Paula Lazarek

Mercedes-Benz: od 2025 r. wszystkie nowe modele będą elektryczne!

W 2025 r. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek 3 główne koncepcje architektury pojazdów w 100% elektrycznych.

Do końca dekady – o ile pozwolą na to warunki rynkowe – Mercedes-Benz chce być gotowy do całkowitego przejścia na zasilanie energią elektryczną.

W ramach „przesiadki” ze strategii „pierwszeństwa prądu” (ang. electric first) na napędy wyłącznie elektryczne, producent aut z gwiazdą przyspiesza swoją transformację w kierunku bezemisyjnej, opartej na oprogramowaniu przyszłości.

W 2022 r. Mercedes-Benz zaoferuje pojazdy zasilane prądem (BEV) we wszystkich segmentach, w których jest obecny na rynku. Od 2025 r. wszystkie nowo wprowadzane platformy nowej architektury będą całkowicie elektryczne, a klienci będą mieli do wyboru wyłącznie elektryczną alternatywę dla każdego produkowanego przez firmę modelu. Mercedes-Benz zamierza realizować tę przyspieszoną transformację przy zachowaniu swoich celów w zakresie zyskowności.

W 2025 r. Mercedes-Benz wprowadzi na rynek trzy platformy nowej architektury zaprojektowane pod kątem napędu wyłącznie elektrycznego:

  • MB.EA dla wszystkich aut od klasy średniej wzwyż; skalowalny modułowy układ jako „szkielet” dla samochodów z przyszłego portfolio „elektryków”;
  • AMG.EA – platforma przeznaczona dla pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach, skierowana do klientów Mercedes-AMG ;
  • VAN.EA – zapoczątkuje nową epokę elektrycznych vanów i lekkich samochodów dostawczych, które
    w przyszłości przyczynią się do bezemisyjnego transportu oraz bezemisyjnych miast.

Mercedes-Benz będzie potrzebował akumulatorów o pojemności ponad 200 gigawatogodzin i w związku z tym, wraz ze swoimi partnerami, na całym świecie planuje otworzyć 8 gigafabryk do produkcji ogniw. To uzupełnienie zaplanowanej już sieci 9 zakładów, które mają budować akumulatory. Baterie nowej generacji będą wysoce znormalizowane i mają nadawać się do użytku w ponad 90% wszystkich samochodów osobowych oraz dostawczych Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz pracuje również nad wyznaczeniem nowych standardów w dziedzinie ładowania. Plug & Charge umożliwi klientom podłączanie, ładowanie i odłączanie samochodu bez dodatkowych czynności związanych z uwierzytelnianiem i przetwarzaniem płatności. Funkcja Plug & Charge zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku, wraz z wprowadzeniem na rynek modelu EQS. Już dziś Mercedes me Charge jest jedną z największych sieci ładowania na świecie – obecnie obejmuje ona ponad 530 000 punktów AC i DC na całym świecie. Ponadto Mercedes-Benz pracuje nad rozbudową sieci ładowania wspólnie z firmą Shell. Dzięki temu klienci zyskają dostęp do sieci Shell Recharge, która do 2025 r. będzie składać się z ponad 30 000 punktów w Europie, Chinach i Ameryce Północnej (w tym ponad 10 000 ładowarek o wysokiej mocy). Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy planuje również uruchomienie w Europie szeregu stacji ładowania premium, które przy okazji ładowania będą oferować najwyższej klasy udogodnienia.

Mercedes-Benz pracuje właśnie nad Vision EQXX – samochodem elektrycznym o rzeczywistym zasięgu ponad 1000 km, dążąc przy tym do jednocyfrowego zużycia kWh na 100 kilometrów podczas jazdy autostradowej z normalną prędkością. Multidyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą eksperci z działu wysokowydajnych zespołów napędowych Mercedes-Benz (HPP – High Performance Powertrain), robi szybkie postępy w realizacji ambitnych celów tego projektu. Światowa premiera Vision EQXX odbędzie się w 2022 r. Postęp techniczny dokonany z jego pomocą ma zostać wykorzystany przy tworzeniu nowych modułów dla aut elektrycznych.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze