Motocyklista chciał uciec przed karetką. Omal nie wpadł pod drugą

Na obronę motocyklisty: nie chciał on wykorzystać pojawienia się karetki do ułatwienia sobie przejazdu. Przynajmniej nie w pełni.

Na początku nagrania jego autor zachowuje się wręcz wzorowo – sznur aut stoi na lewym pasie do jazdy na wprost, podczas gdy na prawym, do skrętu, jazda odbywa się dość płynnie. Motocyklista nie próbuje jednak wjechać na drugi pas, aby ominąć korek, ani jechać środkiem, pomiędzy pasami. Kiedy po chwili nadjechała karetka zrobił to samo co kierowcy samochodów – starał się zrobić dla niej miejsce.

Pod filmem autor napisał, że ambulans utknął między autami, które się zatrzymały. Widząc to oraz zielone światło, postanowił wykorzystać sytuację, omijając pozostałe pojazdy. Nie przewidział jednak, że kierowcy zatrzymali się również ze względu na drugą karetkę, która jechała z prawej strony. Zaskoczyło to motocyklistę tak bardzo, że w panicznym odruchu zahamował blokując przednie koło, co mogło skończyć się tylko w jeden sposób.

Najnowsze

Tak wygląda Honda HR-V po face liftingu

Honda publikuje pierwsze informacje dotyczące poliftingowej wersji modelu HR-V. Odświeżona wersja modelu wyróżnia się nowymi akcentami w stylizacji nadwozia, zmodernizowanym wnętrzem i szeregiem nowoczesnych rozwiązań.

Zmiany w stylizacji nadwozia objęły przód HR-V, który otrzymał nowy, błyszczący, chromowany na ciemno panel. Zastąpił on wcześniejszą kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza, w których znajdują się okrągłe światła przeciwmgielne, a reflektory otrzymały w standardzie soczewki z przeprojektowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do nowego wykończenia z przodu, a tylne światła mają teraz ciemniejsze oprawy.

Bogatsze wersje wyposażenia otrzymały nowe, 17-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką. Przednie reflektory i tylne lampy zespolone wykonano w całości w technice LED.

W modelu HR-V na rok 2019, Honda zaoferuje wybór ośmiu kolorów nadwozia, w tym nowy lakier Midnight Blue Beam Metallic. Pozostałe kolory to: Milano Red, perłowe lakiery Platinum White i Crystal Black oraz lakiery metalizowane Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue i Ruse Black.

HR-V pozostaje modelem bardzo funkcjonalnym, wyposażonym między innymi w system składania tylnej kanapy Magic Seat. W przeprojektowanych przednich fotelach kierowcy i pasażera wprowadzono zmiany w poduszce siedzenia i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie, zwłaszcza w obszarze ramion. Standardową tapicerkę wykonano z tkaniny wyższej jakości, podczas gdy modele z najbogatszym wyposażeniem otrzymały połączenie tkaniny i skóry ozdobionych podwójnymi szwami dodającymi wnętrzu atrakcyjnego wyglądu.

Od premiery Honda HR-V z roku modelowego 2019 będzie dostępna z 1,5-litrowym wolnossącym silnikiem benzynowym i-VTEC, oferującym moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4600 obr/min. Auto wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 sekundy. Jednostka zapewnia średnie zużycie paliwa od 5,3 l/100km i średnią emisją CO2 wynoszącą 121 g/km (dla modelu z przekładnią CVT).

Silnik i-VTEC został udoskonalony dzięki procesowi „zaawansowanego honowania plateau”, które obniża współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co zwiększa trwałość i sprawność silnika.

Konstruktorzy wyciszyli wnętrze Hondy HR-V i udoskonalili komfort jazdy tym modelem poprzez dodanie nowych warstw materiału izolacyjnego, między innymi w przegrodzie czołowej i nadkolach, a także w strukturze bagażnika oraz w panelach drzwi przednich i tylnych. HR-V z roku modelowego 2019 po raz pierwszy dostępne będzie z funkcją aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie, auto monitoruje dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio „w przeciwfazie”, emitowanymi przez głośniki.

Produkcja HR-V 1.5L i-VTEC, rok modelowy 2019, została już rozpoczęta, a dostawy samochodów przewidziane są na październik tego roku. Wiosną 2019 roku, do oferty dołączy oszczędny wysokoprężny 1,6 l i-DTEC, a także 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, przygotowany z myślą o dynamicznie usposobionych kierowcach. 

Najnowsze

Wystraszył drugiego kierowcę tak, że ten wpadł do ogródka

Oto czym kończy się ignorowanie znaku STOP. A także paniczne reakcje na sytuacje na drodze.

Winowajca tego zdarzenie jest oczywisty – czerwony pickup zignorował znak STOP, przez co kierowca szarego sedana przestraszył się i gwałtownie skręcił kierownicą, kończąc jazdę w czyimś ogródku. A kierujący pickupem zwyczajnie pojechał dalej. Dopiero krótki pościg w wykonaniu kierowcy auta z kamerą, skłonił go do zatrzymania się.

Osoba jadąca pickupem zachowała się karygodnie i to dwukrotnie. Można jednak odnieść wrażenie, że reakcja osoby jadącej sedanem była przesadzona – paniczne skręcenie kierownicą doprowadziło do zupełnej utraty panowania nad sytuacją.

Najnowsze

Ślepy kierowca wjechał w stojące auto

Tak naprawdę to za kierownicą nie siedział ślepiec. Ale można odnieść takie wrażenie oglądając to nagranie.

Nagranie przedstawia samochód stojący w poprzek autostrady w Toronto. Uderzyło w niego inne auto, którego kierowca uciekł z miejsca zdarzenia. Poszkodowanemu pozostało tylko czekanie na pomoc służb.

Zanim to nastąpiło, nadjechało inne auto, którego kierowca musiał patrzeć wszędzie, tylko nie przed siebie. Nie jechał szybko i miał sporo czasu na zauważenie pojazdu stojącego w poprzek drogi. Zamiast tego zwyczajnie w niego wjechał. Ranne zostały trzy osoby, ale na szczęście nikt nie zginął.

Najnowsze

Motocyklista wpadł na przewracającego się SUV-a

Chwila nieuwagi i rozpaczliwa próba uniknięcia wypadku doprowadziły do innego, groźnego zderzenia.

Według relacji motocyklisty, który został poszkodowany w wypadku, osoba siedząca za kierownicą białego SUV-a próbowała uniknąć wypadku i dlatego nagle zjechała na sąsiadujący pas, uderzając w jadącą nim Toyotę Avalon. Analizując nagranie można dojść do wniosku, że kierujący SUV-em zagapił się i w ostatniej chwili zauważył, że pojazdy przed nim zatrzymały się. Widząc, że nie zdąży się zatrzymać, postanowił uciec na inny pas.

Manewr ten był kompletnie nierozsądny – SUV w wyniku zderzenia z Toyotą dachował, a motocyklista nie zdołał uniknąć zderzenia z nim. W efekcie wypadku motocyklista doznał złamania dwóch kręgów, miał też skręconą kostkę i uszkodzone ramię, które musiał mieć unieruchomione przez pięć miesięcy.

https://www.youtube.com/watch?v=WiLJMs5qZiQ

Najnowsze