Motocykliści zyskali obsługę intercomów sterowaną głosowo!

Zaprezentowane podczas zeszłorocznych targów EICMA w Mediolanie rozwiązanie jest już dostępne w Polsce. Umożliwia motocyklistom obsługę intercomów za pomocą funkcji sterowania głosem, dzięki czemu nie muszą odrywać rąk od kierownicy!

Zestaw PackTalk Bold integruje się z systemami Apple Siri oraz OK Google. Obie platformy umożliwiają obsługę interkomu za pomocą głosu. Wystarczy, że użytkownik powie „Hey Cardo”, a system natychmiast zareaguje na komendę. Nie wymagają one fizycznego działania takiego jak push-to-talk. Zamiast tego pozwalają kierowcom na trzymanie rąk na kierownicy przez cały czas, co jest znaczącym postępem w stosunku do poprzednich rozwiązań. Nie trzeba już szukać przycisków do uruchomienia intercomu, tylko wywołac go głosowo, bez odrywania rąk od kierownicy.

PackTalk Bold oraz inne interkomy Cardo korzystają z aplikacji mobilnej – Cardo Connect, która umożliwia intuicyjną obsługę z poziomu smartfona. Packtalk Bold i Slim wykorzystują technologię Dynamic Mesh Cardo (DMC), pozwalającą nawet 15 motocyklistom na komunikację bezprzewodową. Użytkownicy pozostają w kontakcie i mogą swobodnie przemieszczać się w obrębie grupy rozciągniętej nawet na odległość 8 kilometrów.

Packtalk Bold pasuje do niemal każdego kasku. Akumulator pozwala na 13 godzin rozmów (dane producenta). Oprócz tego jest możliwe miksowanie muzyki oraz udostępnianie sygnału dźwiękowego dla innych użytkowników. Dostępne jest radio FM z RDS.

PackTalk Slim jest kompaktową odmianą wersji Bold. Ma zaledwie 6 milimetrów grubości i jest rekomendowany przez takich producentów kasków, jak: Shoei, HJC, Arai, czy BMW.

Najnowsze

Pijany potrącił rowerzystkę i uciekł

Pijany kierowca potrącił rowerzystkę i uciekł z miejsca wypadku. Całe zdarzenie zarejestrowały kamery miejskiego monitoringu.

W piątek do komendy policji w Łukowie wpłynęło zgłoszenie o kierowcy, który potrącił rowerzystkę, a następnie oddalił się z miejsca zdarzenia. Świadkowie zdarzenia udzielili pomocy pokrzywdzonej (na szczęście nie doznała poważnych obrażeń) i przekazali policjantom dane pozwalające na identyfikację auta sprawcy.

Policjanci analizując zapis miejskiego monitoringu i przekazane dane szybko odnaleźli Hyundaia zaparkowanego na jednym z osiedli mieszkaniowych. Auto miało uszkodzenia błotnika i pokrywy silnika. Funkcjonariusze nie zastali w mieszkaniu właściciela pojazdu, ale niedługo później się on tam pojawił. Zaczął wyjaśniać mundurowym, że nie jeździł autem i że nic nie wie o zdarzeniu.

Podczas rozmowy policjanci poczuli od niego woń alkoholu i przebadali go alkomatem, który wykazał ponad promil alkoholu w organizmie. Mężczyzna powiedział, że alkohol spożywał poprzedniego dnia. W toku dalszej rozmowy zorientował się, że całe zdarzenie mogło nagrać się na monitoringu i przyznał, że to on kierując autem potrącił rowerzystkę i odjechał z miejsca kolizji.

54-latek został zatrzymany i trafił do policyjnego aresztu. Mężczyzna już stracił prawo jazdy, a po wytrzeźwieniu usłyszał zarzuty. Grozi mu wysoka grzywna, kara pozbawienia wolności i zakaz kierowania pojazdami.

Najnowsze

Przerażające zakończenie bezmyślnego wyprzedzania

Do mrożącego krew w żyłach wypadku doszło na drodze w okolicach Płońska. Dwa samochody wypadły z drogi i zostały poważnie uszkodzone.

Całe zdarzenie zarejestrowała tylna kamera pierwszego samochodu, który zdecydował się na wyprzedzenie ciężarówki. Zrobił to spokojnie i bezpiecznie, ponieważ droga przed nim była prosta i pusta.

Po chwili na podobny manewr zdecydował się kierowca BMW, ale nie zauważył, że już wcześniej zaczął wyprzedzać go jadący za nim Ford. Kierujący tym drugim pojazdem wystraszył się SUV-a, zaczął gwałtownie kręcić kierownicą uderzając ostatecznie w BMW, które wjechało w ciężarówkę i oba pojazdy wpadły do rowu.

Wypadek wyglądał bardzo groźnie, ale według relacji autora nagrania kierowca i pasażerka BMW odnieśli tylko lekkie obrażenia. Kierującemu ciężarówką nic się nie stało.

Najnowsze

Honda HR-V w mocnej wersji Sport

Honda ujawniła szczegóły na temat nowego HR-V Sport - wersji wyposażonej w 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO oraz zmodyfikowane pod kątem sportowych osiągów podwozie i zawieszenie.

Nową Hondę HR-V napędza, znany z najnowszej generacji modelu Civic, 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, zapewniający maksymalną moc 182 KM, dostępną przy 5500 obr./min dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6000 obr./min dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest dostępny w przedziale od 1900 do 5000 obr./min, zaś w modelach wyposażonych w skrzynię CVT wynosi on 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1700 do 5500 obr./min.

Częścią pakietu, który ma poprawiać prowadzenie, jest specjalny system zawieszenia „Performance Damper”. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyły, poprawia stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

Układ kierowniczy modelu wykorzystuje zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, podwójna końcówka układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Z tyłu, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do czarnej przedniej kraty wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, a tylne światła znajdują się w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.

W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie pleców kierowcy. Wykończono je tapicerką w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafią do klientów w kwietniu 2019 roku.

Najnowsze

Toyota Corolla – polska cena i specyfikacja

Corolla 12. generacji zadebiutuje w salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku jako hatchback, kombi i sedan.

W podstawowym wyposażeniu nowej Corolli znajdziemy system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji m.in. z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym i systemem zapobiegającym kolizjom z innym pojazdami, pieszymi oraz rowerzystami, a także światła do jazdy dziennej LED, tylny dyfuzor i spojler oraz system audio z CD, USB i Bluetooth.

W gamie modelu znajdą się silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe. Corolla sedan będzie napędzana silnikiem 1.6 132 KM lub napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. Nowy model z nadwoziem hatchback i kombi będzie dostępny z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM lub dwoma układami hybrydowymi do wyboru, w tym zupełnie nowym napędem o mocy 180 KM z silnikiem 2.0.

Corolla Hatchback będzie kosztowała od 75 900 zł za bazową wersję Active.

Najnowsze