Mitsubishi Lancer Evolution – taniej na 40-lecie marki
Dla podkreślenia czterdziestej rocznicy obecności Mitsubishi Motors w Europie, polski oddział marki spod znaku trzech diamentów wprowadził do sprzedaży jubileuszową serię 40 egzemplarzy legendarnego, supersportowego modelu Mitsubishi Lancera Evolution z 2014 roku modelowego.
Dziedzictwo sportowe Mitsubishi Motors związane z Lancerem Evolution to między innymi 5 tytułów w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Dla uczczenia 40. rocznicy obecności marki Mitsubishi w Europie na rynku debiutuje obecnie specjalna seria Mitsubishi Lancer Evolution, obejmuje 295-konne wersje 2.0 GSR z manualną, pięciobiegową przekładnią 5MT i 2.0 MR TC-SST – ze sportową, 6-biegową, półautomatyczną przekładnią Twin Clutch SST (TC-SST).
W gamie modelu 2014 znalazła się też nieoferowana dotąd wersja 2.0 GSR 5MT GT330 i znana już 2.0 MR TC-SST GT330 z układem wydechowym HKS. Lancer Evolution GSR 5MT GT330 i MR TC-SST GT330 o mocy 330 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm osiąga prędkość 100 km/h w 4,9 sekundy.
Mitsubishi Lancer Evolution – taniej na 40-lecie marki |
fot. Mitsubishi |
Lancer Evolution MR GT330, podobnie jak MR TC-SST dostępny jest z fabrycznym pakietem High Performance; w skład pakietu wchodzą: jednorurowe amortyzatory Bilstein, sprężyny śrubowe Eibach, 18-calowe obręcze kół BBS z kutego aluminium, dwuczęściowe przednie tarcze hamulcowe Brembo, zapewniające lepszą przyczepność opony z usztywnionym opasaniem bocznym.
Mitsubishi Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 z pięciobiegową skrzynią manualną oferuje dodatkowy pakiet wyposażenia, w skład którego wchodzi układ wydechowy i dolotowy firmy HKS (tylny tłumik oraz regulacja centralnej jednostki sterującej ECU przy pomocy oprogramowania firmy ECUTEC), orurowanie intercoolera i turbotimer. Dla bezpieczeństwa zamontowano tu zestaw zegarów kontrolnych firmy DEFI, które dają obraz prawidłowej pracy silnika pokazując temperaturę oleju, ciśnienie doładowania oraz temperaturę spalin. Lancer Evolution 5MT GT360 dysponuje mocą 360 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm.
Za dodatkowe 6500 zł nabywcy wersji GSR mogą dokupić tak zwany pakiet NAVI. Oznacza on wyposażenie samochodu w stację multimedialną Alpine INE-W970BT z ekranem dotykowym LCD o przekątnej 6,1 cala, nawigacją satelitarną, odtwarzaczem płyt CD/DVD, obsługą formatów MP3/WMA/ACC, wbudowanym modułem Bluetooth i portem USB. Stacja jest kompatybilna z urządzeniami iPod/iPhone. W pakiecie z nawigacją znajdą się również głośniki renomowanej firmy DLS: przednie – DLS RS6N (system dwudrożny odseparowany i tylne współosiowe DLS 126. Przednie i tylne drzwi samochodu są specjalnie wyciszone.
Limitowana seria auta jest dostępna także w mocniejszych wersjach 330 KM i 360 KM.
Cennik jubileuszowej serii 40 egzemplarzy modelu Mitsubishi Lancer Evolution 2014:
Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT 154 990 zł
Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT330 164 990 zł
Mitsubishi Lancer Evolution 2.0 GSR 5MT GT360 186 990 zł
Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST 179 990 zł
Lancer Evolution 2.0 MR TC-SST GT330 189 990 zł
Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy 1900 zł.
Pakiet Alcantara 5000 zł
Pakiet NAVI 6500 zł
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: