Mercedes-Benz GLE Coupé i Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé na wiosnę trafią do sprzedaży

Początkowo do oferty GLE Coupé trafią wersje 350 d i 400 d zasilane mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym, a benzynowy wariant dostępny w momencie debiutu to Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé. Trwają przygotowania do premiery hybrydowej wersji plug-in z użytecznym, lokalnie bezemisyjnym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Nowe odmiany modelu GLE Coupé od Mercedes-Benz i Mercedes-AMG zostaną po raz pierwszy zaprezentowane publiczności na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie (12-22 września 2019 r.). Samochody dotrą do salonów wiosną 2020 r.

Nowy GLE Coupé ma okazałe gabaryty – 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (jest o 39 mm dłuższy i 7 mm szerszy od poprzednika). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE,a to korzystnie wpływa zarówno na sportowe prowadzenie, jak i na proporcje nadwozia.

Nowoczesny kokpit – z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 12,3″ każdy i charakterystyczną deską rozdzielczą, horyzontalnie podzieloną elementami ozdobnymi – wydaje się znajomy. Górna partia jest standardowo pokryta syntetyczną skórą ARTICO, a sportowy akcent stanowią standardowe sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym i tapicerką ARTICO oraz nowa sportowa kierownica, obszyta skórą nappa (również seryjna).

Mimo linii nadwozia w stylu 4-drzwiowego coupé wnętrze GLE Coupé oferuje znacznie więcej miejsca niż poprzednik – zapewnia wygodną przestrzeń nawet dla pięciu osób. Wynika to z faktu, że rozstaw osi jest tu o 60 mm krótszy niż w GLE, ale o 20 mm dłuższy niż w poprzednim coupé. Efekt: dodatkowa ilość miejsca do siedzenia i na nogi. Otwór drzwiowy został powiększony o 35 mm.

Bagażnik już w standardowym ustawieniu oferuje hojne 655 l pojemności, a swój ładunek ukrywa wówczas pod wysokiej jakości, składaną i zdejmowaną osłoną mocowaną magnesami. Oparcie tylnych siedzeń, dzielone w proporcji 40:20:40, zwiększa objętość bagażnika do 1790 litrów – to o 70 litrów więcej niż w poprzedniku i najlepszy wynik w segmencie. 

Skoncentrowane na kierowcy, sportowe standardy nowego Mercedesa GLE Coupé są wyraźnie widoczne również w ofercie silników. Podstawowymi jednostkami w chwili rynkowego debiutu są 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o wysokim momencie obrotowym. Dwa modele GLE Coupé z silnikiem Diesla są napędzane 6-cylindrowym rzędowym motorem OM 656 z aktualnej rodziny jednostek wysokoprężnych.

Najważniejsze cechy Mercedesa GLE Coupé:

• Design nadwozia kładzie większy nacisk na cechy typowe dla coupé – elegancję i sportowy charakter.

• Ulepszona aerodynamika – w porównaniu z poprzednikiem opór powietrza zmniejszył się o 9% przy tej samej powierzchni czołowej.

• Podwozie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC lub aktywnym zawieszeniem E-ACTIVE BODY CONTROL opartym na instalacji 48 V spełnia nawet największe wymagania w zakresie dynamiki jazdy i komfortu – na asfalcie oraz na nieutwardzonych drogach. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego niż w GLE zostało specjalnie dopasowane do charakteru GLE Coupé.

• Wnętrze łączy nowoczesny luksus ze sportowym charakterem i oferuje więcej przestrzeni od poprzednika.

• Na pokładzie – najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) o intuicyjnej strukturze menu i doskonałej, wysokiej jakości grafice.

• Nowe 6-cylindrowe silniki wysokoprężne o wysokiej mocy.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé gwarantuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 320 kW (435 KM), wykorzystujący technikę 48 V, a także w pełni aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz rozstaw osi krótszy o 60 mm niż w SUV-e GLE.

Do typowej dla AMG konfiguracji podwozia, zapewniającej wysoką dynamikę jazdy, w szczególności przyczynia się jedna nowa funkcja: to aktywny system stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL z dwoma niezależnie działającymi elektromechanicznymi siłownikami na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też precyzyjniejszą kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia. Co więcej, zwiększa komfort jazdy podczas jazdy po prostej – równoważy bowiem ruchy nadwozia powodowane np. przez jednostronne nierówności. 

Nowy GLE 53 4MATIC+ Coupé jest wyposażony w całkowicie aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, zapewniający maksimum przyczepności i dynamiki. Inteligentny system łączy trwale napędzaną oś tylną z osią przednią, stale obliczając optymalny rozkład momentu obrotowego – w zależności od sytuacji na drodze i życzeń kierowcy. W ten sposób poprawia dynamikę wzdłużną, a także przyczepność i dynamikę poprzeczną. Rezultat: jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego i optymalna trakcja na zakrętach oraz śliskich nawierzchniach.

Dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT TCT zapewnia emocjonującą, wyjątkowo szybką zmianę przełożeń – automatyczną lub manualną, za pomocą łopatek przy kierownicy. Została optymalnie dostosowana do silnika i odznacza się typową dla AMG responsywnością, szczególnie w programie jazdy Sport+ i w trybie ręcznym. Wielokrotne redukcje pozwalają na błyskawiczne przyspieszenia podczas jazdy.

Najważniejsze cechy Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé

• Sześciocylindrowy rzędowy silnik AMG z podwójnym doładowaniemi EQ Boost osiąga moc 320 kW (435 KM) i, na krótko, dodatkowe 16 kW (22 KM) od jednostki elektrycznej. Oferuje również funkcje hybrydowe, takie jak tryb wybiegu.

• Autonomiczny wygląd zapewnia specjalna osłona chłodnicy AMG z 15 pionowymi listwami.

• Zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z elektromechaniczną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i płynną regulacją tłumienia.

• AMG DYNAMIC SELECT z siedmioma programami jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail oraz Sand.

• Układ przeniesienia napędu i zawieszenie Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem charakterystycznych dla AMG osiągów i dynamiki maszyn z Affalterbach.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze