Michalina Sabaj otarła się o podium w kartingu!
Michalina - nadzieja kobiecego kartingu, wyłoniona w programie Polskiego Związku Motorowego "Girls on track", sukcesywnie pnie się w stronę podium podczas kolejnych zawodów. Tym razem wycieczka na pobocze toru pokrzyżowała jej walkę o najwyższe stopnie podium w Rok Cup Poland.
Zaledwie tydzień po Kartingowych Mistrzostwach Polski zawodnicy startujący w serii Rok Cup Poland powrócili na Autodrom Słomczyn, aby rozegrać czwartą rundę tegorocznego sezonu.
Z powodu opadów deszczu sobotnie kwalifikacje w większości kategorii odbywały się na mokrej nawierzchni, na szczęście w niedzielę nad okolicą zaświeciło słońce i w wyścigach głównych zawodnicy rywalizowali już na suchym torze. Jak zwykle, podczas ceremonii otwarcia zawodów, kartingowcy nominowani do Akademii Orlen Team otrzymali komplety opon ufundowane przez sponsora strategicznego serii, koncern PKN Orlen. Taki sam bonus przypadł zawodnikom, którzy mieli szczęście podczas losowania.
Podsumowanie czwartej rundy rozpoczynamy od kategorii Baby Rok, w której nastąpiła zmiana lidera klasyfikacji generalnej. Dotąd na czele tabeli punktowej znajdował się Iwo Beszterda (A. Leszczyński), który w znakomitym stylu wygrał poprzednią rundę w Starym Kisielinie. Niestety, tym razem zawodnik Elite Racing Development zaliczył wyjątkowo pechowy weekend. Po drugim miejscu w kwalifikacjach, z powodu problemu z kartem Beszterda nie ruszył z pól startowych do wyścigu przedfinałowego. W finale starał się odrobić straty, ale w ferworze walki wyprzedził jednego z rywali, kiedy na torze powiewały żółte flagi, co zakończyło się dyskwalifikacją. Zwycięzcą rundy w Słomczynie i nowym liderem klasyfikacji został Marek Piórkowski (A. Wielkopolski), który w przedfinale przegrał co prawda z Lvem Krutogolovem, ale w finale, po emocjonującym pojedynku z Ukraińcem i Rafałem Paprotą (A. Wielkopolski) wygrał wyścig i całe zawody.
W Mini Roku trwa znakomita passa Macieja Gładysza (TTSK K-Team Tarnów), który podobnie jak przed tygodniem, podczas Mistrzostw Polski Młodzików, nie miał sobie równych na torze w Słomczynie. Po wygraniu czasówki i obu wyścigów kwalifikacyjnych Gładysz kontrolował sytuację w przedfinale i finale, wyprzedzając w podsumowaniu rundy Bartosza Grzywacza (A. Wielkopolski) i Piotra Czaję (A. Leszczyński). Tym samym młody zawodnik z Tarnowa umocnił się na czele klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Mimo zwycięstwa Kamila Grabowskiego (HAWI Racing Team) w kwalifikacjach w kategorii Junior Rok, o miejsca na podium walczyli jego rywale. Aktualny lider klasyfikacji generalnej, Karol Czepiel (A. Wielkopolski), triumfował zarówno w przedfinale, jak i w wyścigu finałowym, a w podsumowaniu zawodów na kolejnych pozycjach sklasyfikowano Olafa Tyrakowskiego (A. Wielkopolski) i Piotra Protasiewicza (Wallrav Racing Club). Grabowski musiał się zadowolić piątą lokatą. Przy okazji warto zwrócić uwagę na siódme miejsce tegorocznej debiutantki w tej kategorii – Gabrieli Skrobacz (A. Wielkopolski), która w wyścigu finałowym zajęła czwarte miejsce.
W Senior Roku kolejny udany występ zanotował Kacper Nadolski (A. Wielkopolski), który po trzeciej lokacie w kwalifikacjach pewnie wygrał oba wyścigi główne. Drugie miejsce zajął Franciszek Palmirski (A. Wielkopolski), trzecie Marcin Zając (Wallrav Racing Club), natomiast na czwartej pozycji sklasyfikowano Michalinę Sabaj. Zawodniczka Automobilklubu Wielkopolskiego mogła nawet powalczyć o podium, gdyby nie „wycieczka” na pobocze w wyścigu przedfinałowym.
Trio: Filip Wójcik (A. Rzemieślnik), Hubert Kowalczyk (A. Wielkopolski) i Mariusz Szymczak (A. Leszczyński) zdominowało rywalizację w klasie Shifter Rok. Taka była kolejność we wszystkich wyścigach i tak wyglądało podium tej kategorii w Słomczynie.
Kolejna runda serii Rok Cup Poland 2019 odbędzie się w dniach 26-27 lipca na Autodromie Bydgoszcz.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: