Karolina Chojnacka

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – wiemy, kiedy będzie dostępny w Polsce!

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyróżnia się awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy. Zupełnie nowy tył, przód pojazdu i dynamiczny profil boczny podkreślono wysmakowanymi detalami, takimi, jak ultranowoczesny wzór lamp LED.

Według Mitsubishi, Eclipse Cross PHEV jest samochodem dla osób dbających o środowisko, indywidualistów, którzy chcą wyróżnić się w tłumie i poczuć niezrównany komfort podróży hybrydą plug-in. Nowe wnętrze z większym bagażnikiem oferuje bogate wyposażenie dla wymagających klientów segmentu premium – są to między innymi head–up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA,  podgrzewana kierownica,  skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Najważniejszym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania – w 25 minut – prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do napędu auta służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Podczas jazdy samochód jest napędzany głównie dwoma silnikami elektrycznymi a napęd ten uzupełniony jest silnikiem benzynowym, który jest w stanie włączyć się automatycznie, gdy wymagają tego warunki jazdy lub jeśli wymaga tego stan naładowania. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego.

Benzynowy silnik 2,4 litra pracujący w cyklu Atkinsona wytwarza 98 KM mocy, a dwa silniki elektryczne odpowiednio 82 KM z przodu i 95 KM z tyłu.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Przeczytaj też: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – odnowiony SUV z hybrydowym napędem

Tak samo, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co powinno zapewnić płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń. Warto podkreślić, że technologia hybrydowa PHEV Mitsubishi to jedna z najlepiej dopracowanych technologii na rynku, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa ładowania baterii poprzez zastosowanie dodatkowego systemu chłodzenia. Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym EV, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Wbudowane gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.

Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej jako wyposażenie standardowe:

  • Regularne ładowanie: ok. 4 godzin prądem zmiennym o napięciu 230 V i mocy 16A lub 6 godzin prądem zmiennym o napięciu 230 V i mocy 10A
  • Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO – ok. 25 min do poziomu naładowania 80%)
  • Tryb CHARGE (ok. 30 min do 80% pojemności akumulatora)
  • Hamowanie regeneracyjne (5 poziomów)
  • Tryb SAVE pozwalający zachować aktualny poziom naładowania baterii

Napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i – w odróżnieniu od konkurencji – napęd 4×4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki zapewniają szybki start i bezpieczeństwo. Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Przeczytaj też: Test Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze