Edyta Klim

Motocykl w myjni ręcznej – mycie motocykla krok po kroku

Bardzo brudny motocykl pozostawiliśmy w rękach profesjonalistów od mycia ręcznego. Zobaczcie krok po kroku, jak wygląda takie mycie i jaki uzyskaliśmy efekt końcowy.

Motocyklowe myjnie ręczne to nowość na naszym rynku i osobiście chcieliśmy się przekonać o tym, jak działają, i czy warto z nich skorzystać. Do przetestowania wybraliśmy Pacyfik Myjnię Ręczną z Wrocławia, a do mycia wystawiliśmy brudną Aprilię Futura.

Mycia motocykla nie powinno się wykonywać na słońcu, ponieważ używane do czyszczenia środki chemiczne mogą reagować zbyt agresywnie w takich warunkach. Powinniśmy się też upewnić, czy motocykl nie ma problemów technicznych typu: wycieki, nieszczelności, problemy z elektryką – które mogą sprawić, że po takim myciu, motocyklem już nie ruszymy.

Jak myć motocykl?

– Mycie motocykla odbywa się na odpowiedzialność jego właściciela, dlatego na początek musimy się od niego dowiedzieć, czy motocykl jest sprawny technicznie i czy lanie wodą mu nie zaszkodzi. My mycie robimy z głową i pod okiem ludzi, którzy się na motocyklach znają, a każde wątpliwości rozwiewamy w serwisie motocyklowym obok – mówi Przemysław Siewiera, właściciel firmy „Pacyfik – myjnia motocyklowa”, który przeprowadzi nas przez kolejne etapy mycia motocykla.

Trzeba pamiętać, że nie wolno myć motocykla z rozgrzanym silnikiem, dlatego na początek czyszczony jest łańcuch, felgi i zaciski, by w tym czasie motocykl mógł się wychłodzić.

Krok pierwszy – czyszczenie łańcucha

Łańcuch jest czyszczony pędzelkiem i ekstraktem benzyny – środkiem dostępnym i uniwersalnym, który idealnie go domywa. Następnie jest płukany karcherem, a wody pozbywamy się z niego przy użyciu sprężonego powietrza. Ostatnim etapem jest jego nasmarowanie.

Motocykl był postawiony na stopce centralnej, dzięki czemu można było delikatnie obracać i czyścić łańcuch.

Krok drugi – mycie części stalowych

W następnej kolejności specjalnym płynem są myte: zębatka, felgi, zaciski, elementy wahacza.

Krok trzeci – mycie czachy

Przód motocykla zwykle jest pokryty warstwą owadów, dlatego do jego czyszczenia używa się płynu, który w bezinwazyjny sposób je usuwa i jest delikatny dla lakieru, i powierzchni szyby. Tutaj szczególnie ważne jest to, by takie owady zmywać na bieżąco, bo im dłużej pozostają na powierzchni lakieru tym bardziej wżerają się clar, pozostawiając po sobie ślady w postaci małych plamek na lakierze.

Krok czwarty – mycie całego motocykla

Czyli w kolejności: spienienie gąbką, płukanie wodą, wydmuchanie wody sprężonym powietrzem, wycieranie do sucha. Przy dostępie do silnika – on także jest myty specjalną szczotką. Wodą oblewa się z daleka – najbezpieczniej jest to robić w taki sposób, jakby na motocykl padał deszcz. Trzeba bardzo uważać, żeby nie zalać wydechu. Sprężona woda z karchera o mocy 160 barów daje efekt rosy i bezpiecznie spłukuje motocykl. A w domowych warunkach można to zrobić wężem ogrodowym tyle, że trwa to dłużej i strumień wody jest bardziej miejscowy.

Krok piąty – woskowanie i polerowanie

Na koniec doczyszcza się poszczególne elementy motocykla, czasem trzeba wypolerować jakąś powierzchnię lekkim środkiem ściernym. Następnie powierzchnię lakieru się woskuje i po chwili poleruje szmatką, by uzyskać połysk.

Mycie motocykla trwa ok. 40 minut i taka usługa to koszt ok. 50 zł, jednak w myjni Pacyfik trwa teraz promocja – zapłacimy 30 zł za kompleksowe mycie motocykla.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu uzyskanego w myjni ręcznej, a już wkrótce spróbujemy umyć motocykl samodzielnie w warunkach przydomowych i podzielimy się wrażeniami.

Update: Innego zdania, co do oczyszczania łańcucha jest doświadczony mechanik motocyklowy: 

– Nie powinno się myć łańcucha benzyną ekstrakcyjną ani wodą, gdyż są w nim gumowe oringi i benzyna je rozpuszcza, a woda pod dużym ciśnieniem je niszczy – mówi Paweł Zachariasz.

 

Najnowsze

Honda Jazz jedzie w teren

Czasami zastanawiamy się, ile warte są napędy 4x4 w popularnych hatchbackach lub crossoverach. W większości przypadków nadają się tylko do jazdy po drogach polnych lub podczas zimowych wyjazdów w góry. A co dopiero napęd na wszystkie koła w miejskiej Hondzie?

Honda Jazz, znana na niektórych rynkach jako model Fit, jest oferowana w opcji z napędem AWD. Ktoś mógłby sobie pomyśleć – po co komu napęd 4×4 w małym, miejskim samochodzie?

Odpowiedź nasuwa się sama, gdy osadzimy taki samochód w realiach rosyjskich dróg. W sieci pojawił się film, na którym widać jak Honda Jazz (Fit) bardzo sprawnie radzi sobie podczas jazdy w dość nietypowych dla siebie warunkach. Nie straszne jej błotniste szlaki i głębokie koleiny na łąkach.

 

Najnowsze

Tak się skacze na Rajdzie Polski! Film

Za nami gorący weekend. Niektórzy szczęściarze mogli go spędzić na rajdowych os-ach, które odbywały się na Mazurach. Dla tych, którzy musieli zostać w domu mamy coś na pocieszenie.

Tegoroczny, 72. Rajd Polski stał pod znakiem bardzo dynamicznego tempa. Po raz kolejny z rzędu wygrał go Sebastian Ogier oraz Julien Ingrassia, mając już na koncie 29 zwycięstw w mistrzostwach świata. Drugi na mecie zawitał Andreas Mikkelsen. Trzeci na podium stanął Ott Tanak. Robert Kubica po problemach z oponą zakończył rajd na ósmym miejscu. Pełna relacja z galeria zdjęć z Rajdu Polski tutaj.

Na dość wąskich trasach rajdu nie brakowało kibiców, którzy mogli obserwować swoich idoli, będąc oddalonym o kilka metrów od przelatującego samochodu. Najwięcej emocji wzbudzały tzw. hopki, gdzie mocno rozpędzone rajdówki skakały na odległość kilkanastu metrów. Oczywiście nie mogło zabraknąć fanów, którzy uwiecznili to na filmie – patrz poniżej. 

Na mazurskich odcinkach zarówno prędkości jak i długie skoki były podobne do tych z legendarnego Rajdu Finlandii. Na odcinku Świętajno organizatorzy przewidzieli punkt pomiaru długości skoków. Liczby pokazują, że samochodem, który najlepiej lata jest Ford Fiesta RS WRC, a najlepszym „pilotem” okazał się… Robert Kubica. Warto też zwrócić uwagę na wynik Karla Kruudy. Estończyk, który walczy w WRC 2 poleciał swoim Citroenem DS3 R5 niemal tak daleko, jak zawodnicy w samochodach WRC. Poniżej prezentujemy pełne wyniki:

Rekordy skoków na OS Świętajno (1. przejazd):

25 metrów – Robert Kubica
24 metry – Kris Meeke, Ott Tanak
23 metry – Sebastien Ogier, Kevin Abbring, Lorenzo Bertelli, Karl Kruuda
22 metry – Thierry Neuville
21 metrów – Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi

Rekordy skoków na OS Świętajno (2. przejazd):

26 metrów – Robert Kubica, Ott Tanak
25 metrów – Kris Meeke, Sebastien Ogier, Lorenzo Bertelli

Polecamy nasze relacje, z których każda opatrzona jest znakomitym fotoreportażem Marcina Hennka.

Podsumowanie Rajdu Polski z galerią zdjęć.

Sobotni etap Rajdu Polski 2015 – podsumowanie dnia
Piątkowy etap Rajdu Polski 2015 pod dyktando kierowców Volkswagena
Sebastien Ogier liderem superoesu „Mikołajki” w Rajdzie Polski
Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu
.
Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu
.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC rywalizowali zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Najnowsze

Clarkson jednak nie wystąpi u konkurencji

Podczas gdy wszystkie media spekulują, gdzie teraz pojawi się Clarkson wraz ze swoją świtą, nagle pojawia się informacja, która ucina wszelkie dyskusje.

Wygląda na to, że stacja BBC już dawno zadbała o swoje interesy zatrudniając gwiazdora. Brytyjskie media donoszą, że Jeremy Clarkson miał zapisy w umowie, które zabraniają mu współpracy z konkurencyjnymi stacjami przez dwa lata po odejściu.

W ostatnich miesiącach przewija się dużo spekulacji na temat tego, gdzie pojawi się teraz Clarkson ze swoją świtą, czyli Richardem Hammondem i Jamesem Mayem.

Jakiś czas temu pojawiły się informacje, że zasilą oni szeregi ITV, a nawet Netflix czy Amazona. Jednak kontrakt BBC co najmniej do 2017 roku zabrania słynnego dziennikarzowi motoryzacyjnemu współpracy, pod warunkiem, że tematyka programu dotyczy motoryzacji. 

W międzyczasie BBC przygotowuje odświeżony format Top Gear, którego głównym prowadzącym będzie Chris Evans. Nie wiadomo jeszcze, kto będzie go wspomagał. Podobno nadal nie wybrano dwóch współprowadzących.

Najnowsze

Białe Ferrari z Miami Vice trafi na aukcję

Już za kilka tygodni pod młotek trafi niezwykły rarytas dla wszystkich fanów Miami Vice. Jest to Ferrari Testarossa wyprodukowane w 1986. Auto grało w kultowym serialu.

Czas odkurzyć Ray-Bany i wyciągnąć białą marynarkę od Armaniego. Za nieco ponad dwa miesiące w słonecznym Monterey w Kalifornii odbędzie się aukcja jednego z najbardziej kultowych samochodów grających w serialach. Jest to białe Ferrari Testarossa, które występowało w Miami Vice. 

Jak widać na zdjęciach, samochód jest w perfekcyjnym stanie. Testarossa ma pod maską silnik V12 o pojemności 4,9 litra, który współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną. Auto dysponuje mocą 390 KM i jest wyposażone w skórzane fotele, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, tempomat, a także klimatyzację. 

Na liczniku widnieje przebieg 16124 mil, czyli prawie 26 tys. km. Co więcej, jest on potwierdzony przez północnoamerykański oddział Ferrari oraz Ferrari Classiche. 

Auto od momentu zakończenia serii w 1989 roku było przechowywane w magazynie. Nowy właściciel będzie musiał tylko przeprowadzić serwis silnika. Przygotowanie samochodu do jazdy będzie kosztować jakieś 8 tys. dolarów.

Ciężko powiedzieć, do jakiej kwoty dobije aukcja Mecum, ale z pewnością pojawi się na niej wielu fanów Sonnyego Crocketta i Rico Tubbsa.

Najnowsze