Mercedes-AMG GLE 63 Coupe przegrał z rondem
Tak naprawdę, to SUV Mercedesa nie przegrał z rondem, ale z brawurą i bezmyślnością kierowcy. Przed którą nie zdołały go uchronić nawet zaawansowane systemy dbające o bezpieczne zachowanie się tego samochodu na drodze.
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC Coupe wyposażony jest w sportowe, pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control, posiadające regulację twardości oraz wysokości. Ponadto przy przedniej i tylnej osi znajdują się aktywne stabilizatory, znacznie ograniczające przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Ich działaniem można sterować wybierając odpowiedni tryb jazdy – od Comfort aż po Sport+. Ponadto przez cały czas zachowanie samochodu jest monitorowane przez cztery czujniki przechyłu oraz trzy czujniki nadwozia, a dane w ten sposób pozyskane zestawiane są z informacjami o kącie skrętu kierownicy i położeniu pedału gazu. Wszystko po to, aby stale dostosowywać pracę całego układu jezdnego (w tym siłę tłumienia przy każdym z kół) do panującej sytuacji i zapewniać pewne oraz stabilne prowadzenie.
Tyle teorii. W praktyce wystarczyło rondo z lekko nachyloną nawierzchnią oraz beztroskie wyzwolenie 557 KM i 700 Nm, aby ten ważący ponad 2,4 t i mający 173 cm wysokości SUV przechylił się na tyle, że zaczął jechać na dwóch kołach. A później przewrócił się na bok, po czym zakończył przejazd na dachu.
Współczujemy osobom nim podróżującym tym bardziej, że samochód był ozdobiony tak, jakby pełnił rolę limuzyny do ślubu. Niestety, za głupotę się płaci, a praw fizyki nie da się oszukać.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: