Motocyklowa Gymkhana w Polsce – film

Gymkhana jest sportem, który zyskuje na świecie coraz więcej entuzjastów, a w Europie jest nowością. Polski oddział Hondy już  przyszłym sezonie rozpocznie promowanie tej dyscypliny na swoich motocyklach. Liczymy, że na zawodach pojawią się także motocyklistki!

Obserwując duże zainteresowanie imprezami kierowanymi do szerokiej grupy motocyklistów, polski oddział japońskiej marki planuje w przyszłym roku zastąpić organizowane dotychczas wyścigi CBR125R Cup oraz Hornet Cup, na popularne w kraju kwitnącej wiśni zawody zwane Gymkhaną. 

fot. J. Dyszy

Gymkhana w Europie jest nowością. W przeciwieństwie do wyścigów motocyklowych, można ją łatwo zorganizować na względnie niedużych, równych nawierzchniach, takich jak parkingi, place, nieużywane fragmenty lotnisk. Od zawodników Gymkhana wymaga zdolności szybkiego pokonywania serii zakrętów, slalomów, nawrotów czy też ósemek. Bardzo ważna jest umiejętność zapamiętania trasy i koncentracja. Przejazdy odbywają się indywidualnie, na czas, a umiejętności zdobyte podczas uczestnictwa są bezcenne. 

Zawodnicy Gymkhany startują na seryjnych, zarejestrowanych motocyklach z aktualnym przeglądem technicznym uprawniającym do poruszania się po drogach publicznych. 

Honda Poland planuje w przyszłym roku rozpocząć cykl takich zawodów i wzbudzić zainteresowanie motocyklistów w naszym kraju tą ciekawą dyscypliną.

Nam ten pomysł przypadł wyjątkowo do gustu. Sądząc po specyfice jazdy podczas takich zawodów może niebawem okazać się, że – podobnie jak w trialu – kobiety będą sobie radzić całkiem dobrze w tym sporcie. Tutaj liczy się precyzja i płynność pokonania poszczególnych prób.

Zobacz jak to wygląda na filmach.

Najnowsze

Heidi Klum prezentuje Volkswagena Eos

Tegoroczną premierę Volkswagena Eos po delikatnym faceliftingu, zorganizowaną podczas Los Angeles Auto Show, uświetniła modelka, od dawna związana z marką z Wolfsburga - Heidi Klum.

Uroda Heidi i udany samochód idą w parze.
fot. Volkswagen

Znana supermodelka, promowała już wcześniej wspólnie ze swoim mężem – piosenkarzem Seal’em -Volkswagena Tiguan’a, potem jeździła po Sardynii najnowszym modelem Volkswagena Polo (nasz test tego samochodu tutaj). Teraz pojawiła się na stoisku Volkswagena podczas największych w zachodnich stanach targów – Los Angeles Auto Show. Jej obecność podkreśliła debiut najnowszego kabrioletu ze stajni Volkswagena – modelu Eos, który de facto nie jest szczególną nowością, a raczej odmłodzoną wersją pierwszej generacji samochodu.

Miejsce prezentacji wybrane zostało z premedytacją: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu. Volkswagen of America będzie sprzedawać nowego Eosa od końca marca, w Polsce samochód będzie dostępny już w lutym.

Zmiany na lepsze
W Eosie 2011, między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, błyszczących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowe. Całkowicie nowa jest oferta kół ze stopu metali lekkich.Od poprzednika przejęte zostały jedynie 16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy.

Nowego Eosa poznamy po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W tylnych lampach wyraźnie widać stylizowane „M”, w które wbudowane są diody i światła stopu. 

Heidi Klum z Dr. Ulrichem Hackenberg – członkiem zarządu Volkswagena, odpowiedzialnym za rozwój marki.
fot. Volkswagen

We wnętrzu zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi. Seryjnie samochód zdobią aplikacje z matowego chromu. Dorzucono też lepszy komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, układ regulacji świateł drogowych Light Assist oraz drugą generację systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równolegle i prostopadle to osi jezdni). Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access. 

Cool Leather na gorące dni
Seryjne siedzenia pokryte są nową tkaniną (deseń Wave). Praktyczna może okazjać się też nowa tapicerka ze skóry nappa Cool Leather – skóra odbija promienie słoneczne i w związku z tym znacznie mniej się nagrzewa, jest zatem idealnym materiałem dla kabrioletu.

Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu Eosa jest panoramiczny dach rozsuwany, który umożliwia przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie otwarty dach CSC w ciągu tylko 25 sekund zmienia Eosa z coupé w kabriolet i odwrotnie. 

Modelka z Klausem Bischoffem – szefem Volkswagen Design.
fot. Volkswagen

W Europie dostępne będą trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbo (TDI). Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM; TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.

Silnik 2.0 TDI z BlueMotion Technology (między innymi system Start-Stop i odzysk energii hamowania) o mocy 140 KM ma zużywać średnio 4,8 l/100 km.

 

Najnowsze

Jednoślad od Audi?

BMW produkuje od dawna motocykle, AMG ostatnio rozpoczęło współpracę z Ducati, Volkswagen przymierzał się do jednośladów, więc i Audi nie może pozostać z tyłu. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu zaprezentowano najnowszy, dwukołowy pojazd koncepcyjny.

Audi już niejednokrotnie przymierzało się do stworzenia motocykla, jednak cały czas ta idea pozostawała jedynie w sferze chęci. Najnowszy koncept zaprojektowany przez brytyjskiego designera Gavina Harvey’a nosi nazwę Audi RB-1200 S i wygląda całkiem realnie.

Jak można się domyślić, motocykl napędzany będzie silnikiem o pojemności 1200 cm3. Koncept stylizacją nawiązuje do Audi R8 (reflektor z diodami LED), jednak można w nim znaleźć również odniesienia do produkowanych przez Auto-Union w 1930 roku samochodów wyścigowych D-Type. 

fot. thedesignblog.org

Wygląd motocykla może wzbudzać kontrowersje, ponieważ cały ciężar optycznie spoczywa na przodzie maszyny. Z drugiej strony jednak – RB-1200 S wygląda dzięki temu naprawdę bojowo. Z boku można dostrzec umieszczoną dość wysoko ramę kratownicową, stosowaną m.in. w jednośladach Ducati. Przednie koło zdobią czerwone zaciski hamulcowe z wyżłobionymi czterema okręgami Audi. Kanapa ma być wykonana ze skóry z elementami z włókien węglowych i również okraszona logiem marki z Ingolstadt. Tył wieńczą dwie końcówki wydechu  zapowiadające, że będzie to bezkompromisowa maszyna.

Tak miał wyglądać motocykl Volkswagena, o którym głośno było rok temu, stylizowany na koncepcyjnego Iroc’a. Do dziś nie ma żadnych symptomów, że kiedykolwiek maszyna ujrzy światło dzienne…
fot. Nils Poschwatta

Najnowsze

Dziewczyny na gokarty! Ostatnie fotki z I KPK

Pamiątkowe galerie zdjęć dla każdej uczestniczki Motocaina Cup zostaną wysłane mailem już niebawem. A oto ostatnie zdjęcia z tego wydarzenia.

Najnowsze

I Motocaina Cup – galeria Arkadiusza Wiącka

Dziś zamieszczamy dwie ostatnie galerie zdjęć z Kartingowego Pucharu Kobiet - I eliminacji i już zaczynamy przygotowania do kolejnej, która odbędzie się 13 grudnia - zapraszamy!

Najnowsze