Mazda MX-5 Cup Poland – nowy puchar w polskich wyścigach!
U progu sezonu 2021 mamy dla polskich kibiców wyścigów wspaniałą wiadomość!
Uruchomiony zostanie nowy puchar, w którym będą ścigać się legendarne roadstery – Mazda MX-5. Obecnie, od 2015 roku produkowana jest czwarta generacja modelu, nosząca oznaczenie ND i takie właśnie samochody wyjadą już w tym roku na tor Poznań w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.
W tym roku wystartuje 10 fabrycznie nowych pojazdów dostarczonych prosto z fabryki w Hiroszimie, zaadaptowanych do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto. W kolejnych latach organizatorzy przewidują udział nawet 25 i więcej samochodów.
Samochody oferowane będą w formule Arrive & Drive. Oznacza to, że identycznie przygotowane Mazdy będą dostarczane na tor przez organizatora wraz z oponami, paliwem oraz niezbędnymi częściami i wyposażeniem, a kierowca przyjeżdża na tor ze swoim kombinezonem i kaskiem.
{{ gallery(2495) }}
Już w zeszłym roku zbudowany został pierwszy samochód, który po raz pierwszy wyjechał na tor w listopadzie. Kierowcą testowym, który rozwijał projekt był Nikodem Wiśniewski, znany na świecie zawodnik sim-racingowy z zespołu Williams E-sports, zwycięzca ubiegłorocznego wirtualnego wyścigu 24h Le Mans, mający na swoim koncie wiele sukcesów. Samochód spisał się podczas pierwszych jazd powyżej oczekiwań.
Kalendarz pierwszego sezonu będzie pokrywał się z kalendarzem WSMP, który przewiduje cztery rundy na torze w Poznaniu: 7 – 9 maja, 11 – 13 czerwca, 2 – 4 lipca, 10 – 12 września. Organizatorzy nie wykluczają też dodatkowej rundy na jednym z torów zagranicznych. Decyzja w tej sprawie zapadnie w najbliższym czasie.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: