
Mercedes-Benz Vision EQS – luksusowa limuzyna na prąd i krok w stronę samodzielnej jazdy
Oto Vision EQS – kamień milowy Mercedes-Benz na drodze ku przyszłości. Mercedes zapowiada przyszłe wcielenia dużych luksusowych limuzyn na prąd, a przy okazji rozwija wizję „elektrodesignu”. Pojazd koncepcyjny Vision EQS to spojrzenie w przyszłość Mercedes-Benz. Ponieważ dwie rzeczy są ponadczasowe: potrzeba mobilności i potrzeba luksusu.
Wyrazisty, nieprzerwany „pas świetlny” definiuje design nadwozia w nowy sposób: rozdzielając odcienie karoserii na poziomie błotników, tworzy wrażenie „szklanego czarnego panelu” unoszącego się na srebrnym nadwoziu. Luksusowy charakter limuzyny podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.
Do futurystycznych rozwiązań należą reflektory DIGITAL LIGHT z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym. Interakcja między Vision EQS a jego otoczeniem nie ogranicza się tylko do świateł.
Cyfrowa przednia osłona, która jako pierwsza na świecie ma formę matrycy świetlnej składającej się z 940 diod LED w trzech wymiarach, oferuje nowy poziom precyzyjnej sygnalizacji. Po raz pierwszy cała deska rozdzielcza „stapia się” z nadwoziem za pomocą górnych elementów wykończenia. Dzięki głębokiej, otwartej architekturze kokpit Vision EQS otacza podróżujących, przypominając pokład łodzi.
Wysokiej jakości mikrofibra DINAMICA w kolorze krystalicznej bieli, wykonana z przetworzonych butelek PET, spotyka się tu z wykończeniami z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa.
Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną, wysokiej jakości tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku „oceanicznego”. Przestrzeń do wyświetlania informacji zapewniają organicznie, pojawiające się ekrany oraz powierzchnie projekcyjne, a także inteligentne oświetlenie CONNECTED LIGHT.
Za bazę dla doskonałych osiągów oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa służy elektryczny napęd na wszystkie koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego i akumulatorem zamontowanym głęboko w podłodze, pomiędzy osiami. Dzięki mocy ponad 350 kW i natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu o wartości około 760 Nm Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: