Motocykle, pokazy lotnicze, gwiazdy sportu – Red Bull 111 Megawatt w ten weekend

Tylko kilka dni dzieli nas od rozpoczęcia największych zawodów motocyklowego enduro w tej części Europy - Red Bull 111 Megawatt. Emocji zarówno uczestnikom jak i kibicom dostarczy nie tylko rywalizacja na „księżycowej” trasie, ale także ekstremalne podniebne show.

W weekend 9-10 września, nad terenem Kopalni PGE Bełchatów pokaz akrobacji lotniczych dadzą: Maria Muś (śmigłowiec Bolkow) oraz Łukasz Czepiela (Edge 540). Czepiela zachwycił ostatnio szerszą publiczność, przelatując w Warszawie pod trzema mostami, malując nisko nad lustrem Wisły biało-czerwoną flagę. W Kleszczowie będzie można go zobaczyć czterokrotnie, a to tylko część dodatkowych atrakcji czekających na kibiców i zawodników.

Na wszystkich płaszczyznach weekend (9-10 września) zapowiada się rekordowo. W tym roku organizatorzy zwiększyli limit miejsc i wystartować może nawet 1200 zawodników. Pierwsze 600 miejsc zapełnione zostało w 12 minut. Zgłoszenia cały czas napływają, a na liście zawodników widnieje na ten moment ponad 900 nazwisk z całego świata.

Wśród nich znajduje się elita hard enduro, profesjonalni motocykliści i wielu (nie)zwykłych bohaterów. Jestem dyrektorem marketingu, czyli tzw. szczurkiem biurowym w korporacji. Red Bull 111 Megawatt jest na mojej „bucket list” i postanowiłem sobie, że muszę tam wystartować przed 40-tką – oznajmia jeden z debiutantów, Janusz Mitko.

Dla 17-letniego ucznia technikum hotelarskiego Franka Dubaniowskiego będzie to kolejny start w zawodach: chcę się zrehabilitować za zeszłoroczny start. Zabrakło mi wtedy 15 miejsc do finałowej 500-tki, więc teraz mam zamiar już się zakwalifikować.

Mam nadzieję, że moi przełożeni będą wyrozumiali i dostanę te kilka dni wolnego, żebym mógł się kolejny raz sprawdzić – wyjaśnia Jacek Siciński, zawodowy żołnierz.

Na Red Bull 111 Megawatt jadę, bo jest to mega wyzwanie, mega doświadczenie, mega lekcja i najlepsza impreza hard enduro. Rodzina będzie mnie dopingowała – mówi roześmiany Artur Serafin, strażak z Olsztyna.

W sobotę (9 września) odbędą się kwalifikacje, a w niedzielę (10 września) wielki finał Red Bull 111 Megawatt, w którym wystartuje najszybsza 500-setka zawodników. Imprezy nie mogą się już doczekać zarówno uczestnicy, jak i kibice. A na nich poza emocjonującymi zawodami czeka ogrom motoryzacyjnych atrakcji m.in.: niecodzienny wyścig gwiazd, sesje z autografami, konkursy w miasteczku zawodów, przejazdy testowe motocyklami i quadami, skoki na bungee i…

Pokaz lotniczy Łukasza Czepieli w samolocie Edge 540 i Marii Muś w specjalnym śmigłowcu akrobacyjnym – Bolkow. Podniebne akrobacje ozdobią weekend czterokrotnie, tak aby każdy kibic wybierający się do Kleszczowa miał szansę je zobaczyć. Łukasz to, co potrafi udowodnił już podczas ubiegłorocznych zawodów w Kopalni PGE oraz 2 maja, przelatując pod trzema warszawskimi mostami i „malując” w przestworzach biało-czerwoną flagę. Razem z Martinem Sonką (jednym z najlepszych pilotów Red Bull Air Race) celebrował  w ten sposób Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.

Wstęp dla kibiców na teren Red Bull 111 Megawatt jest darmowy, a podróż samochodem zajmuje: z Warszawy (2h), Częstochowy (1h), Łodzi (50 minut).

RAMOWY HARMONOGRAM RED BULL 111 MEGAWATT

SOBOTA | 9 WRZEŚNIA 2017

  • 10:00 Start kwalifikacji
  • 11:00 Otwarcie terenu imprezy
  • 12:30 Pokaz akrobacji lotniczych – Łukasz Czepiela samolot Edge + Maria Muś, helikopter Bolkov
  • 14:00 Prezentacja czołowych zawodników
  • 14:30 Pokaz akrobacji lotniczych

– Łukasz Czepiela, samolot Edge

  • 15:00 Wyścigi pokazowe gwiazd sportu
  • 16:00 Pokaz akrobacji lotniczych

– Łukasz Czepiela, samolot Edge

  • 18:00 Przewidywane zakończenie
  •  
  • 19:00 Zamknięcie terenu imprezy

NIEDZIELA | 10 WRZEŚNIA 2017

  • 11:00 Otwarcie terenu imprezy
  • 12:30 Pokaz akrobacji lotniczych – Łukasz Czepiela samolot Edge + Maria Muś, helikopter Bolkov
  • 13:11 START WYŚCIGU FINAŁOWEGO
  • 14:30 Pokaz akrobacji lotniczych

– Łukasz Czepiela, samolot Edge

  • 16:00 Pokaz akrobacji lotniczych

– Łukasz Czepiela, samolot Edge

  • 16:15 Ceremonia wręczenia nagród w Wyścigu Finałowym
  • 17:11 Zakończenie Wyścigu Finałowego
  • 18:00 Zakończenie imprezy
  • 19:00 Zamknięcie terenu imprezy

Najnowsze

Toyota patentuje rozwiązania dla latającego samochodu

Amerykański urząd patentowy zarejestrował kolejny wniosek patentowy, złożony przez inżynierów Toyoty pracujących od kilku lat nad konstrukcją latającego samochodu.

Rozwiązania opisane we wnioskach patentowych pracowników Toyota Motor Engineering & Manufacturing North America obejmują szczegóły konstrukcyjne poszczególnych elementów pojazdu i sposób ich działania. W 2015 roku Umesh N. Gandhi i Robert W. Roe zarejestrowali wniosek patentowy dotyczący sposobu składania skrzydeł latającego samochodu (czy też jeżdżącego samolotu). W czerwcu ubiegłego roku urząd patentowy opublikował wniosek, w którym konstruktorzy Umesh Gandhi i Taewoo Nam opisali budowę nadwozia, umożliwiającą chowanie złożonych skrzydeł.

Teraz na stronach urzędu ukazał się opis rozwiązania zwiększającego siłę nośną odpowiednio ukształtowanego nadwozia, pełniącego rolę centropłata. Taewoo Nam wykorzystał tu znaną z lotnictwa metodę nadmuchu powietrza na górną powierzchnię płata – w tym przypadku pochyłą przednią szybę pojazdu – ze szczeliny między maską a szybą.

Na załączonych do wniosku rysunkach widać, że pojazd wyposażony jest w umieszczone po bokach opływowego nadwozia skrzydła o kształcie płetw płaszczki oraz niewielkie stateczniki z przodu. Rysunek należy traktować wyłącznie jako szkic koncepcyjny, bo przy tak małej powierzchni nośnej pojazd nie byłby w stanie latać, jednak fakt, że w kolejnych patentach powtarzają się nazwiska autorów świadczy o tym, że zespół inżynierów Toyoty traktuje temat latającego samochodu zupełnie poważnie.

Najnowsze

Jeżdżące prototypy polskiego e-auta jeszcze w 2018 roku

ElectroMobility Poland szykuje się do wsparcia budowy prototypów samochodów elektrycznych. Rozważany poziom dofinansowania to nawet 70 procent.

Spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wizualizacje nadwozia z pierwszego konkursu. Rolą EMP jest połączenie procesu budowy prototypów z procesem przygotowania produkcji.

W najbliższej perspektywie działalność spółki będzie skupiona na określeniu optymalnej metody uruchomienia produkcji, co łączy się ze wsparciem dla rynku komponentów oraz jednoczesnym stymulowaniu popytu na polski e-samochód – zdradza Maciej Kość – Prezes ElectroMobility Poland.

Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do producentów pojazdów lub komponentów z branży samochodowej, który EMP zorganizuje i przeprowadzi we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, z którym podpisała już list intencyjny. Argumentem za wyborem NCBR było zaplecze eksperckie z obszaru elektromobilności oraz gigantyczne doświadczenie w przeprowadzaniu tego rodzaju przedsięwzięć w transparentny sposób – tłumaczy Piotr Zaremba – Szef Projektu EMP.

Sfinansowanie przebiegu konkursu będzie po stronie EMP, a opracowanie regulaminu i ocena uczestników będzie należała do obu stron. Współpraca z EMP wpisuje się w szersze działania NCBR na rzecz rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. Kompetencje i doświadczenia zdobyte podczas realizacji programów wsparcia prac B+R wykorzystamy, by jeszcze bardziej efektywnie wspierać wzrost konkurencyjności polskiego sektora motoryzacyjnego – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

ElectroMobility Poland planuje także pozyskać partnerów do współpracy przy analizie „łańcucha wartości pojazdu elektrycznego”. Ma ona pokazać, w których elementach łańcucha istnieje największy potencjał do rozwoju innowacyjnych produktów. Jednocześnie Spółka przygotowuje się do konsumenckiego badania potrzeb i oczekiwań Polaków w stosunku do aut elektrycznych. Wyniki posłużą do stworzenia modelu biznesowego, który ma pomóc w upowszechnieniu e-samochodów.

Konkurs zostanie uruchomiony w październiku, tuż po 12 września, kiedy to  ElectroMobility Poland ogłosi wyniki konkursu na projekt nadwozia polskiego samochodu przyszłości. Proces wyłonienia najlepszych prototypów ma potrwać do końca 2018 roku.

Finałowe projekty można zobaczyć na dedykowanej konkursowi stronie:

http://konkurs.emobilitypoland.pl/,

https://www.facebook.com/ElectroMobilityPL/

http://www.emobilitypoland.pl/pl/index.html

Najnowsze

Polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie

Doroczny raport Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu wykazał, że w Polsce liczba osób, które w 2016 r. poniosły śmierć w wypadku drogowym w przeliczeniu na miliard przejechanych kilometrów, jest największa w Europie.

Polska ma również jeden z najwyższych wskaźników śmiertelności w wypadkach drogowych na milion mieszkańców. Zdaniem autorów raportu poprawa bezpieczeństwa na europejskich drogach postępuje zbyt wolno. Polska osiągnęła najwyższy wynik w zestawieniu krajów z największą liczbą śmiertelnych ofiar wypadków na miliard przejechanych kilometrów – rezultat ten jest ponad dwukrotnie gorszy od europejskiej średniej. W zeszłym roku Polska słabo wypadła także pod względem wskaźnika śmiertelności w wypadkach drogowych, który wyniósł 78,7 na 1 mln mieszkańców. To o wiele więcej niż europejska średnia (51).

Autorzy raportu podkreślają, że zbyt wolno zmniejsza się liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Coraz trudniejsze okazuje się osiągnięcie założonego celu: w 2010 r. ustalono, że do 2020 r. w wypadkach ma ginąć o połowę mniej mieszkańców Europy. Tymczasem w latach 2010-2016 liczba ta spadła tylko o 19%. W latach 2013-2016 zmniejszyła się tylko o 2%, a w wielu krajach (w tym w Polsce) w minionym roku nawet wzrosła.

W 2016 r. życie na europejskich drogach straciło 25 670 osób. To tak, jakby z powierzchni ziemi zniknęło średniej wielkości miasto. Według Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu najczęstszymi przyczynami śmiertelnych wypadków są nadmierna prędkość, prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu, rozproszenie uwagi kierowcy, np. z powodu korzystania z telefonu w czasie jazdy, oraz nieużywanie pasów bezpieczeństwa.

Najnowsze

The Distinguished Gentleman’s Ride wkrótce w Polsce!

23 września w Warszawie i 24 września we Wrocławiu, Krakowie i Gdańsku odbędzie się kolejna edycja słynnego na całym świecie The Distinguished Gentleman's Ride.

The Distinguished Gentleman’s Ride to impreza motoryzacyjna, która odbywa się w jednym terminie na całym świecie, w ponad 600 miastach na całym świecie. W tym roku w Polsce będzie miała miejsce w Gdańsku, Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.

Projekt wystartował w 2012 roku w Sydney w Australii. Organizatorzy doszli do wniosku, że często negatywny wizerunek motocyklistów wymaga zmiany i może stać się również wyzwaniem dla realizacji szczytnego celu jakim jest walka z rakiem. W 2013 roku ponad 11.000 uczestników DGR, w 145 miastach na całym świecie uzbierało ponad 277.000 dolarów. W 2014 roku już ponad 20.000 uczestników w 257 miastach uzbierało ponad 1.5 mln. W 2015 roku w 37.000 uczestników w 410 miastach w 79 krajach uzbierało ponad 2.3 mln dolarów na badania nad rakiem prostaty.

Pierwsza edycja we Wrocławiu odbyła się we 2014 roku z inicjatywy Grzegorza Korczaka, założyciela firmy Unikat Motorworks, wrocławskiego warsztatu customującego motocykle.

DGR to prawdziwe święto dla miłośników klasycznych motocykli, cafe racerów, bobberów, scamblerów itp. Samo wydarzenie to zorganizowany rajd motocyklowy, w którym udział mogą wziąć jedynie uczestnicy zarejestrowani na międzynarodowej stronie: https://www.gentlemansride.com/

Uczestnicy przejazdu wspierają akcję charytatywną, która zbiera fundusze na walkę z rakiem prostaty i promocję zdrowia mężczyzn. Osoba rejestrująca się na stronie DGR może dobrowolnie wpłacić honorarium na walkę z rakiem. Dodatkową ideą całego eventu, jest to by był on dżentelmeński. Uczestnicy ubierają się elegancko, w garnitury/koszule, co przy okazji ma na celu łamanie stereotypów dotyczących motocyklistów.

Udział w imprezie jest bezpłatny, a datki na szczytny cel dobrowolne. Żeby dołączyć do grona eleganckich motocyklistów trzeba zarejestrować się na stronie internetowej https://www.gentlemansride.com/ wybierając swoje miasto. Wtedy uczestnik dostanie wszystkie potrzebne informacje.

Jak było w zeszłym roku?

WARSZAWA
Program imprezy

„The Distinguished Gentleman’s Ride Warszawa” w dniu 23.09.2017

 

GODZINA

ODLEGŁOŚĆ

ETAP

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

1100-1300

0 KM

Zbiórka na parkingu Salonu Motocyklowego Triumph, Aleje Jerozolimskie 200

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

1245 – 1300

0 km

Odprawa i formowanie kolumny zgodnie z wytycznymi organizatora i Policji.

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

1300– 1345

19 km

Przejazd motocykli wyznaczoną trasą z Alei Jerozolimskich 200 na Targ Śniadaniowy, Aleja Wojska Polskiego 4, zgodnie z wytycznymi organizatora i Policji

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

1345 – 1445

0 km

Postój na Targu Śniadaniowym, Aleja Wojska Polskiego 4

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

1445 – 1530

Przejazd motocykli wyznaczoną trasą
z Alei Wojska Polskiego 4 na Żwirki i Wigury 32 – Parking restauracji Jeff’s, zgodnie z wytycznymi organizatora
i Policji

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

1530 – 1600

34 km

Żwirki i Wigury 32, Parking restaruracji Jeff’s – Zakończenie imprezy

Marek Dziewulski

Ireneusz Korzeniewski

Grzegorz Kominek

Jacek Durlik

 

Najnowsze