Mercedes Concept EQT – premiera już w maju. Z udziałem legendy skateboardingu Tony’ego Hawka

W maju Mercedes zaprezentuje koncepcyjny pojazd, który będzie prekursorem nowej Klasy T w segmencie małych samochodów dostawczych.

Mercedes-Benz Vans zaprezentuje nowy Concept EQT w obszernym programie na platformie medialnej Mercedes me w poniedziałek, 10 maja 2021 r. 

Wg producenta Concept EQT łączy w sobie przestronne i uniwersalne wnętrze z atrakcyjnym wzornictwem i wysokimi standardami Mercedesa w zakresie komfortu, łączności, jakości i bezpieczeństwa.

Zgodnie ze strategią „Najpierw elektryczny”, jako pierwszy powstał pojazd koncepcyjny właśnie w takiej wersji. Klip wideo z legendarnym zawodowym skateboardzistą Tonym Hawkiem, który zostanie udostępniony online na kilku kanałach mediów społecznościowych, dostarczy informacji na temat pojazdu rodzinnego i rekreacyjnego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Honda HR-V e:HEV – hybrydowy SUV z dwoma silnikami elektrycznymi. Ile KM skrywa pod maską?

Honda na początku tego zaprezentowała nową generację modelu HR-V, popularnego kompaktowego SUV-a, w którym po raz pierwszy - w standardzie - dostępny jest zaawansowany, dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy e:HEV, gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” - technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną. Co oferuje kierowcy ten układ?

To już trzeci model Hondy z takim emblematem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku i kolejny krok na drodze do realizacji zobowiązania Hondy, zakładającego zelektryfikowanie europejskiej gamy głównych modeli do końca 2022 roku. System hybrydowy zastosowany w modelach e:HEV składa się z dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych połączonych z silnikiem benzynowym, akumulatora litowo-jonowego, przekładni o stałym przełożeniu i inteligentnej jednostki sterującej mocą.  

W Hondzie HR-V e:HEV system ten składa się dwóch kompaktowych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi  131 KM, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.

Honda HR-V e:HEV

Przeczytaj też: Honda HR-V Sport 1.5 VTEC Turbo 6MT – coraz piękniejsza

Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Honda zapewnia, że HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy – Sport, Normal i Eco. Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B, ma spowodować silniejsze hamowanie regeneracyjne i dać wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

{{ gallery(3234) }}

HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe. HR-V e:HEV ma zupełnie nową, dość niespotykaną osłonę chłodnicy. Z tyłu pojawił się modny w ostatnich latach łączony pas pomiędzy światłami, co dodaje sylwetce nowoczesności. Atrakcyjny wygląd SUV-a i estetyczną solidność zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy HR-V oraz skrócony zwis przedni. Całość jest niezwykle minimalistyczna i nowoczesna.

Minimalistyczna estetyka, widoczna też jest w projekcie deski rozdzielczej. To efekt uporządkowania wnętrza i kokpitu, w którym wszystkie elementy zostały rozmieszczone w przemyślany sposób. Na zdjęciach kabinach wydaje się całkiem przestronna. Poczucie przestrzeni ma potęgować system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Ten system delikatnie kieruje strumień wzdłuż okien bocznych w stronę dachu, tworząc zawirowania powietrza obok i nad pasażerami.

Honda HR-V e:HEV

Przeczytaj też: Honda HR-V w mocnej wersji Sport

Dodatkowo użytkownicy Hondy HR-V e:HEV będą cieszyli się najnowszymi rozwiązaniami z zakresu łączności, infotainmentu, bezpieczeństwa oraz nowymi funkcjonalnościami.

Po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V będzie dostępny system kontroli zjazdu ze wzniesienia, który działa już od prędkości 3 km/h. System ten umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w od śliskich rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.

Nowa Honda HR-V e:HEV wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku.Chętni już mogą zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy: www.formularz-hrv.honda.pl

Najnowsze

Mini John Cooper Works Cabrio – elektryzujący lakier Zesty Yellow i sprint do „setki” w 6,5 sekundy!

Mini pokazało swoje odświeżone modele John Cooper Works oraz John Cooper Works Cabrio. Wiemy, co znajdzie się w wyposażeniu standardowym!

Poza okrągłymi reflektorami diodowymi wyrazisty i purystyczny design podkreśla również powiększona sześciokątna atrapa chłodnicy, która wraz z dużymi otworami bocznymi zapewnia dopływ powietrza do układu napędowego i hamulcowego.

Mini John Cooper Works Cabrio

Wzrok przyciąga również listwa zderzaka, która teraz jest lakierowana w kolorze karoserii – na przykład w nowym wariancie Zesty Yellow, oferowanym wyłącznie w Mini John Cooper Works Cabrio. Nowością są także zmodyfikowane ozdobniki boczne na przednich błotnikach oraz wyjątkowo wyrazisty dyfuzor w nowo zaprojektowanym pasie tylnym obu modeli.

Mini John Cooper Works Cabrio

Pod maską znajdziemy silnik o pojemności 2,0 l z technologią Mini TwinPower Turbo, który jest umieszczony pod maską obu modeli i osiąga maksymalną moc 170 kW (231 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. ozpędza on Mini John Cooper Works od zera do 100 km/h w 6,3 sekundy w przypadku standardowej 6‑biegowej skrzyni manualnej i nawet w 6,1 sekundy w przypadku opcjonalnej 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic. Mini John Cooper Works Cabrio depcze mu jednak po piętach. Jego wartości dla standardowego sprintu wynoszą odpowiednio 6,6 i 6,5 sekundy. 

Mini John Cooper Works Cabrio

Opcjonalnie dostępne są 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, między innymi w nowej stylistyce John Cooper Works Circuit Spoke 2-tone.

Do wyposażenia standardowego należy nowo zaprojektowany centralny zestaw wskaźników z wyświetlaczem dotykowym o przekątnej 8,8 cala w stylistyce Black Panel i zintegrowanymi przyciskami systemu audio i ulubionych funkcji.

Mini John Cooper Works Cabrio

Również nowy system obsługi ułatwia intuicyjne sterowanie funkcjami pojazdu, programem audio, nawigacją, komunikacją i aplikacjami. W tym celu dostępne są teraz dynamiczne widżety, które można wybierać na ekranie dotykowym.

Mini John Cooper Works Cabrio

Dla wskaźników na centralnym zestawie wskaźników i dostępnym opcjonalnie wielofunkcyjnym wyświetlaczu wskaźników na kolumnie kierownicy dostępne są dwie różne kolorystyki.

Mini John Cooper Works Cabrio

W trybie „Lounge” powierzchnie ekranu mają relaksujące niebieskie i turkusowe odcienie. Po przełączeniu na tryb „Sport” tło ekranu świeci w kolorze czerwonym i antracytowym. Na życzenie kolorystykę wyświetlaczy można powiązać z oferowanymi standardowo trybami jazdy. 

Najnowsze

Kia EV6 – właściciele tego elektrycznego crossovera będą „tankować” taniej!

Elektryczny crossover marki Kia oferowany będzie w Europie wraz z dostępem do rozbudowanej sieci stacji szybkiego ładowania wraz ze zintegrowaną platformą płatniczą.

Kia EV6 ma 800-voltowy akumulator, zastosowany po raz pierwszy w tym segmencie samochodów, który zapewnia możliwość ładowania z dużą mocą. W punktach ładowania Ionity ładowanie od 10 do 80% pojemności akumulatora EV6 trwa jedynie 18 minut. Mniej niż 4,5 minuty potrzeba na uzupełnienie zasięgu o dodatkowe 100 km. Maksymalny zasięg Kia EV6 wynosi ponad 510 km.

Kia wraz z częściowo należącą do niej firmą Ionity zapewniają nabywcom dostęp do ponad 400 stacji ładowania o dużej mocy w 24 europejskich krajach. Rozbudowana sieć stacji ładowania Ionity obejmuje punkty ładowania rozmieszczone co 120 km wzdłuż międzynarodowej sieci autostrad.

Nabywcy nowej elektrycznej Kia EV6 będą widzieć lokalizacje stacji ładowania Ionity jako punkty POI w nawigacji, wraz z dostępem do danych informujących o ich zajętości. Kierowcy następnie będą mogli skorzystać z aplikacji Kia Charge, aby łatwo zarządzać płatnościami za usługi ładowania na publicznych stacjach.

Kia EV6 - właściciele tego elektrycznego crossovera będą

W Polsce Kia zaoferuje dla swoich klientów pakiet Power z  miesięcznym abonamentem w cenie 58 złotych i dostępem do energii w obniżonej cenie 1,35 zł/kWh. Do końca 2022 roku nabywcy nowej Kia EV6 bezpłatnie otrzymają roczny dostęp do pakietu Power. 

Kia EV6 - właściciele tego elektrycznego crossovera będą

Dodatkową korzyścią dla nabywców samochodów marki Kia jest aplikacja Kia Charge, która zapewnia dostęp nie tylko do sieci ładowania Ionity, ale także – za pośrednictwem rozwiązań swojego partnera Digital Charging Solutions (DCS) – do ponad 218.000 punktów ładowania na terenie Europy, w tym do zasilania prądem zmiennym (AC) oraz stałym (DC). 

Do końca lipca tego roku w Polsce planowane jest uruchomienie 6 stacji sieci Ionity, a kolejne 5 przewidziane jest do uruchomienia do końca 2021 roku.

Najnowsze

„Bałkany na czterech kółkach” – nowy przewodnik podróżniczy Pascala!

Bałkany to jeden z ulubionych kierunków wakacyjnych Polaków. Są idealnym celem podróży, zwłaszcza tych realizowanych własnym środkiem transportu, np. kamperem.

ydawnictwo Pascal, we współpracy z marką Volkswagen Samochody Dostawcze, przygotowało przewodnik „Bałkany na czterech kółkach” przeznaczony dla osób wybierających się w tamten rejon Europy własnym samochodem. Świetnym towarzyszem bałkańskiej wyprawy może być jeden z kamperów marki Volkswagen Samochody Dostawcze: California 6.1, Grand California lub Caddy California.

Wydanie przewodnika „Bałkany na czterech kółkach” to efekt kontynuacji współpracy Wydawnictwa Pascal i marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Przypomnijmy, że w jej ramach, w roku ubiegłym na rynku ukazała się książka „Polska na czterech kółkach” przedstawiająca najpiękniejsze zakątki Polski i udzielająca praktycznych porad dotyczących podróżowania i spędzania wakacji w kamperze.

Przypuszczamy, że tego lata indywidualne wyjazdy będą się cieszyć ogromną popularnością. Możliwość wyrwania się z domu i spędzenia czasu nad morzem, jeziorem czy w górach, z dala od przepełnionych kurortów, a jednocześnie na świeżym powietrzu, jest tym, o czym marzymy od ładnych kilku miesięcy. Wyjazd kamperem oferującym pełną niezależność to przepis na idealne wakacje w tym trudnym czasie. Dlatego kontynuujemy współpracę z Volkswagenem, proponując Polakom doskonały przepis na udany urlop, czyli przewodnik „Bałkany na czterech kółkach” – mówi Agnieszka Hetnał, prezes Wydawnictwa Pascal. „We współpracy ze znaną podróżniczką Aleksandrą Zagórską-Chabros stworzyliśmy przewodnik prezentujący gotowe trasy po ośmiu krajach Bałkanów. Można wybrać jedną z tras albo połączyć je, by przeżyć wolne dni tak, jak się lubi najbardziej. Jesteśmy różni, jedni wolą odpoczywać na plaży, inni odwiedzać zapomniane miasteczka, ale wszyscy potrzebujemy wolności i odpoczynku. Dzielimy się więc naszymi pomysłami na fajne spędzenie czasu z rodziną. – opowiada Agnieszka Hetnał.

„Bałkany na czterech kółkach” - nowy przewodnik podróżniczy Pascala!

„Bałkany na czterech kółkach” zachęcają do dalszej podróży: po ośmiu bałkańskich krajach – Chorwacji, Słowenii, Czarnogórze, Bułgarii, Albanii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii i Serbii.

Ponadto wskazują najlepsze trasy dojazdowe z Polski na Bałkany i zawierają katalog kempingów w każdym z opisywanych krajów oraz praktyczne porady dla miłośników podróży realizowanych na własną rękę. Autorką przewodnika jest Aleksandra Zagórska – Chabros, tworząca na co dzień blog „Bałkany według Rudej”, a także przewodniki i książki o tym zakątku Europy.

Najnowsze