Mercedes-Benz GLE Coupé i Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé na wiosnę trafią do sprzedaży
Początkowo do oferty GLE Coupé trafią wersje 350 d i 400 d zasilane mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym, a benzynowy wariant dostępny w momencie debiutu to Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé. Trwają przygotowania do premiery hybrydowej wersji plug-in z użytecznym, lokalnie bezemisyjnym zasięgiem w trybie elektrycznym.
Nowe odmiany modelu GLE Coupé od Mercedes-Benz i Mercedes-AMG zostaną po raz pierwszy zaprezentowane publiczności na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie (12-22 września 2019 r.). Samochody dotrą do salonów wiosną 2020 r.
Nowy GLE Coupé ma okazałe gabaryty – 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (jest o 39 mm dłuższy i 7 mm szerszy od poprzednika). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE,a to korzystnie wpływa zarówno na sportowe prowadzenie, jak i na proporcje nadwozia.
Nowoczesny kokpit – z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 12,3″ każdy i charakterystyczną deską rozdzielczą, horyzontalnie podzieloną elementami ozdobnymi – wydaje się znajomy. Górna partia jest standardowo pokryta syntetyczną skórą ARTICO, a sportowy akcent stanowią standardowe sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym i tapicerką ARTICO oraz nowa sportowa kierownica, obszyta skórą nappa (również seryjna).
Mimo linii nadwozia w stylu 4-drzwiowego coupé wnętrze GLE Coupé oferuje znacznie więcej miejsca niż poprzednik – zapewnia wygodną przestrzeń nawet dla pięciu osób. Wynika to z faktu, że rozstaw osi jest tu o 60 mm krótszy niż w GLE, ale o 20 mm dłuższy niż w poprzednim coupé. Efekt: dodatkowa ilość miejsca do siedzenia i na nogi. Otwór drzwiowy został powiększony o 35 mm.
Bagażnik już w standardowym ustawieniu oferuje hojne 655 l pojemności, a swój ładunek ukrywa wówczas pod wysokiej jakości, składaną i zdejmowaną osłoną mocowaną magnesami. Oparcie tylnych siedzeń, dzielone w proporcji 40:20:40, zwiększa objętość bagażnika do 1790 litrów – to o 70 litrów więcej niż w poprzedniku i najlepszy wynik w segmencie.
Skoncentrowane na kierowcy, sportowe standardy nowego Mercedesa GLE Coupé są wyraźnie widoczne również w ofercie silników. Podstawowymi jednostkami w chwili rynkowego debiutu są 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o wysokim momencie obrotowym. Dwa modele GLE Coupé z silnikiem Diesla są napędzane 6-cylindrowym rzędowym motorem OM 656 z aktualnej rodziny jednostek wysokoprężnych.
Najważniejsze cechy Mercedesa GLE Coupé:
• Design nadwozia kładzie większy nacisk na cechy typowe dla coupé – elegancję i sportowy charakter.
• Ulepszona aerodynamika – w porównaniu z poprzednikiem opór powietrza zmniejszył się o 9% przy tej samej powierzchni czołowej.
• Podwozie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC lub aktywnym zawieszeniem E-ACTIVE BODY CONTROL opartym na instalacji 48 V spełnia nawet największe wymagania w zakresie dynamiki jazdy i komfortu – na asfalcie oraz na nieutwardzonych drogach. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego niż w GLE zostało specjalnie dopasowane do charakteru GLE Coupé.
• Wnętrze łączy nowoczesny luksus ze sportowym charakterem i oferuje więcej przestrzeni od poprzednika.
• Na pokładzie – najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) o intuicyjnej strukturze menu i doskonałej, wysokiej jakości grafice.
• Nowe 6-cylindrowe silniki wysokoprężne o wysokiej mocy.
Nowy Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé gwarantuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 320 kW (435 KM), wykorzystujący technikę 48 V, a także w pełni aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz rozstaw osi krótszy o 60 mm niż w SUV-e GLE.
Do typowej dla AMG konfiguracji podwozia, zapewniającej wysoką dynamikę jazdy, w szczególności przyczynia się jedna nowa funkcja: to aktywny system stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL z dwoma niezależnie działającymi elektromechanicznymi siłownikami na przedniej i tylnej osi. Podczas pokonywania zakrętów system ten nie tylko zmniejsza wychylenia nadwozia, ale zapewnia też precyzyjniejszą kontrolę nad pojazdem i poprawia charakterystykę zmiany obciążenia. Co więcej, zwiększa komfort jazdy podczas jazdy po prostej – równoważy bowiem ruchy nadwozia powodowane np. przez jednostronne nierówności.
Nowy GLE 53 4MATIC+ Coupé jest wyposażony w całkowicie aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, zapewniający maksimum przyczepności i dynamiki. Inteligentny system łączy trwale napędzaną oś tylną z osią przednią, stale obliczając optymalny rozkład momentu obrotowego – w zależności od sytuacji na drodze i życzeń kierowcy. W ten sposób poprawia dynamikę wzdłużną, a także przyczepność i dynamikę poprzeczną. Rezultat: jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego i optymalna trakcja na zakrętach oraz śliskich nawierzchniach.
Dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna AMG SPEEDSHIFT TCT zapewnia emocjonującą, wyjątkowo szybką zmianę przełożeń – automatyczną lub manualną, za pomocą łopatek przy kierownicy. Została optymalnie dostosowana do silnika i odznacza się typową dla AMG responsywnością, szczególnie w programie jazdy Sport+ i w trybie ręcznym. Wielokrotne redukcje pozwalają na błyskawiczne przyspieszenia podczas jazdy.
Najważniejsze cechy Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé
• Sześciocylindrowy rzędowy silnik AMG z podwójnym doładowaniemi EQ Boost osiąga moc 320 kW (435 KM) i, na krótko, dodatkowe 16 kW (22 KM) od jednostki elektrycznej. Oferuje również funkcje hybrydowe, takie jak tryb wybiegu.
• Autonomiczny wygląd zapewnia specjalna osłona chłodnicy AMG z 15 pionowymi listwami.
• Zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z elektromechaniczną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i płynną regulacją tłumienia.
• AMG DYNAMIC SELECT z siedmioma programami jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail oraz Sand.
• Układ przeniesienia napędu i zawieszenie Mercedesa-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem charakterystycznych dla AMG osiągów i dynamiki maszyn z Affalterbach.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: