
Mercedes EQS: droga z Zakopanego do Gdańska bez „tankowania” – czy to możliwe?
Mercedes EQS jest gotowy na wszystko. Czy zasięg 770 km i moc 524 KM spełnią oczekiwania wymagających klientów?
Modułowa koncepcja napędu EQS-a owocuje szerokim zakresem dostępnych mocy: od 333 do 524 KM. Planowana jest też wersja o mocy około 762 KM. W zależności od wielkości akumulatora oraz wyposażenia
i konfiguracji samochodu zasięg wynosi do 770 km.
EQS oferuje kilka wariantów odzyskiwania energii. To proces, w którym podczas wytracania prędkości lub hamowania wysokonapięciowy akumulator jest ładowany poprzez zamianę mechanicznego ruchu na energię elektryczną. Za pomocą manetek przy kierownicy można ręcznie wybrać jeden z trzech stopni wytracania prędkości (tryby D+, D, D-) lub funkcję jazdy wybiegiem. Dodatkowo do dyspozycji jest program D Auto.
Asystent ECO Assist oferuje odzyskiwanie energii zoptymalizowane pod kątem sytuacji drogowej. Zależnie od możliwości rekuperacja odbywa się również przy zbliżaniu się do wykrytych poprzedzających pojazdów, aż do ich zatrzymania (np. na skrzyżowaniu). Kierowca nie musi nawet naciskać pedału hamulca – wystarczy posługiwanie się pedałem gazu.
Akumulator litowo-jonowy w nowym Mercedesie EQS może korzystać z ogniw w miękkich woreczkach (ang. pouch cells) lub w twardych pojemnikach (ang. hardcase cells).
Bateria współpracuje z inteligentnym systemem zarządzania temperaturą EQS-a. Jeśli kierowca uruchomi nawigację samochodu, w razie potrzeby akumulator zostanie wstępnie podgrzewany lub schłodzony podczas jazdy, tak aby w punkcie ładowania osiągnąć temperaturę optymalną dla wydajnego ładowania.
W drodze do seryjnej produkcji EQS pokonał około 5 milionów testowych kilometrów, w tym na terenie Centrum Testowo-Technicznego (PTZ) w Immendingen. Program badań obejmował wymagające zimowe próbyw Skandynawii, testy podwozia i układu napędowego na zamkniętych torach, drogach publicznych i na szybkim torze testowym Nardò we Włoszech, a także jazdy testowe w ciepłych warunkach Europy Południowej i RPA. Prototypy EQS-a odwiedziły również Chiny, Japonię, Dubaj oraz USA.
Elektryczna „eska” zaliczyła ten sam wymagający program testów, co każdy inny pojazd z gwiazdą. Ponadto przeprowadzono szereg badań opracowanych specjalnie dla modeli elektrycznych, dotyczących aspektów takich jak zasięg, ładowanie i osiągi.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!