Motocykl Super Scout z turbosprężarką

Motocykl Super Scout z turbosprężarką

17 stycznia 2018
11
Motocykle Indian Scout, dzięki swojej klasycznej formie, przez wielu są określane jako doskonała baza pod custom. Anders Lundgren i Lasse Sundberg zbudowali zdumiewający motocykl nawiązujący do klasycznego motocykla Indian, którego nazwali Super Scout. W ten sposób autorzy projektu oddali hołd szwedzkiemu współzałożycielowi marki, Oscarowi Hedström.
Loading module...

Na pytanie jak prowadzi się ich autorski motocykl, Anders uśmiecha się i odpowiada: „Daje niesamowite wrażenia z jazdy. To tak jakby cofnąć się do lat 20. ubiegłego wieku i wsiąść na rakietę, a nie motocykl.“

Super Scout z turbosprężarką Garret 25 chłodzoną cieczą powstał w 2017 roku, w garażu Fullhouse w Sztokholmie. Silnik przenosi na tylne koło moc od 150 do 200 KM, w zależności od ciśnienia doładowania.

Jak mówi Anders: „Chcieliśmy zbudować motocykl, który nawiązywałby do historii marki Indian w kontekście wyścigów na drewnianych motodromach, a jednocześnie posiadałby nowoczesne rozwiązania technologiczne, z którymi dzisiaj utożsamiana jest marka. Model Scout okazał się idealnym wyborem, natomiast nazwę Super Scout wymyśliliśmy na cześć starych Scoutów, które na torze nie miały sobie równych.”

Silnik, pompa paliwa, reflektor i dźwignia zmiany biegów pochodzą z obecnej wersji Scout’a, ale za to rama stanowi unikalną konstrukcję zbudowaną z trzech części. Lasse Sundberg (z Roth Engineering) wykonał ją samodzielnie i twierdzi, że była to najtrudniejsza część projektu. Ku zaskoczeniu nawet trudniejsza niż zamontowanie samej turbosprężarki.

Skoro już o niej mowa, turbosprężarka Garret 25 posiada zewnętrzny zawór upustowy (co za dźwięk!) i regulację ciśnienia doładowania. Rury dolotowe i wylotowe turbosprężarki oraz zaworu upustowego, wykonane w całości ze stali nierdzewnej, zostały zamontowane w możliwie najbardziej kompaktowy sposób, tak aby nie zaburzyć zgrabnej sylwetki motocykla.

Anders w ten sposób wyjaśnia powód zamontowania turbosprężarki: „Chcieliśmy, aby motocykl posiadał więcej mocy. Naszym celem było również połączenie klasycznej stylistyki z nowoczesną technologią.”

Super Scout posiada również całkiem imponujące rozwiązania elektroniczne. Anders zamontował w pełni programowalny sterownik ECU oraz zbliżeniowy system z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia ECU przy pomocy iPad’a.

Powalające malowanie w kolorze Springfield Blue to dzieło firmy Pobben’s Colour & Custom z siedzibą w Hagfors.

Anders już nie może doczekać się nadchodzących miesięcy: „W dalszym ciągu testujemy motocykl, a obecnie jesteśmy w końcowej fazie strojenia silnika”, mówi Anders. „Super Scout ma być motocyklem do użytkowania na co dzień ... no chyba, że do tego czasu znajdzie nowego właściciela.”

LISTA CZĘŚCI

Przednie koł
o: 60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75”, szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli

Przedni hamulec: Układ hamulcowy Beringer, tarcza zintegrowana z piastą (system Inboard), przednia pompa hamulcowa uruchamiana cięgnem (K-tech, ukryta)

Tylne koło: 60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75”, szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli

Tylny hamulec: Tarcza hamulcowa Harrison Billet zintegrowana z zębatką, pompa K-tech

Przednie zawieszenie: Resor piórowy W&W

Kierownica: Produkcji Roth Engineering, w stylu „motodrom“, wewnętrzne prowadzenie cięgna przepustnicy, kierunkowskazy LED w kierownicy

Atrapa zbiornika paliwa: Stylizowana na zbiornik z modelu Scout z 1920 r. Ukrywa komplet elektroniki, obudowę przepustnicy, przednią pompę hamulcową, itp.

Zbiornik paliwa (właściwy): Customowy, wykonany przez Roth Engineering, wewnętrzna pompa paliwa z modelu Scout, montowany pod siedzeniem

Siedzenie:Replika siodła H and F Mesinger w wersji wyścigowej

Tylny błotnik: Customowy, wykonany przez Roth Engineering

Reflektor: LED-owy z modelu Scout

Tylna lampa: LED-owa zamontowana pod siedzeniem, zespolona lampa      tylna światło stop kierunkowskazy

Silnik:  Poj. 1133 cm3 z modelu Scout 2016, stylizowany na klasyczny wygląd metodą piaskowania

Chłodnice: Z Hondy CRF450, wentylatory elektryczne

Układ paliwowy: Paliwo E85, wtryskiwacze o przepływie 1600 cm3/min, w pełni programowalny sterownik ECU

Instalacja elektryczna: System zbliżeniowy z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia przy pomocy iPad’a

Loading module...

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!