Mazovia Cabrio Style 2020 – zobaczcie zdjęcia z otwarcia sezonu!

W ostatnią niedzielę ruszył sezon Mazovia Cabrio Style 2020 najpierw na parkingu PKP Legionowo, a później w ogrodach Pałacu Zegrzyńskiego. Miłośnicy jazdy z otwartym dachem bawili się wspaniale - zobaczcie fotorelację!

W dniu 28 czerwca 2020 r. na terenie najpierw parkingu PKP Legionowo, a później w ogrodach Pałacu Zegrzyńskiego odbyło się długo planowane, wyczekane oraz przekładane z powodu pandemii koronawirusa Otwarcie Sezonu Mazovia Cabrio Style 2020.

Mazovia Cabrio Style 2020 - zobaczcie zdjęcia z otwarcia sezonu!

Było mnóstwo samochodów, wiele pozytywnych emocji, super konkursy, w tym auto otwarcia sezonu, wiele nagród od partnerów Stowarzyszenia oraz bardzo dużo gorąca z nieba. Bo oprócz błękitnego nieba, nic nam dzisiaj nie potrzeba. – powiedziała nam z uśmiechem organizatorka Mazovia Cabrio Style 2020. 

Mazovia Cabrio Style 2020 - zobaczcie zdjęcia z otwarcia sezonu!

Najnowsze

Hyundai Santa Fe – producent ujawnia gamę napędową. Na hybrydę plug in poczekamy do następnego roku

Nowy Santa Fe to pierwszy Hyundai, który trafi w Europie do sprzedaży z nowymi układami napędowymi Smartstream, hybrydowym oraz hybrydowym plug-in.

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) Smartstream i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh. Nowy Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm, oferując jednocześnie niski poziom emisji bez uszczerbku dla właściwości jezdnych.

Wersja hybrydowa plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, jest wyposażona w ten sam silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm.

Hyundai Santa Fe - producent ujawnia gamę napędową.

Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream jest również pierwszym silnikiem, który wykorzystuje nową technologię stale zmiennego czasu otwarcia zaworów (CVVD), a także wyposażony jest w niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP EGR) w celu dalszej optymalizacji zużycia paliwa. CVVD reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy, umożliwiając wzrost wydajności oraz poprawę efektywności paliwowej i emisji.

Alternatywnie klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream, który został zmodernizowany w celu poprawy wydajności i obniżenia zużycia paliwa.

Hyundai Santa Fe - producent ujawnia gamę napędową.

W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego silnika składa się z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg. Różne części silnika zostały ulepszone, w tym wałek rozrządu, dla zmniejszenia tarcia wewnętrznego i poprawy oszczędności jednostki napędowej. Ponadto silnik został wyposażony w nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2 200 barów (w porównaniu do układu wtryskowego o wartości 2000 barów w poprzednim silniku), co poprawia osiągi silnika. Czterocylindrowy silnik wytwarza 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła.

Hyundai Santa Fe - producent ujawnia gamę napędową.

Wysokowydajny hydrauliczny układ sterowania składa się z opartej na sterowaniu elektrycznej pompy oleju i akumulatora. Oszczędność paliwa jest poprawiona o 3% dzięki zmniejszeniu strat mocy silnika i zwiększonej wydajności hydraulicznej w porównaniu z modelami wyposażonymi w 8-biegowe automatyczne skrzynie biegów. Nowa skrzynia 8DCT zapewnia jednocześnie bardziej sportowe wrażenia z jazdy i poprawia przyspieszenie nawet o 9% w porównaniu z modelami z 6-biegowymi manualnymi skrzyniami biegów.

Najnowsze

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Dodatkowo wjeżdża na rynek z napędem hybrydowym i nowymi, tylnymi światłami OLED po raz pierwszy w historii tego modelu.

Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, iż model Q5 zdaje się być lżejszy, a prześwit – większy. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Obok podstawowej linii stylistycznej dostępne są dwie linie opcjonalne. W ramach linii „Advanced”, pionowe żebra w osłonie chłodnicy Singleframe podobnie jak osłony podwozia pod przednim i tylnym zderzakiem nie są czarne, lecz chromowane na kolor srebrny. Natomiast linia wyposażenia zewnętrznego „S line” charakteryzuje się sportową kratownicą o strukturze plastra miodu w osłonie chłodnicy Singleframe i chromowaną klamrą otaczającą dyfuzor. Dwa z dwunastu dostępnych kolorów lakieru to nowości – zielony District i niebieski Ultra. Na życzenie dostępny jest pakiet optyczny Czerń.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

W odmłodzonym modelu Q5 po raz pierwszy dostępna jest kolejna generacja wydajnych diod organicznych OLED, które emitują homogeniczne światło.Zamawiając swoje Audi Q5 klienci mogą wybierać spośród trzech sygnatur świateł tylnych.

Dla każdej sygnatury stworzono charakterystyczne efekty świetlne na powitanie i pożegnanie, przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. W trybie „dynamic” systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, światła przełączają się na jeszcze inną sygnaturę. Ponadto światła tylne w technice diod organicznych OLED oferują funkcję rozpoznającą, że zbliża się jakiś obiekt: gdy do stojącego Audi Q5 na odległość krótszą niż dwa metry zbliży się od tyłu inny uczestnik ruchu drogowego, aktywują się wszystkie segmenty diod organicznych OLED. 

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m.

Sercem koncepcji obsługi w odmłodzonym Audi Q5 jest nowa jednostka główna: modułowa platforma infotainment trzeciej generacji (MIB 3), mająca dziesięciokrotnie większą moc obliczeniową niż jej poprzedniczka – MIB 2. Odmłodzone Audi Q5 – SUV klasy premium, na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Oszczędność w zużyciu wynosi ok. 0,3 l na 100 km. 

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Klienci mają do wyboru cztery możliwości zestrojenia zawieszenia. Alternatywą dla zawieszenia standardowego jest zawieszenie sportowe. Zawieszenie standardowe ze stalowymi sprężynami jest także dostępne z systemem kontroli tłumienia o szerokim zakresie tłumienia: od komfortowego po dynamiczne. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, oprócz regulacji tłumienia może także w pięciu stopniach zmieniać wysokość położenia karoserii.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Standardowo Audi Q5 wyposażone będą w 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich. W ramach linii wyposażeniowych advanced i S line dostępne będą również obręcze 18-calowe. Audi i Audi Sport dostarczają dodatkowo opcjonalne felgi o średnicy 19, 20 i 21 cali.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

W standardzie znajdziemy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense city. Pomaga on uniknąć kolizji z innymi uczestnikami ruchu ulicznego lub zmniejszyć ich skutki. Bezpieczeństwo zwiększają także systemy opcjonalne – asystent skrętu, asystent unikania kolizji i ostrzeżenie przed wysiadaniem. Adaptacyjny asystent jazdy na długich odcinkach może przejąć od kierowcy większość czynności związanych z przyspieszaniem, hamowaniem i utrzymywaniem pojazdu na danym pasie ruchu. Natomiast predyktywny asystent wydajności wspiera kierowcę w prospektywnym stylu jazdy i obniża zużycie paliwa.

Audi Q5 odświeżone. Nowy napęd hybrydowy i lampy OLED

Klienci mogą już zamawiać Audi Q5 – także z pakietem stylistycznym „edition one”. Stylistyka zewnętrzna bazuje tu na linii wyposażenia zewnętrznego S line, uzupełnionej o pakiet optyczny Czerń. Charakterystyczne elementy stylistyczne takie jak czarny emblemat Audi z przodu, z tyłu i na tylnych drzwiach, czarne relingi na dachu, czarne obudowy bocznych lusterek oraz boczne listwy progowe wykonane z karbonu, podkreślają sportowy rodowód tego modelu. Przy wsiadaniu, na jezdnię przy drzwiach rzucany jest obraz czterech pierścieni. Do pakietu wyposażenia należą tu również czerwone zaciski hamulcowe, 19-calowe felgi i sportowe fotele. Dostępne lakiery to obok nowego koloru zielonego District i niebieskiego Ultra, biały Gletscher i czarny Mythos.

Najnowsze

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym – zobaczcie zdjęcia!

Testy dynamiki jazdy nowych samochodów sportowych w warunkach wyścigowych są okazją do sprawdzenia zestrojenia układu napędowego i jezdnego. Zobaczcie zdjęcia zakamuflowanych BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé

Tradycyjnie wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu i zawieszenia jest pętla północna toru Nürburgring. Ponieważ jednak właściwości BMW M muszą przekonywać nie tylko tam, ale i na wielu innych profilach trasy, inżynierowie testowi stale rozszerzają program testowy o kolejne tory.

Jazdy konfiguracyjne zakamuflowanymi prototypami nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé obejmują obecne również Sachsenring.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Idealne warunki do tego oferuje tor Sachsenring o długości około 3670 m, znany od wielu lat jako miejsce rozgrywek rund niemieckiej serii wyścigów DTM. Jego wymagający profil z wąskimi ciasnymi zakrętami, długimi prostymi i odcinkiem zjazdowym przed zakrętem Queckenberg pozwala zoptymalizować wzdłużną i boczną dynamikę jazdy.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak wszystkie obecne modele BMW M GmbH, oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 480 KM z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 510 KM z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. 

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Sześciocylindrowe silniki rzędowe nowych wysokowydajnych samochodów sportowych wytwarzają moc o 49 KM i 60 KM (modele Competiton) wyższą niż w poprzednich modelach i maksymalny moment obrotowy do 650 Nm.

Zakamuflowane BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

Najnowsze

Motocyklista dosłownie oszukał przeznaczenie! Szczęściarz roku

Jeśli ktoś wam kiedyś powie, że o włos uniknął wypadku na motocyklu, to pokażcie mu to nagranie. To jest dopiero uniknięcie wypadku o włos. I wielkie szczęście...

Co może być gorszego od ścigania się na drodze publicznej? Ściganie się oraz ignorowanie czerwonych świateł na skrzyżowaniach. Trudno o lepszy przepis na tragedię na drodze.

Chyba nie wiedział o tym pewien motocyklista, który ścigał się z kierowcą białego sportowego coupe. Szli łeb w łeb i żaden z nich nie zamierzał zwalniać, nawet na widok czerwonego światła. Pech chciał, że na skrzyżowanie akurat wjechała ciężarówka.

Oglądając nagranie z tej sytuacji, aż trudno uwierzyć, że motocyklista wyszedł z niej bez szwanku. W ciągu jednej sekundy, samochód zderzył się z ciężarówką i przeciął tor jazdy motocykla, ale zostawił dostatecznie dużą lukę, żeby rider przesmyknął się bezpiecznie i pognał dalej. Mamy tylko nadzieję, że obaj kierujący wyciągnęli z tej sytuacji stosowną lekcję.

Film zobaczysz tutaj.

 

Najnowsze