
Mazda3 została Kobiecym Światowym Samochodem Roku
Nagroda Kobiecy Światowy Samochód Roku została ustanowiona w 2010 r., przyznawana jest przez 41 członkiń jury reprezentujących ponad 30 krajów całego świata, które głosują zgodnie z kryteriami, jakimi kierują się kobiety przy wyborze samochodu.
Nowa Mazda3 zaprojektowana została przy zastosowaniu dojrzałej interpretacji języka projektowania KODO, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki. Podczas gdy sylwetka nadwozia wyraża sedno prostego, pojedynczego ruchu, subtelne profilowanie ożywia projekt dzięki grze światła i cienia, które przenikają się wzajemnie w bryle pojazdu. Efektem jest bardziej naturalne i jednocześnie bardziej wyraziste wyrażenie dynamizmu stylistyki KODO.
Pomimo wspólnej nazwy – Mazda3, modele hatchback i sedan mają całkowicie różne osobowości; design hatchbacka jest emocjonujący, a sedana zdecydowanie elegancki. Oba warianty nadwozia dzielą tylko jeden wspólny element karoserii, którym jest maska silnika. Kompaktowa Mazda3 wykorzystuję architekturę Mazda Skyactiv, zaprojektowaną z myślą o wykorzystaniu naturalnego dla człowieka zmysłu równowagi podczas prowadzenia. Gamę benzynowych jednostek napędowych Skyactiv uzupełnia, od jesieni tego roku, nowoczesna jednostka Skyactiv-X, która łączy najlepsze cechy silnika benzynowego i diesla.
Bazując na filozofii projektowania samochodu wokół człowieka, Mazda znacząco poprawiła podstawowe właściwości jezdne modelu, dzięki czemu przyspieszanie, skręcanie i hamowanie stało się całkowicie naturalne. Priorytetem było też najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i przechodniów, co znalazło odzwierciedlenie w najwyższej, pięciogwiazdkowej ocenie przyznanej Maździe 3 w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: