Motocykl w hołdzie dla Enzo Ferrari
Motocykl Ferrari - czy to możliwe? Oczywiście! Jak się okazuje, włoscy giganci pozwolili sobie kiedyś na niewielkie odstępstwo od normy i wyprodukowali jednoślad.
Motocykl został wyprodukowany w 1990 roku z inicjatywy inżyniera Davida Kaya, który skontaktował się z fabryką Ferrari z prośbą o pozwolenie na budowę maszyny w hołdzie dla zmarłego dwa lata wcześniej Enzo Ferrari. Enzo bowiem swoją karierę rozpoczynał od wyścigów motocyklowych. Dave Kay otrzymał zgodę od Piero, syna Enzo, po czym rozpoczął prace nad budową maszyny.
fot. Ferrari |
Motocykl został wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 900 ccm, produkujący moc 105 KM i pozwalający na osiągnięcie prędkości 60mph (ok. 96km/h) w 3 sekundy. Choć liczby te są imponujące, to tak naprawdę maszyna miała charakter jedynie dekoracyjny i nie była używana przez długi czas.
Prace nad motocyklem zostały ukończone w 1995 roku, po czym jednoślad znalazł się w kolekcji brytyjskiego entuzjasty motocykli i pozostał u niego przez następne 17 lat.
29 kwietnia bieżącego roku motocykl Ferrari znalazł się na licytacji. Kwota, jaką ostatecznie zaoferowano, wyniosła £85,000, czyli 166 tysięcy dolarów amerykańskich.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: