Mistrzostw Polski MX Kobiet w Lidzbarku Warmińskim

Zbliżają się kolejne zawody Mistrzostw Polski MX (17-18.08), być może w niektórych klasach rozstrzygające. Tym razem zawodniczki i zawodnicy pojadą w Lidzbarku Warmińskim w: IV Rundzie MP MX KOBIET.

Tor motocrossowy w Lidzbarku Warmińskim – zapowiadają się wymagajace zawody!
fot. materiały prasowe

Poza zmaganiami kobiet rozegrane zostaną: VII Runda MP MX Open, V Runda MP MX85, VI Runda MP MX2 / MX2 Junior i runda dodatkowa: licencja MX B/C.

Miejsce zawodów: tor motocrossowy w Lidzbarku Warmińskim ul. Wrzosowa.
Tor: długość 1580m, minimalna szerokość 8m.
Dojazd: droga szybkiego ruchu E7 w kierunku 51, droga krajowa 51 w kierunku 513.

Podczas zawodów będzie czynny dla dzieciaków PLAC ZABAW!

Harmonogram czasowy Mistrzostw Polski w Motocrossie

SOBOTA

Treningi

Klasa MX Kobiety 12:25-12:45 w tym 5 min. na próbę startu, trening z pomiarem czasu 13:55-14:10

Klasa MX2J/MX2 12:50-13:20 w tym 5 min. na próbę startu, trening z pomiarem czasu 14:15-14:45

Wyścigi

Klasa MX2J / MX2 15:33 zamknięta strefa oczekiwań -15:40 start

Klasa MX Kobiety 16:08 zamknięta strefa oczekiwań -16:15 start

Klasa MX2 / MX2J 17:28 zamknięta strefa oczekiwań -17:35 start

Klasa MX Kobiety 17:58 zamknięta strefa oczekiwań -18:05 start

NIEDZIELA

Treningi

Klasa MX85 9:30-9:50 trening z pomiarem czasu

Klasa MX Open 9:55-10:25 trening z pomiarem czasu

Klasa MX Licencja B/C 10:30-11:05 trening dowolny, druga połowa trening z pomiarem czasu plus 5 min. na próbę startu

11:20-11.30 Uroczyste otwarcie zawodów.

Wyścigi

Klasa MX85 11:43 zamknięta strefa oczekiwań – 11:50 start

Klasa MX Open 12:23 zamknięta strefa oczekiwań – 12:30 start

Klasa MX Licencja B/C 13:03 zamknięta strefa oczekiwań – 13:10 start

Klasa MX85 14:03 zamknięta strefa oczekiwań – 14:10 start

Klasa MX Open 14:38 zamknięta strefa oczekiwań – 14:45 start

Klasa MX Licencja B/C 15:13 zamknięta strefa oczekiwań – 15:20 start

Klasa MX85, MX Open, Licencja MX B/C 16:00 Ceremonia wręczania pucharów

Najnowsze

Kolekcja ubiorów motocyklowych Vintage Honda

Motocyklistki wiedzą, jak trudno ubrać się w sposób podkreśląjący nasze hobby a jednocześnie wyglądać kobieco. Zauważyli to projektanci motocykli Honda i zaproponowali kolekcję ubrań w klimacie tegorocznej, jednośladowej nowości w Europie Hondy CB1100.

Kolekcja Honda Vintage
fot. Honda

Dla wszystkich miłośników marki utożsamiających się z korzeniami japońskiego producenta motocykli, przygotowana została specjalna oferta odzieży – The Vingate Collection. Producent zapewnia, że materiały są miękkie i trwałe, a w ofercie znalazły się koszulki oraz bluzy z kapturem, ozdobione różnymi grafikami w stylu retro Honda, które mają doskonale podkreślać indywidualność i charakter właściciela.

Oferowana paleta kolorów i wzorów w połączeniu z wysokogatunkowym materiałem  oraz dokładnością ma przyciągnąć zarówno panie, jak i panów do salonów Hondy.

Kolekcja łączy w sobie jakość za rozsądną cenę. Koszt koszulki to 121,34 zł a bluzy 238,47 zł.

Przypominamy, że Motocaina ma również swoją kolekcję ubiorów – tych zorientowanych na motocyklistki i motocyklistów. Więcej o naszych ubiorach Motocaina Stuff tutaj.

Kolekcja Honda Vintage
fot. Honda

Najnowsze

Małgosia Rdest wystartuje w VW Castrol Cup

Małgosia Rdest, tegoroczna uczestniczka mistrzostw Formuły 4 organizowanych przez British Racing Drivers’ Club, wystartuje w trzech rundach Volkswagen Castrol Cup rozgrywanych w Austrii, Polsce i na Węgrzech.Poza czysto sportową rywalizacją, celem zawodów jest także promocja młodych talentów w sportach motorowych.

Małgorzata Rdest
fot. materiały prasowe

Volkswagen Castrol Cup to nowy cykl wyścigów odbywających się w kilku krajach europejskich, między innymi w Polsce. Zawodnicy ścigają się w identycznych samochodach, VW Golfach, dzięki czemu w rywalizacji decydujące są umiejętności kierowców.

Małgosia Rdest, zwyciężczyni Międzynarodowych Kartingowych Mistrzostw Polski i uczestniczka programu Formuła BMW Talent Cup oraz Formuły 4, wystartuje w zawodach Volkswagen Castrol Cup już 24-25 sierpnia w Austrii.

„VW Castrol Cup to kolejne wyzwanie w mojej sportowej karierze, a ja jestem zawsze głodna nowych doświadczeń. Ścigałam się już w gokartach i bolidach, teraz zasiądę za kierownicą samochodu sportowego. Jestem bardzo szczęśliwa, że będę miała szansę wziąć udział w tak profesjonalnie przygotowanym wydarzeniu, które jest wielkim sportowym wyzwaniem. Mam nadzieję, że zdobyte doświadczenia zaprocentują w przyszłości” powiedziała Małgosia Rdest.

Najbliższa runda pucharu odbędzie się 24-25 sierpnia br. na torze Red Bull Ring w Austrii. Areną kolejnych zmagań będą tor Hungororing na Węgrzech (20-21 września) oraz Poznań (4-5 października).

Wyniki sportowe Gosi można śledzić na stronie internetowej – www.gosiardest.pl, na Facebooku: Gosia Rdest – Life is a Race oraz Twitterze https://twitter.com/GosiaRdest

Najnowsze

Zginęła pilotka rajdowa Ina Schaarschmidt

Lancer Evo IX  kobiecej załogi: Janina Depping/Ina Schaarschmidt uderzył w drzewo na piątym odcinku specjalnym podczas niemieckiego Rajdu Wartburg. Pilotka zmarła na miejscu, a Janina doznała oparzeń i złamania ręki. Rajd przerwano.

[opis fotki]
fot. materiały prasowe

W sobotę ok. godz. 19 kobieca załoga z numerem 14 wypadła z drogi na odcinku Steinbach – Brotterode. Lancer z dużą prędkością uderzył w drzewo i się zapalił. Janinę wyrzuciło z samochodu, a pilotkę próbowali uwolnić kibice. Pomoc jednak przyszła za późno.

Córkę trzykrotnego mistrza Niemiec, Dietera Deppinga, przewieziono helikopterem do kliniki. Doznała licznych oparzeń, złamania i wylewu krwi do mózgu.

Był to szybki odcinek drogi, gdzie za wzniesieniem jest zakręt. Przyczyny wypadku nie są jednak do końca znane.

Ina Schaarschmidt miała 29 lat, pochodziła z Leubsdorf w Saksonii. Z zawodu była pielęgniarką. Jeździła w rajdach od 2009 roku, a u boku Janiny od 2011. W tym sezonie kobieca załoga plasowała się na 5. miejscu w mistrzostwach kraju.

Najnowsze

Szwedki znów na podium

Podczas czwartej rundy mistrzostw Szwecji Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson w Skodzie Fabii WRC uplasowały się na 3. miejscu. W klasyfikacji cyklu są wiceliderkami!

Ramona Karlsson i Miriam Walfridsson
fot. materiały prasowe

Do rajdu Ramona przygotowywała się pod okiem Per-Gunnara Anderssona, który pomagał jej ustawić Fabię. Rajd rozpoczął się w piątek etapem asfaltowym na którym Ramonie nie poszło zbyt dobrze. Na szczęście podczas kolejnego etapu szutrowego udało się odrobić straty, ale i nie obyło się bez problemów.

Na drugim odcinku Skoda obróciła się 360 stopni przy prędkości 200 km/h, a potem na czwartym odcinku kobieca załoga straciła ok. 20 sekund:

– Trochę zbyt optymistycznie i szybko pokonałam lewy zakręt na wzniesieniu. Przy maksymalnej prędkości i na najwyższym biegu tył samochodu stracił przyczepność. Nie miałam siły wyprostować samochodu i cieszę się, że wyszłam z tej sytuacji w jednym kawałku. Udało się utrzymać samochód na drodze w czasie, gdy się obracał. Jedynie dotknęłam małych drzew na skraju drogi. Gdy się zatrzymałyśmy obrałam już właściwy kierunek – wspomina gorące minuty Ramona, która przypomniała sobie wtedy słowa rajdowego kolegi: „Jak podejmujesz nadmierne ryzyko, to pamiętaj, że jak umrzesz to już więcej nie pojedziesz na rajd”.

A na ostatnim etapie zepsuł się siłownik wspomagający kierownicę i skrzynię biegów. Tylko dzięki sile mięśni i wytrwałości – Ramonie udało się dotrzeć do mety i utrzymać świetną pozycję w rajdzie.

Kobieca załoga zajmuje teraz 2. miejsce w klasyfikacji rocznej A 4WD, a do końca rozgrywek pozostały dwa rajdy w Linköping 6-7 września i finał w Uppsali 4-5 października.

Najnowsze