Motocross lekiem na całe zło – filmowa historia miłości Ewy Pikosz

Jak w trzy minuty przedstawić w filmie swoją pasję, miłość do sportu, motocykla KTM EXC-F 250 i... pewnego mężczyzny? Oto odpowiedź zawodniczki Cross Country Mistrzostw Strefy Polski Zachodniej.

Fanpage zawodniczki: MotoF-ka https://www.facebook.com/motofka?fref=ts

Najnowsze

Kto wygrał żarówki Philips ColorVision?

W naszym konkursie pięć osób wygrało żarówki samochodowe Philips ColorVision. Kto został zwycięzcą?

Gratulujemy zwycięzcom konkursu! A są to:

Patrycja Łęcka
Karolina Megi Chybińska
Alek Grzywacz
Angelika Jarosińska
Marta Siejek

Laureatów prosimy o przesłanie na adres konkurs@motocaina.pl swoich danych teleadresowych wraz z telefonem kontaktowym dla kuriera oraz typem żarówki (H7 czy H4) a także wybraną barwą Philips ColorVision (żółta, purpurowa, zielona, niebieska).

Zapraszamy juz teraz na nasz nastepny konkurs „Mikołajkowy”, w którym do wygrania będą książki Jeremiego Clarksona i Bena Collinsa 🙂

Najnowsze

Damsko-męska załoga z Polski wystartuje w Rainforest Challenge 2015

Dagmara Kowalczyk jako kierowca oraz Roman Popławski na gorącym fotelu pilota to załoga, która już 28 listopada pojawi się na starcie rajdu Rainforest Challenge.

Terenowa przeprawa przez malezyjską dżunglę zaliczana jest do najtrudniejszych na świecie. Rozgrywana w porze deszczowej, przy ogromnej wilgotności i w ekstremalnie wysokich temperaturach, przyciąga off-road’owe teamy z całego świata.

Dagmara Kowalczyk – kierowca:
Na rajdzie Rainforest Challenge byłam już trzy razy. Jako reporter telewizji TVN i TVN Turbo, oglądałam go okiem kamery i opisywałam słowem dziennikarza. Ale trzy miesiące temu, razem z moim pilotem podjęliśmy decyzję – na RFC jedziemy już jako załoga. I rozpoczęliśmy intensywne przygotowania, głównie mojego samochodu Jeepa Wranglera. Terenowa rajdówka dostała specjalnie skonstruowaną, dwusilnikową wyciągarkę Dragon Winch, skrzynie, trapy i … kotwicę. Sprzęt na naszym, off-road’owym podwórku praktycznie zapomniany, w Malezji jest wyposażeniem obowiązkowym. Do startu podchodzę z wielką pokorą, bo wiem, że RFC potrafi być nieprzewidywalny. Europejczyków wykańcza tu wilgotny i gorący klimat, a potężne ulewy, charakterystyczne dla trwającej teraz pory deszczowej, mogą odciąć drogę ucieczki z dżungli. Tak było w 2007 roku, kiedy samochody zawodników utknęły w tropikalnym lesie na kilka tygodni.

Roman Popławski – pilot:
Na RFC byłem rok temu jako obserwator i już wtedy wiedziałem, że muszę tu wrócić. Dziesięć dni w skrajnych warunkach to dla każdego, kto kocha off-road prawdziwe święto. Tam nie ma amatorów, samo przejechanie tego rajdu będzie dla mnie wygraną. Z Dagmarą przejechaliśmy już sporo rajdów, więc wiem, że damy radę! Jedziemy tam także po niesamowitą przygodę i dla atmosfery, jaką tworzą organizatorzy oraz ludzie biorący udział w RFC. Egzotyka tego miejsca jest jak magnes. Ekstremalne warunki i niesamowite widoki … no i przeprawowy rajd w zupełnie odmiennych od naszych okolicznościach.

Tegoroczna edycja Rainforest Challenge zakończy się 7 grudnia w Kuala Lumpur. Przez dziesięć dni zawodnicy nie tylko będą ścigali się w gęstwinie deszczowych lasów, ale też sami budowali campy, mosty z powalonych pni i staną oko w oko z często jadowitymi mieszkańcami malezyjskiej dżungli. Polska załoga od trzech lat regularnie startuje w trudnych rajdach przeprawowych i cross-country. RFC będzie pierwszymi, zagranicznymi zawodami Dagmary Kowalczyk i Romana Popławskiego.

 

Najnowsze

Kto da więcej? Motocykl z 1938 roku czeka na konesera

Tej jesieni Artur i Kuba - mechanicy z łódzkiego warsztatu Custom Factory z programu „RetroReanimacja” zajęli się pojazdami uczestniczącymi w działaniach militarnych z okresu II wojny światowej.

W dwóch pierwszych odcinkach Artur i Kuba dokonali remontu legendy z czasów Powstania Warszawskiego – samochodu pancernego „Kubuś” oraz sowieckiego pojazdu GAZ 67 Czapajew. Obie maszyny wzięły czynny udział w walkach o wyzwolenie Polski spod okupacji. W trzeciej, ostatniej części serii w ich ręce trafi popularny motocykl DKW NZ-250, który po renowacji zostanie wystawiony na aukcję. Dochód z licytacji zasili konto Fundacji Polskiego Państwa Podziemnego, pomagającej weteranom II wojny światowej. Premiera trzeciego odcinka serii „RetroReanimacja: Pojazdy Bojowe” już 25 listopada o godz. 21.40 na Discovery Channel.

Motocykl DKW NZ-250 to jeden z najlepszych i najpowszechniej występujących motocykli pierwszej połowy XX wieku. Była to konstrukcja niedroga w utrzymaniu i łatwa w obsłudze, ale niezwykle, jak na tamte czasy nowoczesna. Z powodu przedłużającej się wojny, znaczna liczba motocykli DKW NZ-250, pierwotnie przeznaczonych dla cywili, została zarekwirowana przez Wehrmacht i następnie wykorzystana na froncie. Wiele egzemplarzy tego motocykla zostało zdobytych przez żołnierzy Armii Krajowej, których następnie użyto w walce z okupantem. W trzecim odcinku programu „RetroReanimacja: Pojazdy bojowe” w ręce Artura i Kuby wpadł cywilny DKW NZ-250, który następnie – tak samo, jak 70 lat wcześniej – mechanicy transformowali w wersję militarną. Wyremontowany pojazd został wyposażony we wszystkie oryginalne części i jest w pełni sprawny. Tak odrestaurowany motocykl trafi na aukcję, z której dochód przeznaczony zostanie na pomoc polskim weteranom II wojny światowej.

– Przy renowacji pojazdów bojowych w nowej serii „RetroReanimacji” zależało nam na tym, aby te maszyny wyglądały i działały dokładnie tak, jak 70 lat temu. W przypadku DKW NZ-250 sądzimy, że wyszło nam to nawet lepiej, bo my – w przeciwieństwie do żołnierzy AK – mieliśmy znacznie więcej czasu, by naszą transformację przygotować w najlepszy możliwy sposób. Do programu zaprosiliśmy ekspertów w dziedzinie tych maszyn oraz uczestników walk, którzy opowiedzieli nam wiele niezwykłych historii z tamtego czasu. Te doświadczenia skłoniły nas do zainicjowania aukcji w serwisie charytatywni.allegro.pl, dzięki której pomożemy weteranom ostatniej wojny. Motocykl DKW NZ-250 wyremontowaliśmy tak, by nie tylko cieszył oko, ale również by był w pełni sprawny. Przyszły właściciel będzie mógł dotrzeć na zloty motocyklowe lub też zwyczajnie wybrać się na przejażdżkę dla przyjemności, a jednocześnie będzie miał świadomość, że wydane przez niego pieniądze zostały przeznaczone na słuszny cel – mówi Kuba z programu „RetroReanimacja”.

Motocykl DKW NZ-250 to jedna z najbardziej popularnych konstrukcji motocykla I połowy XX wieku. Produkowany seryjnie w Niemczech od 1938 roku, od 1941 roku był wykorzystywany jako uzupełnienie sprzętowe Wehrmachtu. DKW NZ-250 był w opinii ekspertów jednym z najlepszych motocykli w swojej klasie w tamtych czasach.

Najnowsze

Nowy crossover na horyzoncie – Infiniti QX30

Infiniti QX30 Premium Active Crossover zadebiutował równocześnie na dwóch salonach samochodowych - w Los Angeles i Guangzhou (Chiny).

Infiniti QX30 to auto dla nowej generacji nabywców towarów luksusowych QX30 – dołącza do Q30, jako część nowej linii modelowej kompaktów klasy premium Infiniti. Zachował wyraziste cechy stylizacji, zastosowane w modelu koncepcyjnym, czyli bardzo odważne przetłoczenia blach, sylwetkę crossovera oraz asymetryczną kabinę. QX30 charakteryzuje wyższa pozycja jazdy. Model dostępny jest z napędem na wszystkie koła. Auto ma sobie radzić zarówno na ulicach metropolii czy podmiejskich szosach, jak i na krętych drogach wiejskich. I to w każdych warunkach pogodowych.

Wraz z Q30, który zadebiutował we wrześniu 2015 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, QX30 będzie odgrywał istotną rolę w realizacji dalszego wzrostu sprzedaży w skali globalnej, która już w 2015 roku osiągnęła w Infiniti swój rekordowy poziom.

Infiniti QX30 Premium Active Crossover wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach w połowie 2016 roku.

 

Najnowsze