Międzynarodowy Dzień Motocyklistek

Dziś - 7 maja - jest Międzynarodowy Dzień Motocyklistek, obchodzony na całym świecie, poświęcony motocyklistkom w każdym wieku, które mają różne poziomy zaawansowania umiejętności jazdy, poruszającym się solo lub w grupach. To kampania dla kobiet pod hasłem "PO PROSTU JEDŹ!".

fot. Motoress

Idea narodziła się z potrzeby podkreślenia faktu, że wiele kobiet jeździ motocyklem i czerpie z tego przyjemność. W tym dniu wszystkie motocyklistki wsiadają na swoje maszyny i jadą przed siebie. Dzięki temu promują ideę KOBIETY NA MOTOCYKLU i zachęcają inne Panie do jazdy jednośladami.

Akcja do niczego nie zobowiązuje, wystarczy dosiąść własny motocykl lub skuter i wyruszyć przed siebie. Być może spotkamy na drodze bratnie dusze?

Świętuj Międzynarodowy Dzień Motocyklistek – to Twój Dzień!

Aby dołączyć do grupy motocyklistek z całego świata, które świętują ten dzień jazdą na motocyklu – dołącz do grupy na Facebooku
http://www.facebook.com/reqs.php#!/event.php?eid=113686186117

Najnowsze

Druga eliminacja Pucharu Kobiet Motocaina.pl

Od marca 2010 organizujemy w ramach sprintu Niskie Łąki Cup we Wrocławiu zmagania samochodowe dla amatorek - Puchar Kobiet Motocaina.pl. 9 maja odbędzie już już druga eliminacja tych zawodów. Nagrody ufundowała firma kosmetyczna Avon Cosmetics Polska.

Zwycięzczynie pierwszej eliminacji Pucharu Kobiet Motocaina.pl
fot. Andrzej Browarny

Już 9 maja Motocaina.pl rozpocznie drugą z 10 planowanych eliminacji Pucharu Kobiet Motocaina.pl. Każda ze startujących Pań ma możliwość rywalizowania zarówno w klasyfikacji generalnej ze wszystkimi zawodnikami, ale także w specjalnie stworzonej klasyfikacji kobiet. Zgodnie z regulaminem zawodów walka toczy się o nagrodę specjalną – wręczaną na koniec sezonu.  

Puchar Kobiet Motocaina.pl
7 marca 2010 roku odbyła się pilotażowa runda Pucharu Kobiet Motocaina.pl na Dolnym Śląsku. W „Babskim ściganiu” wzięło udział 21 uczestniczek. Tydzień później Motocaina zorganizowała pierwszą eliminację, z 10 cykli pucharowych, amatorskich sprintów dla kobiet na torze Niskie Łąki we Wrocławiu, w których kobiety rywalizują o Puchar Kobiet Motocaina.pl.

Do grona sponsorów nagród dla Pań podczas drugiej eliminacji Pucharu Kobiet Motocaina.pl, dołączy firma Avon Cosmetics Polska. Na miejscu imprezy będzie można skorzystać z profesjonalnego doradztwa konsultantek,  a trzy najszybsze Panie zostaną uhonorowane Pucharem Motocaina.pl i pen drive’ami, oraz zestawem nagród rzeczowych (min. od Avon Cosmetics).

O imprezie 

Zdobywczyni 1 miejsca w pierwszej eliminacji Pucharu Kobiet Motocaina.pl na Niskich Łąkach – Magda Becella
fot. Maciej Niechwiadowicz

Trasa do pokonania zostanie wyznaczona na torze przy ul. Niskie Łąki 4. Wyścig główny składa się z dwóch przejazdów na czas, każdy po cztery okrążenia wokół asfaltowego toru, a o wyniku końcowym decyduje suma wszystkich przejazdów. Zarówno uczestniczki rywalizacji, jak i kibice – będą mieli możliwość śledzenia wyników na żywo. 

Zapisy rozpoczynają się od godz. 8.00 do 9.30 w biurze imprezy, a przy wcześniejszych zgłoszeniach przez internet na stronie www.niskielaki.com.pl można przyspuchar motocainapieszyć procedurę rejestracji przed zawodami.

Do Pucharu można przystąpić samodzielnie lub zaprosić osobę towarzyszącą (pilota) na prawy fotel. Tor można wcześniej obejrzeć, jak i wykonać przejazd zapoznawczy. Starty odbywają się własnym samochodem, zatem można też zawody potraktować jako możliwość doskonalenia techniki jazdy. 

Przy Pucharze Kobiet Motocaina.pl pracują kobiety, można więc liczyć na wsparcie w każdej sprawie. 

Na wszelkie pytania dotyczące Pucharu Motocaina.pl odpowiadamy również pod emailem: puchar@motocaina.pl i telefonem 501-672-542.

Przeczytaj też jak się udało Babskie Śiganie z wizą Polskiego Związku Motorowego, które odbyło się 7 marca u podnóża Ślęży w Łagiewnikach. Kliknij tutaj.

Relację w pierwszej eliminacji Pucharu Kobiet Motocaina.pl przeczytasz tu.

Wszystkie informacje potrzebne do startów znajdziesz tu.

Najnowsze

Debiut Motocaina Team w Pucharze Wiosny

Motocaina.pl objąła patronatem medialnym i wystawiła 100% damską załogę w drugiej rundzie Pucharu Automobilklubu Polski, KJS Puchar Wiosny. To pierwszy start tworzonego właśnie duetu Motocaina Team.

Zmagania rozpoczną się już w ten weekend – 8 i 9 maja. W skład Motocaina Team weszły utalentowane zawodniczki. Za kierownicą zasiądzie znana z mistrzostw Polski – pucharu Kia Picanto Magdalena Wilk – doświadczony kierowca wyścigowy oraz Jola Żuk – pilot rajdowy i fotograf sportów motorowych. Załoga Motocaina Team zadebiutuje w Pucharze Wiosny Kią Picanto w klasie Gość. Wsparcia finansowego zespołowi udzieliła firma abcdomu24.pl.

Liczymy na świetny wynik naszego zespołu, ale także na większy udział kobiet – amatorek w Pucharze Wiosny. Naszym celem jest krzewienie sportów motorowych wśród Pań przez współpracę z doświadczonymi organizatorami tego typu zmagań – mówi Katarzyna Frendl, redaktor naczelna Motocaina.pl. 

fot. Jola Żuk

Automobilklub Polski utworzył specjalnie dla Pań oddzielną klasyfikację, w której najlepsze zawodniczki będą walczyć o profesjonalne rękawice rajdowe, bluzy z kolekcji Subaru Lifestyle, czapeczki Subaru WRC oraz nakładki na pasy Sparco WRC. Sponsorem nagród dla startujących kobiet jest rallyshop.pl

O imprezie
Na dobry początek sportowych emocji, po odbiorze administracyjnym i badaniu kontrolnym samochodów, w sobotę 8 maja odbędzie się wieczorna, widowiskowa Super Próba Bemowo, gdzie wszyscy startujący będą rywalizować o puchar Prezesa Automobilklubu Polski.

Na niedzielę 9 maja, przewidziano 12 prób na trasie OS’ów Rajdu Barbórka (Bemowo, Żerań). Baza imprezy, start, meta i rozdanie nagród odbędzie się na Autodromie AP na Bemowie.

fot. Jola Żuk

Wystartować może aż 60 załóg. Lista zgłoszeń zostanie zamknięta w piątek 7 maja, zatem chętne kobiety mogą jeszcze zgłosić swoje uczestnictwo. Serdecznie zapraszamy!

Wpisowe na cały KJS wynosi 120 złotych lub 100 złotych dla członków AP. 

Puchar Wiosny na Facebook’u:

http://www.facebook.com/event.php?eid=116951328325756

Więcej informacji udziela: Jola Żuk po numerem telefonu 604 196 220 

Wiecej informacji na stronie http://www.automobilklubpolski.pl/sportsam/sportakt8.html

Regulamin uzupełniający, harmonogram imprezy oraz formularz zgłoszeniowy znajdziesz poniżej.

Wywiad z Magdą Wilk przeczytasz tutaj, a więcej informacji zdobędziesz klikając na www.magdawilk.pl

Najnowsze

Spersonalizuj własną oponę motocyklową

Niepowtarzalna opona? Dlaczego nie! Zamiłowanie do agresywnych nazw dla motocyklowego ogumienia Pirelli mocno działa na podświadomość miłośniczek jednośladów. Nowa opona Diablo Rosso Corsa ma nie tylko dobre własności mieszanki, ale każda motocyklistka może na niej zaprojektować swoją własną etykietę!

 

fot. Pirelli

Na historycznym torze Assen TT w Holandii Pirelli zaprezentowało najnowszą sportową oponę motocyklową Diablo Rosso Corsa. Powstała ona na bazie doświadczeń zgromadzonych przez firmę Pirelli
w seriach wyścigów motocyklowych rozgrywanych na całym świecie. Przy jej produkcji wykorzystano technologie, opracowane z myślą o zapewnieniu wysokiego poziomu osiągów i bezpieczeństwa zarówno w warunkach drogowych, jak i na torze wyścigowym.

Umieść swoją własną etykietę na oponie!
Diablo Rosso Corsa posiada unikalną możliwość zamieszczenia na bocznych ścianach opony własnych (spersonalizowanych) etykiet, które motocyklista może sam zaprojektować na stronie internetowej Pirelli MY DIABLO ROSSO Corsa i zamówić wprost do domu. Dzięki temu opona staje się niepowtarzalnym elementem wyposażenia motocykla, nadając mu osobisty charakter. Możesz umieścić własne logo, flagę, czy np. mapę ulubionego toru! Symbol możesz opatrzyć dodatkowo własnym opisem.

Mieszanka mistrzów Superbike World Championship
Mieszanka zastosowana w przedniej oponie Diablo Rosso Corsa została opracowana w wyniku doświadczeń i współpracy z najlepszymi specjalistami i zawodnikami motocyklowej serii Superbike World Championship (WSBK). Uzyskane od nich wskazówki pozwoliły inżynierom Pirelli opracować mieszankę, która gwarantuje największą możliwą przyczepność bez utraty sztywności bieżnika, dzięki czemu opona zachowuje stabilność podczas ostrego hamowania i szybkiego wychodzenia z zakrętów.

 

 

fot. Pirelli

Trójstrefowa mieszanka zastosowana w tylnej oponie jest zróżnicowana między barkami opony, a jej strefą środkową. Dzięki temu Diablo Rosso Corsa ma zapewniać wysokie osiągi na torze i wydłużoną trwałość w warunkach eksploatacji drogowej.

Dłuższa żywotność ogumienia jest efektem użycia w strefie centralnej opony materiałów
o wysokiej odporności mechanicznej. Inżynierowie Pirelli zastosowali specjalne żywice i środki uplastyczniające, powodując tym samym wyważenie przyczepności na suchej i mokrej nawierzchni. W szerokich barkach opony zastosowano nową mieszankę o wysokich właściwościach histeretycznych, którą wykorzystuje się w wyścigach serii Word Bike. Sztywność karbonowej mieszanki, szczególnie w średnich i niskich temperaturach, pozwala na błyskawiczne dogrzewanie opony i zmniejsza różnice temperatur na jej powierzchni w miejscach przechodzenia jednej mieszanki w drugą. W oponie zastosowano te same żywice, które wykorzystuje się w wyścigowym modelu Diablo Supercorsa.

Rzeźba bieżnika
Rzeźba bieżnika Diablo Rosso Corsa została zaprojektowana z wykorzystaniem technologii FGD (Functional Groove Design), która wykorzystuje połączenie powierzchni zbliżonej do slicków
z barkami opony tylnej ze skoncentrowanymi, agresywnymi nacięciami bieżnika, co pozwala
na szybkie dogrzanie opony na torze wyścigowym, a także na efektywne odprowadzanie wody. Gładka strefa na czele opony zwiększa ilość gumy wchodzącej w kontakt z asfaltem, maksymalizując tym samym trakcję i stabilność motocykla. Stopce opony, która jest odpowiedzialna za jej osadzenie na feldze, w Diablo Rosso Corsa nadano kształt litery H.

 

 

 

 

fot. Pirelli

Zastosowany rodzaj odrutowania wewnątrz stopki umożliwił jednolity rozkład ciśnienia na oponę i felgę, co podnosi sztywność opony zarówno w zakrętach, jak i podczas jazdy
na wprost oraz zmniejsza ryzyko uślizgu opony w warunkach agresywnej jazdy na torze. Natomiast zmniejszenie gęstości rozkładu stalowego odrutowania przełożyło się na obniżenie wagi opony.
Stalowe opasanie opony zbudowano z jednego kordu (nowy patent – High Performance Single Cord), dzięki czemu inżynierom Pirelli udało się uzyskać zróżnicowaną strukturę opasania w koronie opony i na jej barkach. Centralna część opasania została opracowana z myślą o zastosowaniu drogowym, natomiast opasanie barków opony zaprojektowano w celu uzyskania jak najlepszych osiągów.

Rozmiary
Opona Diablo Rosso Corsa dostępna jest w następujących rozmiarach:
– opona przednia: 120/70ZR17
– opona tylna: 160/60ZR17, 180/55ZR17 i 190/55ZR17.

Szczegółowe informacje oraz materiały wideo poświęcone oponie Diablo Rosso Corsa, a także pełną ofertę opon motocyklowych Pirelli, znaleźć można na stronie internetowej www.pirellimoto.com.

 

 

Najnowsze

Rajd kobiet Lancia Gran Turismo 2010 – galeria

"Cafe girls", "Rakiety do mety" i "Wiedźmy" - to tylko niektóre zespoły drugiego Rajdu Kobiet Lancia Gran Turismo, w którym udział wzięły gwiazdy i dziennikarki, m.in. Dorota Wróblewska, Agnieszka Szulim, Dominika Gawęda, Karina Kunkiewicz, Ewa Gorzelak, Karolina Malinowska.

Uczestniczki rajdu i samochody Lancia w pełnej krasie.
fot. Lancia
24 kwietnia na trasie Warszawa-Białowieża, panie po raz kolejny udowodniły, że są nie tylko świetnymi kierowcami, ale także znakomicie radzą sobie w samochodowych próbach zręcznościowych.

Trasa wiodła spod Hotelu Marriott w Warszawie do Białowieży – Hotelu Żubrówka. 20 pań prowadziło samochody Lancia Delta z silnikami od 150 KM do 200 KM.  Przez trzy dni Rajdu organizatorzy zadbali, aby aktywnie i interesująco spędziły czas. Uczestniczki musiały poddać się próbom zręcznościowym oraz odpowiedzieć na pytania i zagadki z zakresu motoryzacji, mody, bezpieczeństwa i znajomości regionu. Załogi pokonywały odcinki specjalne z itinererem – schematyczną mapką trasy oraz GPS Nokia Maps. Próba Stuarta polegała na przejechaniu ronda samochodem, do którego przymocowano metalowy talerz z piłeczką tenisową.

fot. Lancia

Jeżdżąca Lancią Delta na co dzień Dorota Wróblewska – producentka telewizyjna oraz właścicielka Domu Mody podkreślała, że Delta to szybki oraz świetnie sprawdzający się w miejskich warunkach komfortowy samochód. Panie pokonywały pod opieką instruktora slalom na czas w specjalnych okularach „alkogoglach”. Próba symulująca jazdę samochodem z 1,5 promila alkoholu we krwi, upewniła uczestniczki o szkodliwym wpływie alkoholu na zachowanie i szybkość reakcji. Punkty zdobywane w kolejnych próbach były zaliczone do ogólnej klasyfikacji rajdu i wyłoniły drużyny zwycięskie.

Uczestniczki Rajdu zwracały uwagę nie tylko na osiągi, ale też na wyróżniający design Lancii Delta.
Moje auto-motto to: samochód dla kobiety powinien być jak mężczyzna – mieć ładną sylwetkę, być dynamiczny, dawać poczucie bezpieczeństwa i mieć interesujące wnętrze. No i jeszcze to coś… – mówiła Karina Kunkiewicz. – Tak naprawdę jestem motoryzacyjną abnegatką i zdarza mi się nie rozpoznać własnego samochodu na parkingu, ale Lancii Delty nie da się ominąć. Jest jednym z nielicznych samochodów, za którymi oglądałam się na ulicy, głośno wzdychając. A teraz miałam okazję przekonać się, że to auto nie tylko piękne, ale też wygodne, praktyczne i tak fajnie się prowadzi! No i te drobiazgi, stębnówki na tapicerce – zupełnie jak w wieczorowej kreacji. No i kolorystyka… Nie trzeba się decydować na jeden kolor karoserii. Można mieć dwa! Po bliższym poznaniu przekonałam się, że Lancia Delta ma nie tylko urodę, ale i charakter.

fot. Lancia

Wszystkie drużyny po całym dniu aktywności rajdowych z Lancią dojechały do mety uśmiechnięte i usatysfakcjonowane. Zwycięska trójka została nagrodzona pucharami Lancia, najnowszymi telefonami Nokia N97 mini, zaproszeniami na weekendy w Marriott Wiedeń, niespodziankami od firmy Dyrberg / Kern, House and More, zaproszeniami do salonów Dessange i zestawami kosmetyków Giorgio Armani.

Po rywalizacji nadszedł czas na zabawę w Hotelu Żubrówka. Panie mogły skorzystać z zabiegów SPA oraz warsztatów stylizacji, wizażu, bra-fittingu, tanecznych oraz konsultacji z chirurgiem kosmetologiem. Paniom zorganizowano indywidualne sesje zdjęciowe z fotografem Pawłem Pyrzem oraz stylistą fryzur Łukaszem Mazolewskim.

Punktacja drużyn w kolejności

I miejsce „ Ogniste włócznie”
Agnieszka Szulim
Małgorzata Nowak – Lis
Beata Hentosz

II miejsce „Cafe girls”
Dorota Wróblewska
Karolina Malinowska
Jolanta Borowiec

III miejsce „Rakiety do mety”
Karina Kunkiewicz
Ewa Gorzelak
Pola Czarnecka

IV miejsce „Candy Bitches”
Dominika Gawęda
Kamila Sowińska
Małgorzata Golba

V miejsce „Żubry”
Beata Madeja
Idalia Kostrzewska
Grażyna Kasiak

VI miejsce „Wiedźmy”
Agnieszka Siegert
Iza Komendołowicz
Dorota Bogucka

VII miejsce „Szczęśliwa siódemka”
Elżbieta Hołubka
Anna Luboń 

Najnowsze