Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Mercedes-Benz zawsze miał serce dla srebrnego ekranu. Pojawiał się na wielu planach filmowych – i to po obu stronach kamery. Marka od kilkunastu lat wspierała i wspiera film, twórców filmowych i festiwale filmowe.

Wystarczy wspomnieć takie klasyki jak „Dwoje na drodze” (1967), w którym Audrey Hepburn i Albert Finney udają się cabrioletem SL na wakacje do Francji, czy kryminalny „Gone in 90 seconds” ze słynnym „No one can steal a Mercedes”, po rodzime kino, jak np. „Nie lubię poniedziałku”, „Dzięcioł” „Kołysanka”.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Marka od kilkunastu lat wspierała i wspiera film, twórców filmowych i festiwale filmowe we Wrocławiu, Krakowie, Gdyni czy Kazimierzu Dolnym. „Jako że w tym roku ze względu na sytuację epidemiologiczną wiele z nich się nie odbędzie, przyjęliśmy zaproszenie od Festiwalu KINO 2020 – Pierwszego Festiwalu Filmów w Czasie Kwarantanny organizowanego 16 i 17 maja na antenie TVN Fabuła. Postanowiliśmy ufundować Nagrodę Specjalną w wysokości 5 000 PLN dla najlepszego (naszym zdaniem) filmu o kobietach. Nagroda wpisuje się w inicjatywę „She’s Mercedes”, w ramach której marka dociera do kobiet – aktualnych i potencjalnych Klientek Mercedesa.” – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Festiwal KINO 2020 ma na celu zachęcić twórców do zaprezentowania ich wizji współczesnego kina czasu izolacji. Jury Festiwalu złożone z wielkich polskich twórców filmowych, takich jak: Agnieszka Holland, Joanna Kos-Krauze, Agnieszka Smoczyńska, Jagoda Szelc, Piotr Domalewskiego oraz Tomasz Wasilewski, wybierze najlepsze prace konkursowe w 5 kategoriach: komedia, dramat, dokument, horror oraz science-fiction.

Mercedes nagrodzi najlepszy film o kobietach na Festiwalu KINO 2020

Najnowsze

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

W dniu 4 maja 1950 r. podczas 32. edycji Salonu Samochodowego w Turynie, Carlo Abarth zaprezentował „wydech Abarth”, prawdopodobnie najbardziej znany element wchodzący w skład słynnych zestawów tuningowych.

Abarth świętuje ten wyjątkowy jubileusz również w mediach społecznościowych, zapraszając swoją społeczność do udziału w wirtualnym flashmobie. Marka, wzywając „do boju” w stylu Abartha, oddaje głos swojej społeczności: użytkownicy muszą dodać relację na Instastory, pod hashtagiem #TheRumbleLipChallenge, symulując głosem brzmienie wydechu swojego samochodu. Wyzwanie dla prawdziwych Abarthisti.

Społeczność Abartha jest jednym z filarów marki spod znaku Skorpiona: obecnie istnieją 83 oficjalne kluby, prawie dwa razy więcej niż w 2016 r., oraz społeczność „The Scorpionship”, działająca od czterech lat w regionie EMEA, mająca ponad 114 000 subskrybentów. 

Charakterystycznym elementem słynnych zestawów tuningowych jest układ wydechowy, który z biegiem lat stał się prawdziwą ikoną „stylu Abartha”. Jego oficjalny debiut miał miejsce 4 maja podczas Salonu Samochodowego w Turynie i natychmiast stał się sukcesem.

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

Pierwsze prototypy obejmowały prosty, ale innowacyjny system zapewniający wyraźną przewagę pod względem osiągów i niepowtarzalny, głęboki dźwięk. W ciągu kilku lat firma Abarth & C. stała się znana na całym świecie: w 1962 r., zatrudniając 375 pracowników, wyprodukowała 257 000 układów wydechowych, z których 65% trafiło na eksport.

Od czasu premiery nowego Abartha 595 w 2008 roku, dzięki marce do łask powrócił sportowy wydech Abarth, który odtwarza klasyczny dźwięk aut z logo Skorpiona. Przede wszystkim, podwójna chromowana rura wydechowa przejęła design z wersji wyścigowej 595 Assetto Corse. 

Abarth świętuje 70-lecie legendarnego układu wydechowego

Potężny dźwięk tego układu był wynikiem połączenia technologii Dual Mode z czterema końcówakmi rur wydechowych i śmiałego designu. Technologia Dual Mode jest zapewniona poprzez zastosowanie dwudrożnego zaworu sterowanego mechanicznie umieszczonego przed rurą wydechową, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia.

W 2018 roku zadebiutował nowy Abarth 595 i jego układ wydechowy „Record Monza Attivo” ze specjalną funkcją aktywnego zaworu sterowanego umieszczonym na desce rozdzielczej przyciskiem Sport: o ile wcześniej otwarcie zaworu wydechowego uzależnione było od ciśnienia spalin, od tego momentu kierowca mógł oddziaływać bezpośrednio i wybierać pomiędzy „gentleman driver” a głębszym i mocniejszym odgłosem, typowym dla Abartha. Rezultatem jest mocny i agresywny dźwięk. 

Najnowsze

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Użyj swojego smartfona, tabletu lub komputera by zagłębić się w proces projektowania samochodu marki Audi. Wykorzystaj do tego „Insight Audi Design” – kolejną z interaktywnych, internetowych wycieczek z przewodnikiem.

Wykwalifikowani przewodnicy wycieczek po fabryce Audi, tym razem zapraszają na „Insight Audi Design” – interaktywną, internetową wyprawę przybliżającą filozofię designu Audi. Przy pomocy materiałów video wyjaśniają i pokazują jak pracują styliści Audi i w jaki sposób ich zespół tworzy stylistyczny język przyszłości.

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Przewodnicy na żywo odpowiadają również na pytania uczestników i zgodnie z ich życzeniami na bieżąco uaktualniają trasę niemal dwudziestominutowej, wirtualnej wycieczki. Wszystkie zainteresowane osoby mogą wybrać dogodną dla siebie datę i godzinę wirtualnego spotkania, klikając na www.audi.stream.

Chcesz zobaczyć jak wygląda proces projektowania nowych modeli Audi? Możesz to zrobić online!

Interaktywne wycieczki dostępne na AudiStream są darmowe. Transmisja „Insight Audi Design” jest w tej chwili dostępna w języku niemieckim, wersja angielska zostanie uruchomiona wkrótce.

Najnowsze

Rząd luzuje obostrzenia związane z koronawirusem. Czy do miast wrócą korki?

Zapowiadane na 4 maja luzowanie ograniczeń związanych z funkcjonowaniem hoteli czy centrów handlowych wyraźnie wpłynęło na nasze podejście do spędzania czasu poza domem i podróży w celach rekreacyjnych już podczas majówki.

Polacy znacznie chętniej niż podczas świąt wielkanocnych decydowali się na spędzanie czasu poza domem. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. Przypomnijmy – tegoroczne święta wielkanocne wypadały w czasie, kiedy nawet spacer po lesie był zabroniony.  Od 20 kwietnia znowu można swobodnie spacerować na łonie natury. 

Jak wynika z danych NaviExpert – średnia liczba  przejechanych kilometrów przez użytkownika 1 maja była o blisko 30% niższa niż rok temu. Prawie połowę wszystkich przejechanych tego dnia  tras stanowiły te o długości do 50 km. Spośród wszystkich przejechanych  tras pierwszego dnia majówki o ponad połowę (w porównaniu do roku poprzedniego) spadł też udział tras dłuższych niż 200 km.

O blisko 70% wzrosła liczba użytkowników poruszających się w po drogach w godzinach największego ruchu w okresie majówki względem liczby kierowców, którzy podróżowali podczas świąt wielkanocnych. O większym ruchu świadczy też liczba zgłaszanych przez nich ostrzeżeń o kontrolach drogowych i wypadkach w okresie 1-3 maja tego roku względem kwietniowych świąt. Tu, dostawca nawigacji odnotował ponad 3-krotny wzrost!

Do ciekawych wniosków prowadzi także analiza zgłoszeń CB w mieście i poza nim. O ile w środę poprzedzającą majówkę (29.04) udział zgłoszeń CB w mieście i na trasach międzymiastowych rozkładał się w zasadzie pół na pół, tak widać, że  już od 30 kwietnia i podczas samej majówki więcej ostrzeżeń użytkownicy zgłaszali na trasach poza miastem. O tym, że kierowcy chętniej wybierali krótkie, raczej spontaniczne wypady za miasto świadczy także analiza danych o ruchu na wylotówkach m.in. w Warszawie. 

Wszystko wskazuje na to, że zapoczątkowana w majówkę „odwilż” drogowa będzie miała swój ciąg dalszy w kolejnych dniach maja. Dane drogowe z poniedziałku i wtorku wyraźnie pokazują, że liczba kierowców korzystających z nawigacji na co dzień rośnie. Pewne ożywienie na drogach (co paradoksalnie oznacza tu spowolnienie ruchu) można było także zauważyć analizując dane z godzin szczytu na początku tygodnia. O 10% wydłużyły się m.in. czasy przejazdów w szczycie porannym w Warszawie oraz w szczycie popołudniowym we Wrocławiu.  

Rząd luzuje obostrzenia związane z koronawirusem. Czy do miast wrócą korki?

Najnowsze

Jak wygląda odmrażanie motorsportu w Polsce? Krzysztof Hołowczyc opowiada o powrocie do treningów

Jak wygląda odmrażanie motorsportu w Polsce? Rząd niedawno przedstawił plan powrotu regularnych aktywności, którego jednym z pierwszych punktów jest otwarcie zewnętrznej infrastruktury do uprawiania sportów motorowych. Jak sytuację ocenia Krzysztof Hołowczyc - jeden z najbardziej znanych i utytułowanych polskich kierowców rajdowych?

Jak przyjąłeś informację o tym, że sport będzie jedną z pierwszych dziedzin naszego życia, która będzie odmrażana?
Sport jest bardzo ważnym elementem, którego nie możemy pomijać. Nie mówię w tym miejscu tylko o sporcie wyczynowym, który uprawiam, ale o takim, który jest przede wszystkim elementem utrzymania zdrowia, chęci do życia, podtrzymaniem motywacji. Jeżeli mamy zdrowe ciało, to łatwiej nam będzie wyjść z problemu, który teraz się pojawił. Nie możemy także zapominać o emocjach kibiców. Kiedy powrócą zawody sportowe, rywalizacja, emocje, to kibice będą w zupełnie innym świecie. Ludzie tego po prostu potrzebują. My sportowcy mamy świadomość, że jesteśmy w pewnym sensie aktorami tych wydarzeń i chcemy by te emocje, jak najszybciej wróciły.

Jako profesjonalny sportowiec wiesz, jak ważny jest częsty i regularny trening. Jakie znaczenie ma możliwość powrotu do treningów?
Wydaje się, że kierowcy rajdowi mają tylko “to okrągłe” przed sobą i trzy pedały. Trochę nimi poruszają i wszystko teoretycznie gra. Nic bardziej mylnego, gdyż musimy być w super formie fizycznej i tak samo regularnie ćwiczyć jak zawodnicy innych dyscyplin. Dodatkowo musimy ciągle obcować z naszymi pojazdami, niezależnie czy to jest samochód, czy motocykl. Wyczynowi sportowcy zostali w domach i ćwiczyli na tyle na ile mogli. Najcudowniejszym momentem jest jednak ten, w którym wiesz, że możesz już wsiąść za kierownicę samochodu rajdowego. Ja pierwsze treningi mam już za sobą. To jest to, na co wszyscy czekaliśmy, na odmrożenie sportu.

Jak wygląda odmrażanie motorsportu w Polsce?

Kolejnym krokiem ma być umożliwienie organizacji imprez dla maksymalnie 50 uczestników i bez publiczności. Jak oceniasz możliwość organizacji imprez bez publiczności?
W motorsporcie mamy wielką przewagę w tym zakresie. Nasza publiczność może być rozdzielona i stać w mniejszych grupach z zachowaniem odległości pomiędzy sobą. Na długich i rozciągniętych odcinkach specjalnych łatwiej jest zachować wymagane odstępy pomiędzy ludźmi i ich pogrupować. W sporcie motorowym, w szczególności w rajdach terenowych, może to być sposób na powrót rajdów z kibicami. W pewnym sensie może to być sposób na odmrożenie kibiców. Powinniśmy też iść w kierunku zwiększenia dostępności informacji dla kibiców. Mamy dostęp m.in. do wyników on-line czy live streamingu. Te narzędzia powinny być teraz mocniej wykorzystywane. Jeżeli jednak sytuacja na to nie pozwoli i będziemy musieli ścigać się bez kibiców na trasie, to myślę, że na pewno damy radę.

Czy utrzymywanie obostrzeń w przekraczaniu granic będzie miało duży wpływ na sport motorowy w Polsce?
Przykładem dla innych dyscyplin, może być tutaj żużel. Jeżeli system żużlowy zostanie dobrze opanowany, to może on też funkcjonować w innych dyscyplinach motorsportu. Kierowcy rajdowi i wyścigowi będą mogli się przemieszczać tak samo, jak żużlowcy. Musimy pamiętać, że wielu kierowców podaje swoje kalendarze startów, w których ciągle wymieniona jest Polska. Przykładem jest trzykrotny zwycięzca Rajdu Dakar – Nasser Al-Attiyah, który wskazał, że interesuje się rundą Pucharu Świata FIA – rajdem Baja Poland. To wspaniałe, że czołowy światowy kierowca rajdowy chce ponownie przyjechać do Polski. Znowu będziemy mogli wspólnie rywalizować i powrócić do pięknych chwil, kiedy ścigaliśmy się do ostatniego metra rajdu. Taka sportowa walka, czasem zwycięstwo moje, czasem Nassera, to właśnie to, co daje cudowne emocje kibicom.

Jak wygląda odmrażanie motorsportu w Polsce?

Niektóre federacje sportowe odwołały tegoroczne rozgrywki w sporcie motorowym. Czy to jest dobry kierunek, czy też może powinniśmy walczyć o utrzymanie ciągłości rozgrywek?
Powinniśmy zastosować wszelkie możliwe zabezpieczenia i zdecydowanie nie powinniśmy rezygnować z rywalizacji. Nie możemy się poddawać. Najprościej jest zamknąć daną dyscyplinę i powiedzieć, że się nie da. Dużo trudniej jest podjąć decyzję, która zmusi nas wszystkich do większego poświęcenia, większej uwagi i często także większych wyrzeczeń. Będzie to wymagało od nas wzmożonego pilnowania się, precyzyjnej logistyki, planów i procedur, ale uważam, że jesteśmy w stanie przeprowadzać poszczególne eliminacje. Sport ma też duże znaczenie dla gospodarki. Musimy o tym pamiętać. Nie możemy pozwolić tym wszystkim zespołom sportowym i firmom na upadek. Nie przez przypadek piłka nożna została odmrożona jako pierwsza. Wszyscy wiemy jaki ma wpływ na gospodarkę.

Jak wygląda odmrażanie motorsportu w Polsce?

Jak oceniasz szanse szybkiego powrotu sportu motorowego, w szczególności samochodowego, na tle innych dyscyplin sportu?
Sport motorowy jest dużo prostszy, bo nie ma bezpośredniego kontaktu pomiędzy zawodnikami. Inaczej niż na przykład u piłkarzy, w ich przypadku ciągłe testy są niezbędne. Walcząc w sporcie samochodowym, w zasadzie do samego końca nie mamy kontaktu fizycznego z innymi osobami. Ścigamy się zamknięci w samochodzie. Kontakt z sędziami także można ograniczyć praktycznie do zera, a wszelkie procedury administracyjne mogą być w formie elektronicznej. To zalety sportu samochodowego, które wcześniej nie były dostrzegane, a teraz mogą pozwolić na jego szybszy powrót.
Musimy bacznie przyglądać się rozwojowi sytuacji. Od epidemiologów i instytucji państwowych zależy, jak szybko każdy z aspektów naszego życia będzie wracał do normalności. Cieszy mnie to, że sport jest uważany za ten element, który trzeba odmrozić jako jeden z pierwszych.

Najnowsze