
Moto-fitness z Kate, czyli jak ćwiczyć równowagę z motocyklem
Kate z „So Live So Ride” zaprezentowała kilka ćwiczeń, które mogą poprawić równowagę, siłę oraz technikę, podczas jazdy motocyklem i przy wolnym nim manewrowaniu.
Nawet najlepszemu motocykliście może się przytrafić tzw. „parkingówka” – kiedy motocykl straci równowagę i już nie jesteśmy w stanie powstrzymać jego upadku. Jest kilka zasad, których warto przestrzegać, żeby takich sytuacji uniknąć.
Najczęściej przyczyną nagłej wywrotki, przy małej prędkości, jest skręcona kierownica. Jeżeli zatrzymamy motocykl ze skręconą kierownicą, jeżeli na skręconej kierownicy chcemy ruszyć lub ze skręconą kierownicą toczymy się wolno – znacznie zwiększamy ryzyko utraty równowagi. A im cięższy motocykl, tym trudniej będzie go wtedy w równowadze utrzymać. Dlatego warto skręcać dopiero po ruszeniu i uzyskaniu rozpędu, a hamować zawsze na prostej kierownicy. Przy czym, przy małych prędkościach, lepiej sprawdzi się hamulec tylny.
Pchanie motocykla i cofanie nim, stojąc obok, warto ćwiczyć. Metody są różne, można trzymać go za kierownicę, można lekko oprzeć motocykl na biodrze, można jedną ręką trzymać kierownicę, a drugą uchwyt przy kanapie. Takie ćwiczenie pozwala na poznanie tej cienkiej granicy, kiedy motocykl traci równowagę, w kontrolowanych warunkach.
Kate, razem z partnerem z kanału „So Live So Ride”, zaprezentowała kilka ćwiczeń, które wykonywane regularnie – mogą poprawić Waszą współpracę z dużym motocyklem:
Do tych ćwiczeń w miejscu dodalibyśmy ćwiczenia z wolnej i coraz wolniejszej jazdy. Czyli ćwiczenie z utrzymywania równowagi przy coraz mniejszej prędkości. Płynność wolnej jazdy można uzyskać przy jednoczesnej pracy delikatnym gazem, z półsprzęgłem i użyciem tylnego hamulca. Spróbujecie?
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: