Motocyklowa Gymkhana już w ten weekend! Film

W najbliższy weekend w Centrum Handlowym M1 w Markach odbędzie się po raz pierwszy w Polsce impreza motocyklowa - Honda Gymkhana. Zamieszczamy film obrazujący zmagania oraz opisujemy charakter tej rywalizacji.  

Kobiety – motocyklistki z powodzeniem sprawdzą się w tej dyscyplinie.
fot. Honda

Honda Gymkhana (czyt. dżymkana) skierowana jest nie tylko do motocyklistów, ale do wszystkich ludzi lubiących rywalizację sportową połączoną z motoryzacją. Potrwa całą sobotę i niedzielę.

Wszystkie panie motocyklistki zapraszamy w sobotę po Gymkhanie o godzinie 16.00 przed lotnisko Bemowo, skąd wyrusza parada pań na jednośladach. Więcej informacji tutaj.

Gymkhana to dyscyplina sportu motorowego, organizowana na otwartych placach, np. parkingi. Wymaga od zawodników umiejętnego manewrowania na czas i pokonywania przeszkód takich jak:

 

– serie zakrętów,
– slalomy,
– nawroty 180 stopni,
– nawroty 360 stopni,
– ósemki
a wszystko to przy maksymalnych przyspieszeniach i hamowaniach. 

Przykładowa trasa Gymkhany.
fot. Honda

Tym razem miejscem imprezy jest parking pod dużym centrum handlowym. W trakcie dwudniowego wydarzenia, poza treningami i zawodami w Gymkhanie, organizator zaplanował również wystawę motocykli i samochodów, pokazy stuntu motocyklowego oraz trialu rowerowego. Poza tym przewidziane są liczne atrakcje oraz konkursy z nagrodami dla widzów. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz jak to wygląda na filmie.

Najnowsze

50% kierowców i pasażerów nie zapina pasów!

Przeciętny Polak wie, że prawo nakazuje zapinanie pasów w samochodach. Pomimo, że 85% kierowców i 81% pasażerów zapina pasy bezpieczeństwa z przodu pojazdu, to zaledwie połowa kierowców (49%) i pasażerów (54%) robi to jadą z tyłu samochodu. Podajemy statystyki policyjne.

Siedząc z przodu zwykle zapinamy pasy.
fot. Motocaina

Dziś w Sejmie zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez agencję badawczą PBS DGA na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w ramach kampanii „Włącz myślenie” dotyczącej używania pasów bezpieczeństwa i fotelików dziecięcych w samochodach.

Wyniki badań przeprowadzonych na grupie 1 500 osób w marcu i kwietniu 2011 r. pokazują, że kierowcy w Polsce nie mają wykształconego nawyku zapinania pasów przed wyruszeniem w drogę i nie traktują ich jako sposobu na zwiększenie bezpieczeństwa. 

Polacy jako wymówkę niezapinania pasów bezpieczeństwa traktują jazdę na krótkiej trasie
czy niewygodę. Pasy zapinamy najczęściej jadąc w długą trasę, kiedy panują ciężkie warunki  lub kiedy wiemy, że możemy zostać skontrolowani przez policję. Z kolei foteliki dziecięce, choć zazwyczaj stosowane, nie są dobrze dobierane do dziecka, a następnie prawidłowo mocowane w samochodzie.

Z tyłu połowa z nas nie zapina pasów!
fot.

Większość Polaków zgadza się jednak, że policja powinna częściej weryfikować zapięcie pasów zarówno u kierowcy, jak i pasażerów mimo tego, że 34% badanych stwierdziło, że liczba kontroli w ciągu 3 ostatnich lat wzrosła. 

– Z przeprowadzonych badań wynika, że Polacy lekceważą znaczenie pasów bezpieczeństwa, choć zwiększają one szansę przeżycia co najmniej dwukrotnie w trakcie wypadku samochodowego. Kierowcy są nieco bardziej obowiązkowi w przypadku używania fotelików dla dzieci, ale tylko 62% dzieci jest prawidłowo w nich przewożonych. Rodzice nadal nie wiedzą, jak właściwie zamontować fotelik w pojeździe, by spełniał on swoje zadanie zwiększania bezpieczeństwa – zauważa dr Andrzej Markowski psycholog, Stowarzyszenie Psychologów Transportu. 

Kampania „Włącz myślenie” ma na celu propagowanie zapinania pasów przez kierowców
i pasażerów samochodów oraz używanie w samochodach fotelików dla dzieci. Przez całe lato, podczas imprez w różnych miastach Polski, będą odbywały się warsztaty z udziałem policji i ekspertów odnośnie zapinania pasów i prawidłowego przypinania fotelików, by jak najlepiej spełniały swoją funkcję ratowania życia. 

Statystki policyjne:
W weekend majowy 2011 roku miało miejsce 420 wypadków, zginęło 41 osób, a 547 zostało rannych.

W 2010 roku za nie zapięte pasy bezpieczeństwa w pojazdach ukarano 397 299 osób. Ponad 7 250 osób – za brak fotelika dla dzieci w samochodzie. W 2010 roku poszkodowanych w wypadkach drogowych zostało ponad 52 000 osób, w tym 3 907 poniosło śmierć, a prawie 39 000 zostało rannych. W ubiegłym roku zginęło 34 dzieci w wieku  0-6 lat, a rannych zostało 3 340 – należy podkreślić, że są to dzieci, które powinny jeździć w fotelikach. Najmłodsi są narażeni na utratę życia bądź zdrowia przede wszystkim z powodu błędów dorosłych.

Najnowsze

Pierwszy w Europie Festiwal Filmów Motocyklowych

29 maja rusza pierwszy festiwal filmów o tematyce motocyklowej „Bike1066 FILMFEST" w Sussex w Wielkiej Brytanii.

Rumuńska modelka Mihaela Sinca jako Loredana w filmie „Gun of the black sun”.
fot. kadr z filmu „Gun of the black sun”

Jak mówi pomysłodawca festiwalu Howard Martin „nie chodzi tylko o motocykle, czy filmy, ale o atmosferę przebywania w grupie osób podzielających tę samą pasję. Nie ważne jest, czym jeździsz, jak jeździsz czy w ogóle jeździsz. Ważne jest, aby tam po prostu być, bo każdy wie, że zostanie ciepło przywitany”.

A jakie filmy będziemy mogli zobaczyć na festiwalu?

Klasyk, nad klasyki: „Wielka ucieczka” ze Stevenem McQueenem w roli głównej i jego wspaniałą jazdą motocyklem, inną ciekawą propozycją festiwalu jest film dokumentalny „I Superbiker” przedstawiający zaciętą walkę na torze pomiędzy czterema zawodnikami rywalizującymi o tytuł mistrzowski British Superbike Championship, a także kilka innych ciekawych tytułów.

Czy wybrałybyście się na taki festiwal, gdyby był organizowany w Polsce?

Więcej informacji o festiwalu tutaj.

Najnowsze

Molly Taylor rozczarowana startem w Rajdzie Sardynii

Molly Taylor, jedyna kobieta za kierownicą w cyklu WRC Academy, występ w Rajdzie Sardynii nie zaliczy do udanych. Liczne przygody na rajdzie i uszkodzenie chłodnicy - nie dały jej powodów do zadowolenia.

Molly Taylor jest rozchwytywana przez dziennikarzy i kibiców.
fot. materiały prasowe zawodniczki

Druga runda zmagań młodych kierowców obejmowała 8 odcinków do pokonania 6 maja i 6 OS w kolejnym dniu rywalizacji. O tym, jak trudny był rajd dla akademii świadczy fakt, iż tylko 5 załóg z 17 zakończyło rywalizację dnia pierwszego, a drugiego dnia 8 rajdówek uległo uszkodzeniom. Wśród pechowców znalazła się także Molly. 

Solenizantka (Molly w piątek kończyła 23 lata) nie była zadowolona z wyników pierwszej pętli, potem na odcinku 4 złapała kapcia, a jak już jazda była zadowalająca – to na koniec uderzyła w skałę! Serwisanci kobiecej załogi uporali się z uszkodzeniami i dzięki temu mogła ona kontynuować jazdę drugiego dnia w Systemie SuperRally – z doliczonym czasem 5 minut. 

Pierwszy, sobotni etap poszedł pomyślnie, ale niestety w drugim – rajdówka kobiecej załogi zaliczyła bardzo twarde lądowanie, uszkadzając chłodnicę. Tym samym zakończyła się rajdowa przygoda Molly na trasach Rajdu Sardynii.

Molly na trasie rajdu
fot. materiały prasowe zawodniczki

– Jestem sfrustrowana i rozczarowana – to dwa słowa najtrafniej opisujące wszystko. To nie jest rezultat, jakiego oczekiwaliśmy. Ale każdy rajd to doświadczenie, jakie zabieramy ze sobą na pokład rajdówki i wykorzystamy je w kolejnych startach – powiedziała Molly po rajdzie.

 Molly wraz z Rebecca Smart zobaczymy oczywiście w trzeciej rundzie zmagań na Rajdzie Finlandii w lipcu, ale wcześniej zawodniczki planują także start w rundzie mistrzostw Wielkiej Brytanii na koniec maja.

Najnowsze

„Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach” Ben Collins

15 czerwca swoją ogólnopolską premierę będzie miała głośna już książka Stiga z programu Top Gear, czyli kierowcy wyścigowego Bena Collinsa: "Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach". Autor przyjedzie niebawem do Polski!

 

Okładka książki „Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach”.
fot. wydawnictwo Insignis Media

W fascynującej autobiografii Ben Collins zdradza, jak trafił do Top Gear i został Stigiem oraz jak wyglądała jego praca na planie jednego z najpopularniejszych programów motoryzacyjnych na świecie, którą musiał godzić z wyczerpującym szkoleniem w brytyjskich wojskowych jednostkach specjalnych, ściganiem się w Le Mans i na innych torach Europy, Ameryki i Australii. Ben jeździł także jako kierowca kaskader w słynnych hollywoodzkich produkcjach, m.in. za kierownicą Astona Martina DBS w pościgu otwierającym film z Jamesem Bondem Quantum of Solace. Stał się też nieoficjalnym konsultantem do spraw bezpieczeństwa ekipy Top Gear, odgrywając kluczową rolę w epizodzie związanym z wypadkiem Richarda Hammonda w dragsterze Vampire. Był również gwiazdą efektownych pokazów Top Gear Live. Przez 7 lat Ben Collins pilnie strzegł tożsamości człowieka w białym kombinezonie, a wypracowana przez niego rutyna pozwoliła mu przez cały ten czas unikać zasadzek wścibskich dziennikarzy i wielu innych osób, których dręczyło pytanie: „kim jest Stig?”.

 

Dlaczego Ben Collins odszedł z Top Gear? Jak układała się jego współpraca z Jeremym Clarksonem, Jamesem Mayem, Richardem Hammondem oraz producentem programu Andym Wilmanem? Które gwiazdy w „samochodzie za rozsądną cenę” zapadły mu w pamięć najbardziej? O tych i o wielu innych niezwykle ciekawych epizodach z życia Bena Collinsa dowiecie się już niedługo tylko z książki „Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach.”

Ale to nie wszystko. W dniach premiery książki Ben Collins przyjedzie do Polski, by udzielić wywiadów mediom, ale przede wszystkim – by spotkać się z fanami Stiga w Empiku Junior w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej. Spotkanie odbędzie się w czwartek 16 czerwca o godz. 17.00.

Wydawnictwo Insignis Media, polski wydawca autobiografii Bena Collinsa, ogłosiło też konkurs trwający do najbliższej niedzieli czyli 15 maja – specjalnie dla tych, którzy chcieliby otrzymać egzemplarze „Człowieka w białym kombinezonie” jeszcze przed oficjalną premierą. Aby wziąć w nim udział, wystarczy zapoznać się z pierwszym rozdziałem książki, zamieszczonym na stronie wydawnictwa (www.insignis.pl) i odpowiedzieć na trzy pytania związane z tym fragmentem. Więcej szczegółów na stronie Insignis Media oraz na facebookowym profilu: www.facebook.com/Wydawnictwo.Insignis.

Najnowsze