Mitsubishi wspiera serię kobiecych spotkań

Polski oddział Mitsubishi Motors jest partnerem serii spotkań z czytelniczkami, zorganizowanych przez wydawnictwo OsnoVa w związku z premierą najnowszego wydania słynnego eseju Virginii Woolf „Własny pokój“.

Legendarny esej napisany przez jedną z najlepszych pisarek na świecie w tym roku obchodzi 90 urodziny. Wydawnictwo OsnoVa postanowiło przypomnieć ten tekst nie tylko ze względu na jubileusz jego powstania, ale przede wszystkim dlatego, że problemy poruszane w nim nadal są aktualne, wciąż inspirują i zachęcają do dyskusji.

Esej Woolf w doskonałym tłumaczeniu Agnieszki Graff to jedynie połowa książki. Na drugą część składają się także portrety sześciu Polek, które zdają się wypełniać testament Woolf: Magdy Cieleckiej, Edyty Bartosiewicz, Joanny Bator, Ewy Woydyłło, Martyny Wojciechowskiej i Katarzyny Kozyry. Napisały o nich Sylwia Chutnik i Karolina Sulej. Każda z bohaterek pochodzi z innego środowiska, ale łączy jej jedno – niezależność poglądów i chęć zrozumienia swojego miejsca w świecie. To o czym pisała przed laty Virginia Woolf nadal budzi emocje. Warto ten esej czytać, rozmyślać o nim i rozmawiać.

I właśnie dlatego wydawnictwo Osnova zdecydowało, aby z książką wyjechać w trasę. Spotkania, w których wezmą udział autorki i bohaterki książki odbędą się w czterech polskich miastach. Trasa zaczęła się od Warszawy, gdzie 13 maja o eseju Virginii Woolf rozmawiały: Sylwia Chutnik, Karolina Sulej, Martyna Wojciechowska i Ewa Woydyłło. Gościem spotkania była także Anna Cieślak – ceniona aktorka, ambasadorka marki Mitsubishi, która czynnie angażuje się i wspiera swoim wizerunkiem działania na rzecz walki o prawa i ochronę kobiet, jako wolontariuszka Fundacji La Strada.

Kolejne spotkania odbędą się w Łodzi – 28 maja, w hotelu Vienna House Andel’s Łodź, 3 czerwca w Krakowie w Vienna House Andel’s Kraków i 7 czerwca w Gdańsku w Sztuce Wyboru.

Partnerami kobiecej trasy są: Mitsubishi Motors Polska, Vienna House Hotels, Dr Irena Eris. Kluby zrzeszone w międzynarodowej organizacji Soroptimist International objęły patronatem spotkania w wybranych miastach. Partnerem spotkania w Gdańsku jest Sztuka Wyboru, a współorganizatorem Klub Soroptimist International Gdańsk. Trasa odbywa się pod patronatem magazynu Vogue Polska.

Najnowsze

Bentley Ultratank – szalony rosyjski projekt

Czołgi mają wiele niepodważalnych zalet, ale też sporo wad. Pomijając oczywiste, jak to, że nie znajdziemy ich raczej w serwisach ogłoszeniowych, są one wielkie, nieporęczne i niewygodne. Co innego, kiedy przerobimy na czołg luksusowy samochód.

Bentley Ultratank to pomysł tak szalony, że aż zachwycający. Grupka Rosjan wzięła sobie za cel wyposażenie samochodu tej szlachetnej marki w gąsienice. Za bazę posłużył mocno sfatygowany Continental GT, który wymagał wielu, drogich napraw. Idealny kandydat na pojazd, w którym i tak wiele elementów trzeba będzie zmienić.

Nadwozie tego luksusowego coupe osadzono na ramie, do której przymocowano zawieszenie, rolki i gąsienice. Ponieważ oryginalny 6-litrowy silnik W12 był niesprawny, zmieniono go na jednostkę V8 stosowaną w Toyocie Crown. Z kolei w układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię rozdzielczą z reduktorem, zapożyczoną z GAZa-66 (legendarnej terenowej ciężarówki).

Jednym z celów konstruktorów Bentleya Ultratanka było zachowanie typowego dla samochodów sposobu prowadzenia. Skręcanie inaczej, niż korzystając z kierownicy, stawiałoby całe przedsięwzięcie pod znakiem zapytania. Problem udało się rozwiązać poprzez połączenie kierownicy z… hamulcami. Pojazd wyposażono w otwarty tylny dyferencjał, więc kiedy uruchomimy hamulce przy jednej gąsienicy, druga zacznie poruszać się szybciej, zmieniając kierunek jazdy.

Tyle teorii, ale jak wygląda praktyka? Konstruktorzy Ultratanka opublikowali dwa wideo. Powyżej znajdziecie materiał dokumentujący początek budowy pojazdu (jeśli rosyjski nie jest waszą mocną stroną, można włączyć angielskie napisy). W drugim filmie Bentley wyrusza na pierwszą jazdę próbną. Jak się okazuje, wymaga on jeszcze wielu poprawek. Gąsienice ześlizgują się z rolek podczas ostrych skrętów i zawracania, silnikowi zdarza się dławić i ma zbyt małą moc przy niskich obrotach, a nadwoziu brakuje drzwi. Plany zakładają odpowiednie docięcie oryginalnych, albo stworzenie zamienników z włókna szklanego. W obu przypadkach będą one musiały unosić się do góry, niczym w Lamborghini.

Bentley Ultratank wymaga jeszcze wielu poprawek i sporo pracy. Przyznacie jednak, że już teraz robi ogromne wrażenie. Potrafi pokonywać przeszkody terenowe niczym czołg, ma zachowane oryginalne, luksusowo wykończone wnętrze, no i jak brzmi!

Najnowsze

Wyprzedzanie „na samobójcę”

Są kierowcy, którzy wyprzedzają „na trzeciego”, „na czołówkę” lub „na bezczelnego”. Bohater tego nagrania zaprezentował inny sposób.

Akcja rozpoczyna się od drugiej minuty, kiedy w kadrze pojawia się samochód wyprzedzający inne pojazdy, chociaż na tym odcinku jest ciągła linia, a z naprzeciwka zbliża się auto. Co robi kierowca widząc, że jedzie prosto na czołowe zderzenie?

Nic. Popatrzcie jak dużo miejsca było między nim, a czerwonym samochodem. Bez najmniejszego problemu mógł zjechać trochę na prawo w naturalnym odruchu uniknięcia zderzenia. Nie zrobił tego i sytuację musiał ratować kierowca z naprzeciwka, który zdążył uciec na pobocze.

Najnowsze

Nowe Porsche Cayenne S Coupe dołącza do gamy

Porsche wprowadza na rynek kolejny mocny wariant Cayenne Coupe. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.

2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupe generuje 440 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1800 do 5500 obr./min. Ze standardowym pakietem Sport Chrono ten SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.

Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).

Cayenne S Coupe dołącza do oferowanych już wersji Cayenne Coupe o mocy 340 KM oraz Cayenne Turbo Coupe (550 KM). Najważniejsze cechy nowej wersji nadwoziowej SUV-a Porsche to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.

Najnowsze

Nieudolny manewr w tunelu pod Martwą Wisłą

W rurze T1 Tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy doszło 14.05.2019 w godzinach porannych do kolizji z udziałem trzech pojazdów. Kto zawinił w tej sytuacji?

W rurze T1 Tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Letnicy doszło 14.05.2019 o godz. 7.25 do kolizji z udziałem trzech pojazdów.

Na nagraniu zarejestrowanym przez monitoring możemy zauważyć, że kierowca furgonetki z ogromną siłą uderza w przejeżdzający obok samochód osobowy. Siła uderzenia jednak była tak duża, że samochód marki Subaru przewrócił się na bok i z impetem uderzył w ścianę tunelu. 24-letni kierowca samochodu ciężarowego Renault został zatrzymany przez policję i odebrano mu prawo jazdy, natomiast kierowca Subaru z urazem kręgosłupa trafił do szpitala. 

Oba pasy jezdni zostały zablokowane, przejazd przez rurę T1 został zamknięty. Utrudnienia trwały ponad 4 godziny.

Najnowsze