Motocykl z Polski – Drag od Game Over Cycles

Brzmi nieprawdopodobnie? Producent motocykli z Polski? Dlaczego by nie! Mamy mnóstwo zdolnych inżynierów, a już na pewno artystów w kraju. Właśnie powstał niesamowity custom, który wzbudził zainteresowanie zagranicznych mediów.

Drag Game Over Cycles – motocykl konstrukcji i designu polskiej firmy.
fot. Game Over Cycles

Motocykle i samochody, które są zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce – te czasu niestety dawno minęły. Jednak są ludzie, którzy za nimi tęsknią. Kilku fascynatów jednośladów założyło w zeszłym roku firmę Game Over Cycles na Podkarpaciu. Postanowili stworzyć unikalny projekt, który będzie 100% krajową konstrukcją, wykonaną ręcznie robotą. Poza detalami technicznymi dopracowano także wygląd jednośladu – to typowy custom, czyli motocykl – dzieło sztuki. Zwykle pięknie sie prezentuje, nieco gorzej jeździ. Oczywiście tego nie wiemy, bo narazie firma zrobiła pokaz przedpremierowy podczas XVII Easy Rider Party w Borku k/Bochni(czerwiec 2012), gdzie zdobyła II miejsce w kategorii „custom”, a także III miejsce podczas Mistrzostw Polski Motocykli Customowych – Custom Festival 2013.

Drag Game Over Cycles – mroczny rycerz.
fot. Game Over Cycles

Drag przypomina trochę maszyny z mrocznych filmów grozy. W scenariuszach podróżują nimi zwykle tzw. „czarne charaktery”. Jednoślad Game Over Cycles budzi respekt od pierwszych chwil i ma się wrażenie, że po jego odpaleniu stanie się piekło… Taki klimat odpowiada wielu motocyklistom, lubiącym ciekawskie spojrzenia przechodniów, czy płci pięknej. Choć ta ostatnia zapewne prezentowała by się na takim Dragu wyjątkowo zacnie.

Motocykl powstał przy użyciu elementów (jednostka napędowa oraz koła) z Harley Davidson Big Dog. Jest długi, niski i stosunkowo wąski, a zamiast tradycyjnej ramy zastosowano specyficzne połączenie blachyłączonej rurami.

Informacje techniczne:
Projekt i wykonanie: Game Over Cycles
Czas budowy: 20 tygodni
Silnik: S&S 111”
Wydechy: GOC
Podwozie: Rama stalowa z blachy o grubości 5 mm (GOC), wahacz stalowy (GOC), zawieszenie przednie (Ducati), półki (GOC), błotnik tylny (GOC), błotnik przedni (GOC), zbiornik paliwa (GOC), kierownica (GOC), podnóżki (GOC), zbiornik oleju (GOC), siedzenie (GOC), lampa przednia (GOC)
Rozstaw osi: 193 cm
Długosć całkowita: 262 cm
Opony : tył 260/40/18 , przód 90/90/21
Wysokość siodełka: 56 cm
Lakierowanie: Artur Wiśniowski, Moto-Paint

Drag Game Over Cycles – wygląda pięknie, ciekawe jak jeździ?
fot. Game Over Cycles

Najnowsze

Samochodowa podstawka pod… frytki z McDonald’s?

Czego to ludzie nie wymyślą, żeby sobie ułatwić życie? Większość z kierowców nie raz była w sytuacji, kiedy podróżując na dłuższym dystansie, skręcali do ulubionej fast food'owni, aby szybko coś przekąsić. Zakupione frytki bywały pewnym problemem.

Obie ręce zajęte jedzeniem – to grozi wypadkiem!
fot. McDonald’s Japan

Oczywiście wiemy, że jedzenie w takich miejscach jest nie zdrowie. Wiadomo też, że jedzenie w pośpiechu nie jest najbardziej mądre. Jednak – zwłaszcza gdy zbliża się majówka i większość z nas wyjeżdża nieco dalej, niż pod miasto, decydujemy się na tak „drastyczne” posunięcia. Dietetycy są zgodni co do konsekwencji żywienia się codziennie hamburgerami i frytkami oraz popijaniem napojami słodzonymi – to sukcesywnie nas zabija. Ale raz na jakiś czas? Można.

Zatem spieszy nam się na upragniony wypoczynek, nie chcemy zatrzymywać się w restauracji i odwiedzamy Mc Drive lub Drive Thru – zamawiamy zestaw kanapka z frytkami. O ile jedzenie w samochodzie generalnie rzecz biorąc nie jest bezpieczne, to wszelkie statystyki mówią, że większość z nas to robi. A my chcemy, żeby było bardziej bezpieczne, niż np. szukanie frytki, która własnie nam upadła między fotelami…

Wymyślono więc specjalny uchwyt na frytki. Gdzie? W Japoni – a gdzieżby indziej. To nic innego jak nieco zmodyfikowany cup holder (podstawka pod kubek), który jest wymiarem dostowowany do rozmiaru opakowania frytek z McDonald’s. Gdy klient zamawia zestaw powiększony, lub wartość zamówienia przekracza określoną liczbę pieniędzy, klient otrzymuje taką podstawkę gratis. Nam ten pomysł się wybitnie podoba 🙂

Podstawka pod frytki z McDonald’s? Jak już jesz niezdrowo w samochodzie, przynajmniej rób to bezpiecznie 😉
fot. McDonald’s Japan

Najnowsze

Żarówki do motocykla – daj się zauważyć na drodze!

Tegoroczna długa zima sprawiła, że motocykliści wyjechali na drogi później niż zwykle, a kierowcy samochodów odzwyczaili się od ich obecności. Większość wypadków z udziałem motocykli spowodowana jest przez innych uczestników ruchu. Co zrobić, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji i być widocznym na drodze?

Żarówka Philips CityVision Moto
fot. Philips

 

Nie tylko kask, ochraniacze i sprawne hamulce mają wpływ na bezpieczeństwo motocyklisty. Istotną rolę odgrywa również to, czy jest on dobrze widoczny w ruchu miejskim, korkach i w trasie. Od tego zależy, czy kierowcy innych pojazdów będą w stanie dostrzec motocyklistę odpowiednio wcześnie, zanim zdecydują się na wykonanie manewru.

Wbrew obiegowym opiniom większość wypadków z udziałem motocykli spowodowana jest przez innych uczestników ruchu drogowego (58,5 procent). Główne przyczyny wypadków spowodowanych przez kierujących innymi pojazdami, w których poszkodowany został motocyklista to nieudzielenie mu pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowa zmiana pasa ruchu i nieprawidłowe wykonywanie manewru skrętu (statystyki Komendy Głównej Policji z 2012 roku*).

Dlatego bardzo ważne jest zadbanie o zwiększenie widoczności motocykla na drodze. Najprościej można je uzyskać poprzez zamontowanie dobrego oświetlenia, które sprawi, że dwuślad będzie widoczny zarówno w dzień jak i w nocy. Spośród wielu żarówek dostępnych na rynku warto wybrać te z homologacją. Pozwoli to nie tylko na bezproblemowe przejście badań okresowych pojazdu, ale również na uniknięcie ewentualnych problemów z Policją podczas rutynowej kontroli drogowej. Brak homologacji może zakończyć się nawet odebraniem dowodu rejestracyjnego pojazdu.

 

Żarówka motocyklowa Philips Vision Moto
fot. Philips

Do żarówek motocyklowych posiadających homologację, która gwarantuje wysoką jakość produktu, należą cztery żarówki Philips. Zostały one tak zaprojektowane, aby odpowiadać różnym stylom jazdy. Odpowiednie żarówki mogą również podkreślić wygląd motocykla.

 

Dla kierowców skuterów idealna jest żarówka Vision Moto, dająca do 30% więcej światła od tradycyjnej żarówki. Stanowi ona idealne rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy szukają wysokiej jakości żarówki w rozsądnej cenie.

Z kolei CityVision Moto to żarówka zaprojektowana z myślą o jeszcze większym bezpieczeństwie motocyklisty. Daje ona do 40% więcej światła, dzięki czemu wiązka światła wydłuża się o 10-20 metrów. Żarówka ta idealnie spisuje się w środowisku miejskim. Lekko pomarańczowe światło żarówki CityVision Moto doskonale pasuje do motocykli miejskich. Taki odcień sprawia, że motocykl staje się o wiele bardziej widoczny w ruchu ulicznym o dużym natężeniu i w korkach.

Jej wzmocniona wersja, polecana najbardziej aktywnym motocyklistom, to X-tremeVision Moto, która zapewnia aż do 100% więcej światła od tradycyjnej żarówki. Idealnie sprawdza się ona podczas codziennej jazdy i w czasie pokonywania dłuższych odcinków. Zwiększa bowiem widoczność motocykla na drodze i sprawia, że jest on łatwiej dostrzegalny w lusterkach przez kierowców samochodów. X-tremeVision Moto jest także idealna do jazdy po zmroku i w złych warunkach pogodowych, ponieważ maksymalnie oświetla drogę.

Żarówka Philips X-tremeVision Moto
fot. Philips

BlueVision Moto to żarówka, przy produkcji której zastosowano zaawansowaną technologię Gradient coating. Pozwala ona na zwiększenie mocy światła i wydajniejszą pracę żarówki. BlueVision Moto  sprawia, że znaki są lepiej widoczne po zapadnięciu zmroku, dzięki czemu komfort jazdy znacząco wzrasta. Jej chłodnoniebieskie zabarwienie nadaje motocyklowi charakterystyczny, agresywny wygląd.

 

Wszystkie żarówki motocyklowe firmy Philips wykonane są z wysokiej jakości szkła kwarcowego. Dzięki dodatkowemu uchwytowi są one bardziej odporne na wibracje spowodowane nierównościami drogi. Ich długotrwałość zapewniona została poprzez  zastosowanie udoskonalonej mieszanki gazu o odpowiednim ciśnieniu. Wysoka jakość żarówek potwierdzona jest homologacją zgodną z ECE (dopuszczenie do ruchu ulicznego).

* Raport Roczny Wypadki Drogowe 2012, Komenda Główna Policji

Najnowsze

Światła do jazdy dziennej DayLightGuide Philips

Wraz z nadejściem dłuższych dni warto przełączyć się na światła do jazdy dziennej. Całodzienna jazda na zapalonych światłach mijania pociąga za sobą zwiększone zużycie paliwa i przyspieszone przepalanie się żarówek. Dzięki zamontowaniu DRL zmniejszymy spalanie, zyskamy nowoczesny wygląd auta i poprawimy jego widoczność na drodze.

Oświetlenie LED do jazdy dziennej stanowi rozpoznawalny element wielu marek samochodowych. Poszczególne marki kojarzone są z odpowiednim kształtem tego typu oświetlenia. Audi to łezki, BMW anielskie oczy, a Mercedes paski.

Światła do jazdy dziennej DayLightGuide Philips
fot. Philips

Jednak nie tylko producenci luksusowych aut stosują stylowe oświetlenie LED. Można je spotkać również w Oplach, Skodach, czy Alfach Romeo. Po raz pierwszy lampy Full-LED w samochodzie produkowanym seryjnie zastosowano w Audi R8 2008. Dziś stanowią one wyznacznik stylu i pozwalają wyróżnić się na drodze.

Widoczność
Od 2009 roku kierowcy w Polsce zamiast używania świateł mijania mogą włączać LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL – Daytime Running Lights) podczas jazdy od zmierzchu do świtu, w dobrych warunkach pogodowych.

Głównym zadaniem świateł do jazdy dziennej jest poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego oraz zapobieganie kolizjom czołowym i bocznym.  Jest to możliwe dzięki ich nietypowemu położeniu oraz rozprowadzaniu światła we wszystkich kierunkach. Warto pamiętać, że do 40 procent wypadków samochodowych dochodzi w trakcie dnia.

Według raportu magazynu The Journal of the Transportation Research Forum z jesieni 2012 roku aż 8 procent samochodów poruszających się w warunkach dziennego oświetlenia w otwartej przestrzeni jest niewidocznych dla pozostałych uczestników ruchu z odpowiedniej odległości. Natomiast na zacienionych drogach lub z tłem, które maskuje popularne kolory aut, powodem aż co drugiego wypadku jest zbyt późne zauważenie innego samochodu.

Led-owe światła do jazdy dziennej emitują bardzo jasne, białe światło, przez co znacznie zwiększają widoczność aut na drodze. Dzięki temu są one łatwiej zauważalne przez kierowców innych pojazdów oraz przez pieszych.

Oszczędności
Bardzo istotne są również względy ekonomiczne. Światła do jazdy dziennej zużywają jedynie 10 procent energii, jakiej wymagają standardowe światła mijania, co przekłada się na mniejsze spalanie paliwa. Na przykład lampy DayLightGuide Philips potrzebują blisko dziesięć razy mniej prądu niż tradycyjne, halogenowe światła mijania. Do zasilania DayLightGuide potrzebny jest prąd o mocy zaledwie 14W, a szacowany czas ich działania wynosi tyle, co użytkowania auta.

Energooszczędność DayLightGuide Philips jest wynikiem zastosowanej w nich technologii LED-owej. Składają się one z dwóch diodowych linii świetlnych umieszonych w aluminiowej obudowie. Charakterystyczna dla DayLightGuide jest jednolita linia świetlna, a nie zbiór pojedynczych punktowo świecących diod LED.

Linie świetlne stanowiące źródło światła w DayLightGuide zapewniają najszerszy kąt strumienia światła spośród dostępnych na rynku świateł do jazdy dziennej. Przekłada się to na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy – wyjaśnia Tarek Hamed, specjalista ds. oświetlenia samochodowego Philips.

Samodzielny montaż
Do instalacji lamp DayLightGuide wystarczą niespełna dwie godziny. W ze trawie znajduje się szczegółowa instrukcja montażu. Sama obsługa DayLightGuide jest bardzo prosta. Po prawidłowym zainstalowaniu automatycznie zapalają się wraz z rozruchem silnika. Mają także funkcję ściemniania, dzięki czemu można je przyciemnić przy włączeniu świateł mijania po zmroku.

Lampy DayLightGuide są kompatybilne z autami elektrycznymi, hybrydowymi oraz wykorzystującymi system automatycznego włączania i wyłączania (Start & Stop). Są także wytrzymałe na wstrząsy dzięki korpusowi wykonanemu z żywicy poliwęglanowej. Na dodatek światła LED DayLightGuide są odporne na wodę, kurz, sól oraz piach.

Wyprodukowano je zgodnie ze standardami odnoszącymi się do oryginalnego wyposażenia fabrycznego i są w pełni zgodne z wymogami rozporządzenia ECE R87. Koszt zestawu to około 500 zł.

Najnowsze

Nowa linia lamp ksenonowych Philips

Philips wprowadza na rynek nową serię lamp ksenonowych. Znajdą się w niej trzy produkty: oszczędna lampa Xenon Vision, stylowa Xenon BlueVision Ultra oraz flagowy produkt serii – lampa Xenon X-tremeVision.

Philips Xenon BlueVision potrafi doświetlić najciemniejsze zakamarki.
fot. Philips

Oświetlenie ksenonowe staje się coraz bardziej popularne. Jak wynika z danych firm ubezpieczeniowych, w 2011 roku w lampy ksenonowe wyposażona była jedna piąta samochodów w Europie. Ten fakt nie powinien dziwić, gdyż lampy ksenonowe są znacznie bardziej trwałe i wydajne niż żarówki halogenowe, a przy tym emitują więcej światła i wyglądają wyjątkowo elegancko.

Na rynku pojawiła się właśnie nowa linia lamp ksenonowych firmy Philips zawierająca trzy produkty najnowszej generacji: lampę Xenon Vision, Xenon BlueVision Ultra oraz Xenon X-tremeVision. Nowe lampy to zwiększona ilość bardzo jasnego światła, które mimo swojej mocy, nie oślepia innych uczestników ruchu drogowego.

Lampa Xenon Vision

Lampa ksenonowa Xenon Vision to zupełna nowość wśród zamienników reflektorów ksenonowych umieszczanych z przodu pojazdu. Standardowe lampy ksenonowe z czasem zmieniają kolor, co oznacza, że po wymianie jednego ksenonu światło nie jest już jednolite. Dlatego też lampy ksenonowe zawsze wymieniano parami.

Nowa lampa Xenon Vision rozwiązuje problem zmiany odcienia w inny sposób – pozwala na dopasowanie barwy nowej lampy ksenonowej do poprzedniej. Dzięki temu możliwa staje się wymiana tylko jednej lampy, co przekłada się na znaczne oszczędności dla portfela.

Xenon BlueVision Ultra

Nową lampę Xenon BlueVision Ultra opracowano z myślą o kierowcach, dla których ważny jest wyjątkowy wygląd samochodu. Na zewnętrznej, przezroczystej części lampy ksenonowej Blue­Vision ­Ultra umieszczono błękitne prążki, które nadają światłu wyraźnie niebieskawy odcień. Intensywne światło lamp Xenon BlueVision pozwoli wyróżnić samochód spośród innych pojazdów.

Lampa Xenon BlueVision Ultra emituje aż o 10 proc. więcej światła niż ksenony poprzedniej generacji. Emitowane światło posiada temperaturę barwową 6000 K, czyli najwyższą dostępną obecnie na rynku. Światło o takiej temperaturze jest zatem zbliżone parametrami do światła dziennego, dzięki czemu oczy kierowcy nie męczą się. Ludzkie oko traktuje bowiem światło niebieskie jako bardziej zbliżone do słonecznego.

Xenon X-tremeVision

Lampa ksenonowa Xenon X-tremeVision to pierwsza lampa, która zapewnia do 50 proc. więcej światła niż inne lampy. Efekt ten uzyskano dzięki zoptyma­lizo­wanej geometrii palnika, którego idealne dostrojenie zapewnia zwiększone natężenie światła dokładnie wtedy, gdy jest to potrzebne.

Nowa lampa wytwarza dłuższą wiązkę światła, umożliwiającą wcześniejsze dostrze­że­nie przeszkód na drodze. Kierowca odczuwa również różnicę w jakości widzenia dzięki zwiększonej temperaturze barwowej światła o wartości 4800 K. To z kolei wpływa na lepsze widzenie skrajne. Dzięki tym właściwościom, lampy Xenon X‑tremeVision przyczyniają się do znacznego zwiększenia bezpieczeństwa jazdy.

Decydując się na zamontowanie lamp ksenonowych należy pamiętać, by kupować je u sprawdzonych dystrybutorów, którzy sprzedają oryginalne, markowe produkty. Tylko one są wytwarzane z myślą o wysokiej jakości, i bezpieczeństwie użytkowania.

Najnowsze