Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo

Po hot hatchu czas na model A 35 4Matic w wersji Limuzyna. To drugi Mercedes-AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych, a jednocześnie najtańsza propozycja dla klientów poszukujących sportowego w połączeniu z niezłą przestrzenią dla podróżujących i na bagaż.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna ma być propozycją dla młodych klientów, poszukujących świetnych osiągów, komfortu i dobrych możliwości przewozowych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Wzmocnioną wersję wyróżnia osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19″.

Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowego modelu. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.

Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej. Na pokładzie nie zabrakło sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.

Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb sportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.

Nową kierownicę AMG można opcjonalnie wyposażyć w dodatkowe elementy: umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala zmieniać programy jazdy – nazwa wybranego programu pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje AMG, dzięki temu kierowca aktywuje je bez odrywania rąk od kierownicy.

A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka dysponuje mocą 306 KM i wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min). W układzie wydechowym A 35 4Matic standardowo zastosowano automatycznie sterowaną klapę. W rezultacie jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu jazdy.

Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G odpowiada za błyskawiczną zmianę biegów. Standardowa funkcja Race-Start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu.

Seryjnie montowany w A 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic rozdziela moment obrotowy między osiami płynnie, zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnikaczy przykładni.

Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy nowy A 35 4Matic oferuje AMG Dynamics – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP o interwencje, które zwiększają zwinność, a jednocześnie są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu) i zacieśnienie toru jazdy.

Opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy. Wszystko odbywa się w ciągu milisekund i całkowicie płynnie, w ramach szerokiej rozpiętości charakterystyki tłumienia.

Układ hamulcowy A 35 4Matic zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-milimetrowe tarcze na przedniej osi oraz w jednotłoczkowe zaciski przesuwne i tarcze o średnicy 330 mm na tylnej. Tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane, a lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.

Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy A 35 4Matic z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: zależnie od wybranego programu jazdy wyróżnia się bezpośrednimi reakcjami i większym oporem lub pracuje lżej, w sposób bardziej zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku zapewnia jeszcze lepsze połączenie układu kierowniczego z nadwoziem, a tym samym dodatkowo zwiększa precyzję prowadzenia.

Najnowsze

Pilarczyk prowadzi w klasyfikacji generalnej kobiet Driftingowych Mistrzostw Europy

Sezon driftingowy ruszył pełną parą! Od początku kwietnia rozegrały się już dwie rundy Driftingowych Mistrzostw Europy - Drift Kings: pierwsza we Włoszech na torze Castelelletto, druga na Węgrzech w Tököl. W każdych zawodach brało udział ponad 70 zawodników z całej Europy. Pogoda w obu przypadkach nie rozpieszczała, na przemian było mokro i sucho, co stanowiło dodatkowe wyzwanie dla zawodników.

Pierwsza runda Drift Kings we Włoszech była pełna emocji i nieoczekiwanych  zwrotów akcji. Choć trasa była bardzo trudna technicznie, z szybkich łuków przechodząca w wolniejsze partie, które wymagały dużej pracy w samochodzie, legendarny już Predator Karoliny prowadził się fantastycznie i agresywnie pokonywał kolejne wyzwania toru. Niestety podczas kwalifikacji, przy mocnym wychyleniu  auta, jedno z kół zsunęło się z toru łapiąc pobocze i wyrzucając auto na ścianę… kibice zamarli…

Na szczęście obyło się bez większych strat, a pierwszy przejazd umożliwił Karolinie zakwalifikowanie się do przejazdów finałowych. Ostatecznie pierwsze zawody skończyły się dla Karoliny drugim miejscem w Queen of Europe! Pomimo kapryśnej pogody, publiczność dopisała fantastycznie dopingując naszą zawodniczkę.

Druga runda Mistrzostw Europy na Węgrzech nie była łatwiejsza. Choć trasa sprzyjała szybkiej jeździe, wymagała precyzji i umiejętności, szczególnie przy przejazdach wzdłuż betonowych ścian. Tu doskonale przygotowana Karolina oraz jej samochód byli nie do pokonania. Po świetnych kwalifikacjach, Polka wywalczyła pierwsze miejsce w Queen of Europe, obejmując prowadzenie w klasyfikacji generalnej kobiet w Europie.

Publiczność, która bardzo licznie dopisała, była zachwycona jazdą Karoliny, rozkochując się w niej na nowo. Węgrzy bowiem,  już kilka lat temu pokochali naszą zawodniczkę i teraz z ogromnym entuzjazmem powitali ją z powrotem w swoim kraju. Po tak emocjonującym początku kwietnia, Karolina rusza za ocean by swoje umiejętności jazdy pokazać Amerykanom w zawodach Formula Pro 2. Nie mamy wątpliwości, że rozkocha ich w sobie jeszcze bardziej niż naszych węgierskich przyjaciół. Trzymamy kciuki!

Karolina Pilarczyk’s Nissan 200SX S14 LS3 V8 Supercharged – Drifting + on board

Najnowsze

Jazda na zderzaku zakończona kolizją

Zachowanie bezpiecznego odstępu pod poprzedzającego pojazdu to jedna z podstawowych zasad decydujących o bezpieczeństwie na drodze. Nie wszyscy o tym pamiętają.

Kolizja widoczna na tym nagraniu to efekt nałożenia się na siebie kilku elementów. Lewym pasem poruszał się samochód dający zauważalnie szybciej od pozostałych. Przed niego z prawego pasa wjechało inne auto, którego kierowca chciał ułatwić wjazd na drogę kierującemu na pasie rozbiegowym.

Pierwszy z wymienionych samochodów zahamował, ale trzymał się bardzo blisko kolejnego auta. Jego kierowca nie spodziewał się, że będzie musiał nagle niemal zupełnie się zatrzymać. Wszystko przez kolejnego kierującego, który skręcał w lewo. Kolizji nie dało się uniknąć.

Najnowsze

Kierowca BMW nie opanował napędu na tył?

Sytuacja na drodze może zaskoczyć w każdej chwili. Nawet jeśli jedziemy pustą, prostą drogą.

Kamera samochodowa zarejestrowała moment, w którym jadące z naprzeciwka BMW nagle wpada w poślizg na prostej drodze. Jego kierowca próbował opanować auto i chyba mu się to udało. Samochód z kamerą nie ucierpiał.

Autor nagrania sam zastanawia się co mogło być przyczyną takiej sytuacji. Według niego nawierzchnia była mokra i kierowca BMW mógł zbyt gwałtownie dodać gaz i wprowadzić w ten sposób tylnonapędowe auto w niekontrolowany poślizg.

Najnowsze

Goodc

Kask dla kota i psa?

Są pasjonaci motocykli, którzy jeżdżą ze swoim kotem czy psem. Na potrzeby tych pupili stworzono… motocyklowy kask!

Natknęłam się ostatnio na reklamę zakupów największego, chińskiego serwisu aukcyjnego i nie mogłam uwierzyć w to, co zobaczyłam. Reklama prezentowała kask, ale nie taki zwykły, tylko wersję mini dla kota lub psa!

Kask jest wykonany z tworzywa sztucznego, ma wyściółkę, szybę i zapięcie na wzór klasycznego kasku. Występuje w rozmiarze S z wymiarami 16cm x 12cm x 12cm oraz w sześciu malowaniach. Kosztuje ok. 16$ i pasuje na głowę przeciętnego kota i malutkiego psa.

Idąc za ciosem, zastanowiło mnie, co z psami, które mają większy pysk i kotami z większą głową? Jednak dla nich nie znalazłam kasku integralnego – muszą się zadowolić kaskiem otwartym:

A co, jeżeli sami mamy ochotę stać się kotem na motocyklu? Nic prostszego. Wystarczy zakupić kask z kocimi uszami (od 85 $) lub nabyć same uszy (59$) i je zamontować na własnym, dowolnym kasku:

Najnowsze