Mercedes-Benz Polska chce walczyć ze stereotypami na temat samochodów elektrycznych

Samochody elektryczne, choć coraz popularniejsze, obrosły w wiele mitów – wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy, że bez trudu mogłaby użytkować taki pojazd. 98% użytkowników konwencjonalnych aut w Polsce przyznaje, że stan ich wiedzy nie pozwoliłby na podjęcie decyzji o zamianie pojazdu na elektryczny.

Tymczasem, jak dowodzą przykłady innych państw, 9 na 10 kierowców EV w Europie jest zadowolonych ze swojego wyboru, a każdy z nich przekonuje do elektromobilności trzy kolejne osoby. Dlatego kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu postanowiło działać – przy wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Poza firmami motoryzacyjnymi w akcję zaangażowali się m.in. dostawcy energii elektrycznej, a do grona jej patronów należą liczne ambasady, izby handlowe oraz polskie samorządy.

Centralnym elementem kampanii jest serwis elektromobilni.pl – z obszerną bazą wiedzy na temat elektromobilności oraz interaktywnymi kalkulatorami i porównywarkami, uławiającymi zakup i użytkowanie samochodów elektrycznych (w tym m.in. mapa stacji ładowania, katalog EV, porównywarka taryfowa i całkowitych kosztów eksploatacji, kalkulatory kosztów podróży, ładowania czy emisji CO2). Docelowo w serwisie znajdzie się aż 12 narzędzi ułatwiających podjęcie decyzji o „przesiadce” na elektromobilność.

W ramach kampanii uruchomiony zostanie także program Elektromobilna Polska, skierowany do miast, instytucji i firm przyjaznych elektromobilności. Powstanie wirtualna mapa prezentująca miejsca przyjazne elektromobilności – celem jest wyznaczenie tysięcy takich lokalizacji w całej Polsce.

Przy okazji kampanii elektromobilni.pl powstanie także pierwszy w Polsce klub posiadaczy i użytkowników aut elektrycznych. W ramach klubu będą oni mogli dzielić się ze sobą swoją wiedzą i doświadczeniami, a także przekazywać swoje sugestie, nawiązując dialog z branżą oraz administracją publiczną. W zamian za aktywności członkowie klubu otrzymają m.in. zniżki na usługi ładowania w sieci GreenWay (od 5 do nawet 10%).

Mercedes-Benz aktywnie wspiera kampanię elektromobilni.pl. Badania producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy pokrywają się zresztą z ideami kampanii – czego dowodem są statystyki gromadzone przez aplikację EQ Ready, która pozwala użytkownikom na własnym przykładzie sprawdzić, czy są gotowi do jazdy samochodem zelektryfikowanym. Śledzi ona pokonywane trasy, uwzględnia hipotetyczne ładowania i informuje, czy przy danym trybie eksploatacji możliwe byłoby korzystanie z pojazdu na prąd. Mercedes-Benz od dłuższego czasu udostępnia aplikację EQ Ready użytkownikom aut wszystkich marek.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze