Edyta Wrucha

Moto Dolls on Tour – dolnośląskie motocyklistki w charytatywnej trasie

Cztery motocyklistki, 3600 kilometrów, 10 dni i jeden cel - zbiórka funduszy na pomoc dzieciom. Jak możecie pomóc? Wystarczy zapłacić złotówkę za wybraną ilość kilometrów tej trasy.

Fundacja Moto Dolls ma już za sobą organizację dwóch edycji Moto Mikołajów we Wrocławiu oraz udział w innych inicjatywach charytatywnych, jednak dolnośląskie motocyklistki ciągle podnoszą sobie poprzeczkę! Marzą, by ich akcję wsparło więcej osób, a zebrane środki finansowe dotarły w postaci prezentów do jeszcze większej grupy potrzebujących dzieci.

By osiągnąć ten cel, postanowiły wybrać się na wakacyjną wycieczkę motocyklową po Europie. Nie będzie to jednak taka zwykła wycieczka, ponieważ jej celem jest nadal pomaganie dzieciakom. Każda prywatna osoba lub firma może opłacić kilometr, który przejadą dziewczyny, a całość zebranych środków trafi do budżetu Mikołaja.

Motocyklistki startują 7 lipca, a zaplanowana trasa liczy sobie 3600 km. Jej głównym celem jest most Malmo–Kopenhaga, a po drodze przejadą przez: Sassnitz, Ronne, Kopenhagę, Wiesbaden, Drezno, parki krajobrazowe i narodowe.

Pasja motocyklowa i chęć niesienia pomocy połączyła kilkanaście motocyklistek we wspólnym działaniu na rzecz fundacji, a w wycieczce wezmą udział cztery z nich:

{{ tn(14415) left }}– Agnieszka Kozłowska (Honda CBF 1000)

– Anna Cieślak (Harley Davidson XL Custom 1200)

– Agnieszka Modrzewska (Harley Davidson Sportster Nighster 1200)

– Ewa Warenda (BMW f 650 GS)

A tak o swoich planach motocyklistki opowiadały w Dzień Dobry TVN:

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/charytatywnie-na-motocyklach,233964.html

Nasza fundacja powstała z kobiecej pasji do dwóch kółek, którą pielęgnujemy i propagujemy. W swoich działaniach skupiamy się głównie na całorocznej zbiórce funduszy na główną akcję w roku, jaką są Moto Mikołaje. W przedświątecznym okresie wspieramy głównie Hospicja Dziecięce i Świetlice Środowiskowe, które kierują do Mikołaja listy z prośbami o pomoc. Swoimi akcjami przypominamy także o profilaktyce w walce z rakiem piersi, a przez cały rok staramy się współpracować z fundacją „Mam marzenie” i szukamy sponsorów chcących, ulżyć nieco losowi dzieci z chorobami nowotworowymi – mówi Joanna Kostecka-Cyfert z Fundacji Moto Dolls.

– Staramy się nieść pomoc chorym, poszkodowanym w wypadkach motocyklistom i dzieciom motocyklistów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Na dzień dzisiejszy mamy trzech podopiecznych: synka motocyklistki z porażeniem mózgowym, synka motocyklisty, który urodził się bez rączki i motocyklistę z ciężką chorobą przewlekłą. Zasiliłyśmy Motopomocnych przy zbiórce na treningowy AED, a z zeszłorocznej akcji znacznie dofinansowałyśmy aparat słuchowy malutkiej MercedesNie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, nad czym oczywiście bardzo bolejemy, ale jednocześnie jest to dla nas duża motywacja, do poszerzania działań związanych ze zbiórką funduszy – dodaje Joanna.

Zachęcamy do wspólnego pomagania – więcej o akcji i dane do przelewu za kilometry znajdziecie na stronie wydarzenia:

https://www.facebook.com/events/1797116307280832/

Najnowsze

Gosia Rdest ponownie za sterami Audi RS3 LMS

Zaczyna się druga runda ADAC TCR Germany. Po sześciotygodniowej przerwie kierowcy spotkają się na torze Red Bull Ring.

Kolejna runda ADAC TCR Germany rozgrywa się od piątku 9 czerwca na austriackim torze Red Bull Ring. Na tym wyjątkowo pięknie położonym obiekcie kierowcy ponownie zawalczą o punkty w mocno obsadzonej stawce. Liderem klasyfikacji generalnej po pierwszej rundzie jest Josh Files, który w tym roku broni tytułu mistrza za kierownicą Hondy Civic.

Oczy polskich kibiców z pewnością zwrócone będą na Gosię Rdest. To jedyna reprezentantka naszego kraju w serii TCR Germany. Gosia ściga się samochodem Audi RS3 LMS w barwach zespołu Target Competition. Red Bull Ring wymienia jako jeden ze swoich ulubionych torów.
 
W piątek zawodnicy wyjadą na tor trzy razy: podczas dwóch wolnych treningów i kwalifikacji. Pierwszy wyścig odbędzie się w sobotę, drugi w niedzielę. Livestream i live timing z wyścigów będzie dostępny na stronie www.tcrgermany.de.

 

Najnowsze

Moto Park Kraków – jedyne takie miejsce w Małopolsce

Wczoraj odbyło się oficjalne otwarcie Moto Parku Kraków - jedynego w Małopolsce profesjonalnego Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy o funkcji szkoleniowo-eventowej.

Jego zaletą są nie tylko płyty poślizgowe czy zadaszone miejsca postojowe, ale także budynek z salami wykładowymi, recepcją i zapleczem socjalnym oraz główną salą prezentacyjną o powierzchni 400 metrów kw.

Pomysłodawcą i inicjatorem powstania Moto Parku Kraków jest Michał Kościuszko, kierowca rajdowy, wicemistrz Świata Junior WRC, który na terenie obiektu prowadzi także swoją autorską Szkołę Jazdy Michała Kościuszko. Już przed oficjalnym otwarciem obiekt odwiedziło kilka tysięcy osób. Dużą popularnością cieszą się tzw. „wolne treningi”, podczas których prywatni użytkownicy samochodów czy motocykli mogą pojeździć po torze i sprawdzić swoje umiejętności w bezpiecznych warunkach pod opieką instruktorów.

Tor znajdujący się na terenie Moto Parku Kraków ma w zależności od konfiguracji nitki od 800 do 1200 metrów długości oraz trzy płyty poślizgowe, w tym jedną unikalną, o kształcie litery „S”. Z kolei pyta poślizgowa prostokątna wyposażona jest w specjalistyczne kurtyny wodne. Wszystko to powoduje, że Moto Park jest torem szkoleniowo-eventowym z prawdziwego zdarzenia. Do dyspozycji gości są dwie sale wykładowe i jedna szkoleniowa. W najbliższej perspektywie zaplanowano rozbudowę toru o kolejne nitki oraz płyty poślizgowe.

Michał Kościuszko: Zawsze marzyłem, aby w Krakowie stworzyć obiekt tego typu, który byłby nie tylko miejscem szkoleń kierowców czy jazd weekendowych, ale także, który stałby się z czasem centrum eventów, wydażeń motoryzacyjnych czy kuźnią „młodych talentów”. Chcemy położyć duży nacisk na edukację motoryzacyjną młodzieży stwarzając im odpowiednie warunki do rozwoju swojej pasji. Bardzo nas cieszy fakt, że w pierwszym miesiącu funkcjonowania obiektu odwiedziło go już kilka tysięcy osób. Na pewno staną się one bardziej świadomymi użytkownikami dróg i to jest nasz sukces. Liczymy także na wejście w życie przepisów obligujacych nowych kierowców do odbycia jazd doszkalających w Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy już w przyszłym roku. Obiekt jest przygotowany do przeszkolenia wszystkich chętnych z całego regionu. Ogromnie się cieszę również z zainteresowania obiektem motocyklistów, którzy zawsze są u nas mile widziani. Bardzo brakowało takiego miejsca w naszym regionie i jestem dumny, że własnie w Krakowie udało się zrealizować tą inwestycję.

Moto Park Kraków to nie tylko szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów, to także organizacja imprez sportowych, wydarzeń motoryzacyjnych, szkolenia dla zawodników, treningi bezpiecznej jazdy czy też eventy dla dzieci i młodzieży. Tu można pojeździć sportowym samochodem, czy spróbować swoich sił na płytach poślizgowych podczas szkoleń organizowanych dla firm lub osób prywatnych. Jedno jest pewne: dzięki działalności Moto Parku Kraków wiele osób da upust swoim emocjom w kontrolowany sposób i podniesie swoje umiejętności, a na małopolskich ulicach będzie bezpieczniej.

Moto Park Kraków – dane techniczne toru
Nawierzchnia: asfaltowa
Długość: 800-1200 metrów
Szerokość: 6 -10 metrów
Płyta poślizgowa w kształcie litery „S”
Płyta poślizgowa w kształcie zakrętu
Płyta poślizgowa prostokątna z kurtynami wodnymi

Obiekt usytuowany jest przy ul.Rzepakowej 4R w Krakowie.

Najnowsze

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – jeszcze więcej luksusu

Nowe Porsche 911 Turbo S Exclusive Series to najmocniejsze i najbardziej unikalne 911 Turbo S w historii. Coupé rozwija moc 607 KM, a jego produkcję ograniczono do 500 sztuk.

Poza wzmocnionym o 27 KM silnikiem model różni się od „zwykłego” 911 Turbo S wyjątkowym designem, zastosowaniem jeszcze wyższej jakości materiałów i luksusowym detalami. Każdy egzemplarz jest kunsztownie wykańczany z użyciem metod ręcznej produkcji w nowym zakładzie Porsche Exclusive Manufaktur w siedzibie firmy w Zuffenhausen (znana poprzednio jako Porsche Exclusive przyfabryczna manufaktura specjalizuje się w realizowaniu życzeń klientów, a jednocześnie odpowiada za limitowane edycje sportowych aut Porsche). Po raz pierwszy nabywcy mogą też otrzymać zegarek Porsche Design wyglądem dopasowany do ich samochodu.

Mocniejszy silnik, jeszcze lepsze osiągi
3,8-litrowy bokser biturbo o sześciu cylindrach 911 Turbo S Exclusive Series otrzymał zestaw wzmacniający, dzięki któremu jego maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm i jest dostępny w zakresie 2250-4000 obr./min. W efekcie na sprint do „setki” model potrzebuje 2,9 s, a do granicę 200 km/h przekracza już po 9,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Zużycie paliwa nie odbiega od standardowej wersji i średnio wynosi 9,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 212 g/km.

Standardowo 911 Turbo S Exclusive Series wyjeżdża z fabryki na kołach z lakierowanymi na czarno 20-calowymi obręczami z centralną śrubą. Felgi otrzymały staranne wykończenia w złotym kolorze Golden Yellow Metallic, nanoszone za pomocą nowej technologii laserowej. Po raz pierwszy zaciski hamulcowe ceramicznego układu hamulcowego PCCB mogą być na zamówienie polakierowane na czarno, z logo Porsche w kolorze Golden Yellow Metallic.

Do wyposażenia standardowego należą aktywne sportowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono. Skrętna tylna oś oraz układ aktywnej redukcji bocznych przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) poprawiają prowadzenie i zwiększają stabilność.

Wyjątkowy design
Ekskluzywny lakier Golden Yellow Metallic oraz liczne elementy z włókien węglowych, takie jak maska, dach i progi – oto, co czyni 911 Turbo S Exclusive Series tak charakterystycznym. Sportowy wygląd samochodu podkreślają dwa karbonowe pasy przebiegające przez dach i maskę. Tylna partia nadwozia wyróżnia się skrzydłem z pakietu Turbo Aerokit, nowym zderzakiem, karbonowym wylotem powietrza i układem wydechowym z dwiema podwójnymi końcówkami ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym. Błotniki zdobią emblematy Porsche Exclusive Manufaktur. Poza złotym lakierem Golden Yellow Metallic model oferowany jest w wielu innych starannie dobranych odcieniach karoserii.

Mistrzowskie rzemiosło w kabinie
Wnętrze 911 Turbo S Exclusive Series jest eleganckie i unikalne równocześnie. Sportowe fotele z 18-zakresową regulacją pokrywają dwie warstwy perforowanej skóry. Wewnętrzna warstwa ma gwarantujące niespotykany efekt pasy w kolorze Golden Yellow. Ten sam odcień mają przeszycia i napis „Turbo S” wyszyty na zagłówkach oraz podwójny pas na podsufitce z Alcantary. Elementy ozdobne kokpitu z włókien węglowych wyróżniają miedziane akcenty, a ekskluzywność samochodu podkreśla plakietka z numerem limitowanej edycji po stronie pasażera. Nakładki progów drzwi, również wykonane z włókien węglowych, mają podświetlane napisy „Exclusive Series”.

Autentyczna ręczna robota
Od ponad 30 lat klienci Porsche mogą korzystać z szerokiej oferty personalizowanych elementów i rozwiązań. Wraz z wprowadzeniem nowego limitowanego cyklu produkcyjnego producent sportowych aut rozpoczyna nowy rozdział: oddział Porsche Exclusive będzie teraz globalnie obecny pod nową marką Porsche Exclusive Manufaktur. Specjalnością fabrycznego zakładu są modyfikacje samochodów Porsche na indywidualne zamówienie. Zakres usług obejmuje także doradztwo dla klientów, opracowywanie specjalnych opcji wyposażenia dla poszczególnych serii modelowych oraz ich limitowane edycje.

Ekskluzywny, dopasowany do samochodu chronograf Porsche Design
Po raz pierwszy Porsche Design prezentuje ekskluzywny zegarek, którego design koresponduje z elementami stylistycznymi limitowanej serii modelu Porsche. Łączy on charakterystyczne elementy czasomierzy Porsche Design z unikalnym charakterem 911 Turbo S Exclusive Series. I podobnie jak w przypadku samochodu, jego produkcję ograniczono do 500 egzemplarzy. Chronograf ma tytanową obudowę, a sportowy design podkreśla jej czarna powłoka z węglika karbidu. Karbonowa tarcza koresponduje z charakterystycznymi karbonowymi pasami na karoserii 911 Turbo S Exclusive Series – wykończono ją tym samym lakierem, co stosowany w samochodzie. Design wirnika odwołuje się z kolei do wzoru felg „911” i również jest polakierowany na kolor oryginalnych obręczy. Mechanizm naciągu wyróżnia się typową dla Porsche centralną śrubą z godłem marki.

Wysokiej jakości akcesoria
Niespotykany design Exclusive Series klienci mogą docenić również poza samochodem – specjalnie dla nabywców limitowanej serii zaprojektowano bowiem zestaw skórzanych walizek Exclusive Series. Wizualne akcenty oraz wymiary jego poszczególnych elementów (dwie podręczne torby, torba codzienna oraz torba na marynarkę) perfekcyjnie pasują do przestrzeni bagażowej 911 Turbo S Exclusive Series.

Ceny i premiera rynkowa
Cena Porsche 911 Turbo S Exclusive Series w Polsce wynosi 1 285 200 zł z VAT. Rynkowa premiera modelu odbędzie się 8 czerwca 2017 r. Zegarek Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series będzie dostępny w sprzedaży w Niemczech w cenie od 9950 euro. Czasomierz można skonfigurować zgodnie z indywidualnymi życzeniami podczas zamawiania pojazdu w Porsche Centrum. Pięcioelementowy zestaw do transportu bagażu kosztuje w Niemczech 5474 euro i jest oferowany w ramach kolekcji fabrycznej lub w ofercie Porsche Tequipment w dowolnym Porsche Centrum.

Najnowsze

Nowy, kompaktowy crossover: Kia Stonic

Najnowszy crossover segmentu B od Kia Motors nazywa się Stonic - jego inspiracją była forma i funkcjonalność większych pojazdów typu SUV marki Kia.

Nazwa Stonic to kombinacja słów Speedy i Tonic (przyspieszony i toniczny) nawiązująca do pierwszej i ostatniej nuty na skali muzycznej. Tak więc Stonic sugeruje, że kryjący się pod tym kryptonimem pojazd jest naturalnie zwinny i wnosi powiew nowości w segmencie kompaktowych suvów.

Jak czytamy w informacji prasowej: „Zdecydowana linia dachu i unikalny design relingów dachowych dodaje mu żywo sportowego charakteru. Niezwykły kształt i układ  tylnych lamp z kolei – podkreśla młodzieńczy i futurystyczny wygląd pojazdu. Design nowego crossovera łączy w sobie ostrość krawędzi poziomych z miękko rzeźbionymi panelami nadwozia – aby pokazać, iż kompaktowe wymiary i optycznie niski środek ciężkości to trafione rozwiązania w tej klasie pojazdów. Europejska kabina pasażerska – pod względem prostych linii, gładkich powierzchni i geometrii wystroju – podąża wzorem stylistyki nadwozia. Wnętrze Kia Stonic stanowi wyraz współczesnej  technologii i ergonomii w najlepszym wydaniu, m.in. dzięki mądrej maksymalizacji przestrzeni dla wszystkich pasażerów oraz elastycznemu interfejsowi HMI (human-machine interface), który bezbłędnie spina smartfon z innymi elementami funkcjonalnymi samochodu.”

Kia Stonic trafi do sprzedaży w Polsce i na całym świecie w drugiej połowie bieżącego roku. Producent zapowiada, że będzie model ten będzie mieć najszersze możliwości wewnętrznej i zewnętrznej indywidualizacji wśród pojazdów marki Kia.

Najnowsze