Mercedes EQS zaprezentowany. 770 km zasięgu i 524 KM pod maską
Początkowo model trafi na rynek w dwóch wersjach: EQS 450+ o mocy 333 KM oraz EQS 580 4MATIC o mocy 524 KM. Co jeszcze wiemy o tej elektrycznej limuzynie?
Zasięg do 770 km i moc do 524 KM sprawiają, że układ napędowy EQS spełnia wszystkie oczekiwania wobec progresywnej limuzyny w segmencie Klasy S. Planowana jest wersja o mocy do 762 KM. Wszystkie EQS-y dysponują silnikiem elektrycznym (eATS) na tylnej osi, a wersje z 4MATIC mają jednostkę eATS również z przodu. Wraz z EQS-em debiutuje nowa generacja akumulatorów o znacznie większej gęstości energii. Większy z dwóch dostępnych akumulatorów ma użyteczną pojemność (netto) 107,8 kWh. To o ok. 26% więcej niż EQC 400 4MATIC.
EQS można ładować prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 200 kW. Aby zgromadzić energię potrzebną do pokonania kolejnych 300 km (WLTP), potrzeba jedynie 15 minut postoju na ładowarce.W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem zmiennym (AC) dzięki pokładowej ładowarce EQS-a można ładować z mocą 22 kW.
Profil z łukowatą linią dachu, wysunięta do przodu kabina i „krótki” tył sprawiają, że EQS już na pierwszy rzut oka wyraźnie odróżnia się od pojazdów zasilanych silnikami spalinowymi. Przedni pas definiuje tzw. czarny panel – innowacyjne reflektory są połączone pasem świetlnym z czarną osłoną zamiast wlotu powietrza. Na życzenie wygląd czarnego panelu można wzbogacić o trójwymiarowy wzór gwiazdy, dostępny w połączeniu z liniami nadwozia AMG lub Electric Art. Nawiązuje on do wzornictwa oryginalnej gwiazdy Daimler-Motorengesellschaft, zarejestrowanej jako znak towarowy w 1911 r.
Opcjonalnie EQS oferuje automatyczne komfortowe drzwi z przodu i z tyłu (dostępne po premierze rynkowej). Jak to działa? Gdy kierowca zbliży się do samochodu, najpierw wysuwają się klamki drzwi. A gdy zbliży się bardziej, jego drzwi zaczną automatycznie się otwierać. Korzystając z MBUX-a, kierowca może również otworzyć tylne drzwi – np. żeby wpuścić do środka dzieci przed szkołą.
Standardowa skrętna tylna oś, z kątem skrętu tylnych kół do 4,5°, zwiększa zwrotność i zwinność prowadzenia EQS-a. Alternatywnie nabywcy mogą zamówić układ skrętnej tylnej osi z tylnymi kołami skręcanymi pod kątem do 10° (lub aktywować go później poprzez aktualizację bezprzewodową OTA). Ten drugi ogranicza średnicę zawracania ponad 5-metrowego EQS-a do zaledwie 10,9 m, czyli do poziomu odpowiadającego wielu modelom kompaktowym.
EQS korzysta z najnowszej generacji systemów wspomagających kierowcę. Nowością jest np. dodatkowe ostrzeżenie o mikrośnie, emitowane przez system Attention Assist. Za pomocą kamery w wyświetlaczu wskaźników (tylko w połączeniu z MBUX Hyperscreen) analizuje on ruchy powiek kierowcy.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: