej szafie coś, co pozwoli by ich codzienna zmiana garderoby była łatwiejsza i przyjemniejsza” – mówi Kubitskey.

Wydawałoby się, że prace projektantów mody zazwyczaj nie są przydatne do codziennego użytku. Nam powyższe projekty wydają się całkiem przystępne i praktyczne. A co Wy o nich myślicie? 

Najnowsze

Pierwsza w historii szefowa zespołu F1

Monisha Kaltenborn podczas ostatniej Grand Prix w Korei Południowej oficjalnie przejęła stery nad szwajcarskim teamem Sauber. Czy pierwsza kobieta z tak wysoką funkcją w "Królowej Motor-sportu" wyniesie zespół na szczyt?

Peter Sauber, z wykształcenia elektryk, od zawsze pasjonował się sportem motorowym. Pasja przeobraziła się w czyn wraz z nadejściem roku 1970. To właśnie wtedy, 42 lata temu powstały zalążki teamu, który obecnie ściga się w Formule 1.

fot. Sauber

Według założyciela, nadszedł jednak odpowiedni moment, aby ktoś inny przejął stery nad czwartym najstarszym zespołem w stawce. Wybór padł na Monishę Kaltenborn, która w 2010 roku została dyrektorem zarządzającym szwajcarskiej stajni. Skąd taka decyzja? „Już dość dawno zadecydowaliśmy, że Monisha przejmie kontrolę, ale czekaliśmy na odpowiedni moment. Teraz nadszedł odpowiedni czas, zarówno dla nas jak i dla niej” – powiedział założyciel zespołu, odchodzący na sportową emeryturę, Peter Sauber. 

„Nie mam wątpliwości, że Monisha ma wszystkie odpowiednie umiejętności aby być wybitnym szefem” – dodał Sauber. „Jestem pewien, że zapewni wszystkie wartości, które pozwolą utrzymać firmę w dobrej kondycji. To dla mnie niezwykle istotne.”

Obecny sezon dla teamu z Hinwil jest bardzo udany. Kierowcy zespołu aż czterokrotnie stawali na podium i w większości wyścigów walczą o solidne zdobycze punktowe. Po weekendzie w Korei zajmują 6. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zaledwie 20 punktów za Mercedesem.

Cele Kaltenborn na przyszłość są jasne: „Wysoko stawiam poprzeczkę. Chcę prowadzić zespół naprzód i osiągać coraz większe sukcesy.”

Kiedy kolejna kobieta obejmie tak wysoką funkcję w zespole F1? Miejmy nadzieję, że już wkrótce!

Najnowsze

Nowe funkcje w systemie ABS firmy Bosch do motocykli

Firma Bosch przedstawiła nowe funkcje w 9. generacji systemu ABS do motocykli. Oprogramowanie i czujniki mają zagwarantować jeszcze wyższe bezpieczeństwo jazdy.

System ABS dziewiątej generacji firmy Bosch to układ kontroli jazdy dedykowany do wszystkich typów motocykli. Nowe funkcje dodatkowe dają producentom motocykli jeszcze więcej możliwości korzystania z rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Różne warianty układów ABS 9 generacji można rozszerzyć o funkcję Offroad lub kontrolę trakcji. Obydwie funkcje będą dostępne od 2013 roku w motocyklach KTM – w modelach 1190 Adventure oraz 1190 Adventure R.

„Dostępny w wielu wariantach system ABS 9 z rozszerzonym zakresem funkcji pozwoli nam spełnić wymagania wszystkich producentów motocykli oraz ich klientów” – powiedział Fevzi Yildirim, dyrektor ds. systemów bezpieczeństwa do motocykli. 

ABS z funcją Offroad

W trybie Offroad charakterystyka poślizgu oraz inne parametry zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby motocyklista także w terenie mógł hamować z optymalną skutecznością. ABS później ingeruje podczas hamowania. Funkcja pozostawia większą swobodę poślizgu pomiędzy oponami a nawierzchnią niż w przypadku ABS do zastosowań drogowych. Dzięki temu, jak mówi producent, tylne koło może łatwiej „zakopać się” w miękkiej nawierzchni, co poprawia skuteczność hamowania w terenie.

Kontrola hamulca przedniego koła motocykla dopuszcza większe opóźnienie bez ryzyka utraty stabilności.. Producent motocykli ma przy tym możliwość adaptacji trybu Offroad, aby motocyklista świadomie mógł blokować tylne koło i wykonać charakterystyczny dla sportów terenowych drift lub przy nawrocie „zarzucić” tył motocykla.

fot. Bosch

ABS z kontrolą trakcji 

Dzięki nowej funkcji kontroli trakcji opracowanej przez firmę Bosch zapobiega także poślizgowi tylnego koła w trakcie dynamicznego przyspieszania, zapobiegając niebezpieczeństwu podrywania przedniego koła. Kontrola trakcji wspomaga motocyklistę na nawierzchni asfaltowej, a teraz także w terenie – wyjaśnia Fevzi Yildirim. Funkcję kontroli trakcji można zintegrować we wszystkich dwukanałowych systemach ABS 9 firmy Bosch

Stosując dodatkowo czujnik nachylenia Bosch, funkcja kontroli trakcji będzie sterować maksymalną dopuszczalną mocą silnika podczas pokonywania zakrętów. Dzięki temu czujnikowi system 100 razy na sekundę kontroluje moc motocykla, oblicza jego nachylenie i kąt wyboczenia oraz przyspieszenie w pionie. Funkcję kontroli trakcji można zintegrować także w maszynach motokrosowych.

 

 

Najnowsze