Motocyklistko, daj się zauważyć

Rozpoczynając sezon nie należy zapominać o własnym bezpieczeństwie w trasie. Jednym z akcesoriów obecnych w szafie każdej motocyklistki powinna być kamizelka odblaskowa.

Olympia Women’s Nova 2 Hi-Vis Safety Vest
fot. materiały producenta

Intensywny pomarańcz czy żółć to kolory, na które producenci tekstyliów kładą największy nacisk. Zapewniają one największą widoczność kierowcy, nawet z bardzo dużej odległości. Ponadto swoimi gabarytami i sposobem uszycia gwarantują bezproblemowe użytkowanie.

Icon Women’s Mil-Spec Corset Vest
fot. materiały producenta

Zdarza się, że kamizelki spełniają również wiele innych funkcji – takich, jak możliwość przechowywania przedmiotów (dzięki głęboko wszytym kieszeniom). Mogą być nawet jednym z wodoodpornych elementów całego stroju.

Harley-Davidson Women’s Hi-Vis Vest
fot. materiały producenta

Portal Motoress.com wyróżnił pięć najbardziej praktycznych, a zarazem kobiecych kamizelek, które dostępne są w zakresie cenowym od 45 do 99 dolarów amerykańskich.

 

Teknic Kicker Textile Vest
fot. materiały producenta

1. Olympia Women’s – Nova 2 Hi-Vis Safety Vest

2. Harley-Davidson Women’s Hi-Vis Vest

3. Icon Women’s Mil-Spec Corset Vest

4. Teknic Kicker Textile Vest (model uniwersalny)

5. REVIT! Athos Motorcycle Safety Vest (model uniwersalny)

 

REVIT! Athos Motorcycle Safety Vest
fot. materiały producenta

Warto wiedzieć, że kwestia widoczności motocyklistów na drogach nie pozostała obojętna rządowi Francji, który, wprowadzając nowe prawo, wywołał wiele dyskusji wśród miłośników jednośladów.

Nowa zasada, która ma wejść w życie w styczniu 2013 roku, obliguje posiadaczy motocykli o pojemności 125ccm i większych do zakładania 150 cm kwadratowych odblaskowego materiału.

Niedostosowanie się do tych restrykcji grozi karą – mandatem w wysokości 68 euro i utratą dwóch punktów karnych (z 12 możliwie dostępnych).

fot. fema-online.eu

Francuska federacja ochrony praw motocyklistów protestuje przeciw wprowadzeniu takiego obowiązku – jak widać na załączonym zdjęciu.

Najnowsze

Victoria Beckham współprojektuje Range Rovera Evoque

Na targach motoryzacyjnych w Pekinie Land Rover wraz z Victorią Beckham zaprezentował limitowaną, szczególnie luksusową edycję Range Rovera Evoque.

Range Rover Evoque to, jak już wiemy, Kobiecy Samochód Roku w kategorii SUV w plebiscycie magazynu „Woman on Wheels”. Zdobył w sumie ponad 100 nagród i wyróżnień na całym świecie i jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w ofercie Land Rovera. Specjalna edycja, której patronuje projektantka Victoria Beckham (niegdyś członkini zespołu Spice Girls, potem żona swojego męża, obecnie coraz bardziej niezależna i samodzielna) charakteryzuje się wyposażeniem ultra-premium.

Range Rover Evoque Special Edition Victoria Beckham
fot. Land Rover

Range Rover Evoque Special Edition Victoria Beckham jest pokryty szarym, matowym lakierem, kontrastującym z błyszczącymi wykończeniami dachu, boków, otworów wentylacyjnych na masce i kół. Pojawiają się również elementy w kolorze różowego złota, m.in. w felgach i pokrętle skrzyni biegów. Wnętrze to cztery fotele obite skórą Vintage Tan przeszyte grubym ściegiem. Z tego samego materiału wykonano wstawki w drzwiach, podłokietniki oraz pokrywę schowka między siedzeniami. Dodatki to również miękkie dywaniki wykonane ze szlachetnej wełny i uzupełnienia w przestrzeni ładunkowej: samochód został wyposażony w zestaw czterech walizek z czarnej skóry oraz ręcznie szyty portfel.

Range Rover Evoque Special Edition Victoria Beckham
fot. Land Rover

Pod maską znajduje się 2,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, o mocy 240 KM i z momentem obrotowym 340Nm. Wersja posiada także automatyczną, 6-biegową skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy dla pełnej kontroli jazdy.

Specjalna edycja pojawi się w sprzedaży w limitowanej liczbie 200 sztuk. W pierwszej kolejności będzie przeznaczona do dystrybucji na rynku chińskim – już od października 2012 roku. Cena orientacyjna modelu to 103 995 euro.

Najnowsze

Gosia Rdest: od teorii do praktyki

Gosia Rdest, uczestniczka cyklu Formula BMW Talent Cup 2012, w miniony weekend na austriackim torze Red Bull Ring zasiadła za kierownicą bolidu FB02.

Gosia Rdest za kierownicą bolidu FB02
fot. Media4U

Gosia Rdest to – przypomnijmy – zwyciężczyni pierwszego Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup.

Po dziesiątkach godzin zajęć teoretycznych, testów i obozów kondycyjnych nadszedł czas na zajęcia praktyczne. Wraz z piętnastoma uczestnikami Gosia spróbowała swoich sił na niespełna 4,5 kilometrowym torze w Spielberg. Wszystko odbyło się pod czujnym okiem Dirka Adorfa, który w miniony weekend odegrał rolę wyścigowej encyklopedii.

Młodziutka zawodniczka jest bardzo podekscytowana:

„Co za weekend! Po dwóch dniach za kierownicą bolidu nie jestem w stanie myśleć o niczym innym, a powinnam o zbliżającej się wielkimi krokami maturze. Tor Red Bulla jest niesamowity, charakteryzuje się sporą różnicą wysokości pomiędzy linią startu a drugim zakrętem – 70 metrów. Miałam okazję jeździć na suchej nawierzchni w sobotę i rozwijać prędkości przekraczające 230 km/h, jak i trenować w deszczu, który spadł w niedzielę. Już nie mogę doczekać się kolejnego weekendu za kierownicą FB02, ale najpierw matura – to priorytet” powiedziała Gosia Rdest.

Najnowsze

Królowej co królewskie – Bentley Mulsanne Diamond Jubilee

Królowa Anglii Elżbieta II właśnie skończyła 86 lat. Oficjalne uroczystości odbędą się w czerwcu, kiedy przypada jubileusz 60-lecia jej panowania. Jednak Bentley postanowił uczcić królową już teraz.

Podczas pekińskiego Auto Show Bentley zaprezentował nową wersję swojej eleganckiej flagowej limuzyny Mulsanne, pod nazwą Mulsanne Diamond Jubilee. Powstanie jedynie 60 egzemplarzy tego samochodu – po jednym na każdy rok panowania Jej Wysokości.

Bentley Mulsanne Diamond Jubilee
fot. Bentley

Zmiany są w zasadzie kosmetyczne – w tym sensie, że dotyczą głównie prezencji auta, a nie jego parametrów technologicznych. Mulsanne Diamond Jubilee dysponuje podwójnie turbodoładowanym silnikiem benzynowym V8 (6,75 litra pojemności). To w sumie 512 KM i 1020 Nm momentu obrotowego. Do setki Bentley rozpędza się w ciągu 5,6 sekundy, a maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć, to 296 km/h.

Bentley Mulsanne Diamond Jubilee
fot. Bentley

Paleta odcieni lakieru to wariacja na temat czerwieni, bieli i błękitu, czyli trzech barw obecnych na brytyjskiej fladze. Motywem przewodnim widocznym we wnętrzu jest złota kareta i pod nią napis Diamond Jubilee.

Najnowsze

Chcesz się napić? Rób to z głową. Rusza kampania „Piłeś? Nie jedź!”

Zbliża się długi weekend majowy, czas wyjazdów za miasto i urlopowych wypraw. Niestety, to również czas, kiedy na drogach dochodzi do tragicznych wypadków. Odpowiedzialność za nie często ponoszą nietrzeźwi kierowcy.

fot. ZP PPS

Podczas zeszłorocznego weekendu majowego zatrzymano w sumie 2268 nietrzeźwych kierowców. Przez alkohol za kółkiem doszło do 54 wypadków. Zginęło 6 osób, 63 zostały ranne.

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna kolejną edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Jej celem jest przestrzeganie kierowców przed skutkami jazdy po pijanemu i zwiększanie ich świadomości – poprzez spoty reklamowe w kinach i telewizji, dystrybucję plakatów i ulotek. Akcja odbywa się przy współpracy policji, która zapowiada podczas majówki wzmożone kontrole na drogach.

W ramach tegorocznej edycji „Piłeś? Nie jedź!” spot będzie emitowany w telewizji TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo; przed seansami filmowymi w Multikinach w całej Polsce, na ekranach LCD na uczelniach wyższych oraz w autobusach i tramwajach. Ulotki będą rozdawane kierowcom kupującym alkohol na stacjach benzynowych sieci BP. Materiały kampanii pojawią się również podczas wydarzeń organizowanych przez Polski Związek Motorowy, a dodatkowo podczas imprez plenerowych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego kierowcy będą mogli skorzystać z symulatora dachowania oraz symulatora jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.

Kampania jest organizowana od czterech lat w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”.

„Poprzez kampanię „Piłeś? Nie jedź!” apelujemy do kierowców i osób im towarzyszących, aby nie podejmowali niepotrzebnego ryzyka decydując się na jazdę po spożyciu jakiegokolwiek alkoholu. Gdy w 2007 roku mieliśmy długi majowy weekend, porównywalny z tym, jaki nas czeka w tym roku, policja zatrzymała 4044 nietrzeźwych kierowców. Warto zatem podejmować prewencyjne akcje edukacyjne i kontrole policyjne, aby podczas zbliżającej się majowej przerwy te niechlubne statystyki nie zostały pobite” – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.

Najnowsze