Mazda 6 2021 – znamy ceny w Polsce!

Mazda 6 w wersji modelowej na 2021 r. oferowana jest w nowych wersjach SkyJoy i SkyPrestige. Co jeszcze się zmieniło?

Mazda6 po zmianach modelowych na 2021 r będzie dostępna jako sedan i kombi.  Zmiany na nowy rok modelowy obejmują:

  • Nowy lakier – szary Polymetal Gray, który poszerza gamę do 10 kolorów
  • Radio cyfrowe DAB+ na wyposażeniu wszystkich wersji, w wyposażeniu standardowym jakość dźwięku systemu audio podwyższona dzięki użyciu 6 zamiast 4 głośników

Mazda 6 2021 - znamy ceny w Polsce!

  • Funkcje Apple CarPlay i Android Auto obecne w standardzie we wszystkich wersjach wyposażenia; dla Apple CarPlay dostępna jest łączność przewodowa oraz bezprzewodowa
  • Wersja 100th Anniversary – zestawienie nadwozia w kolorze Snowflake White z wnętrzem w barwach białej i burgundowej w nawiązaniu do pierwszego samochodu osobowego marki Mazda – modelu R360 Coupé

Mazda 6 2021 - znamy ceny w Polsce!

W ofercie na rok modelowy 2021 pozostają wyłącznie silniki benzynowe Skyactiv-G o pojemności 2,0 i 2,5 litra. Jednostka 2.0 Skyactiv-G dostępna jest w dwóch wariantach mocy – 145 i 165 KM, przy czym ten pierwszy oferowany jest wyłącznie w sprzedaży flotowej.

Mazda 6 2021 - znamy ceny w Polsce!

Obie wersje silnikowe można zamówić z sześciostopniową manualną przekładnią lub sześciobiegową skrzynią automatyczną. Odmiana 2.5 Skyactiv-G o mocy 194 KM dostępna jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną o sześciu przełożeniach.

Ceny Mazdy 6 2021 rozpoczynają się od kwoty 127 900 zł za bogato wyposażoną wersję SkyJOY z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM i sześciostopniową manualną przekładnią, bez względu na rodzaj wybranego nadwozia.

Mazda 6 2021 - znamy ceny w Polsce!

W wyposażeniu standardowym znajdują się takie elementy jak kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED ze spryskiwaczami, aktywny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach wraz z asystentem monitorującym ruch poprzeczny podczas cofania, nawigacja satelitarna czy aluminiowe obręcze kół o średnicy 17 cali. 

Najnowsze

Volkswagen Multivan – kultowy już samochód doczeka się w tym roku liftingu!

Przepis na sukces: weź najlepszy samochód dostawczy i dodaj do niego komfort auta osobowego oraz liczne urozmaicenie wyposażenia wnętrza. Efekt: Multivan. Producent zapowiada, że jeszcze w 2021 roku zobaczymy go w nowej odsłonie!

Multivan stał się jednym z najbardziej udanych i najbardziej znanych pojazdów typu MPV w historii. Wszechstronny samochód dla rodziny, firmy, sportu, na wakacje i na każdą podróż. Dotychczas, na przestrzeni lat, na rynku pojawiły się cztery generacje Multivana. Podstawą dla nich zawsze był Volkswagen Transporter – T3, T4, T5 i T6. W 2019 roku pojawiła się też odświeżona wersja obecnej generacji: Multivan 6.1.

A wszystko zaczęło się we wrześniu 1985 roku. Wówczas na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował nową wersję T3: pierwszego Multivana. Obok wersji Transporter i Caravelle, pojawił się model posiadający cechy furgonu, samochodu osobowego, MPV i kampera. Samochód charakteryzował się wysokim komfortem prowadzenia i podróżowania oraz wielozadaniową koncepcją wnętrza: tylną kanapę można było przekształcić w łóżko. Posiadał również rozkładany stolik.

Przez kolejnych 35 lat Volkswagen Samochody Dostawcze stale udoskonalał koncepcję Multivana. Nowe systemy mocowania siedzeń, nowe fotele obrotowe, składane stoliki, coraz inteligentniejsze systemy infotainment i wspomagania kierowcy oraz coraz większa wydajność i bezpieczeństwo towarzyszyły Multivanowi w jego podróży przez lata.

Producent zapowiada lifting w 2021 roku. Jak zmieniły się istotne elementy Multivana, przekonamy się już w nadchodzących tygodniach.

Najnowsze

Znana ilustratorka Katarzyna Bogucka stworzyła przepiękny mural w sercu Poznania!

Osoby przejeżdżające ulicami Garbary lub Estkowskiego w Poznaniu, podziwiać mogą na ścianie jednej z kamienic niecodzienny mural. Wielkoformatowa praca podkreśla związki Volkswagena ze stolicą Wielkopolski!

Mural powstał na dużej ścianie budynku przy ul. Piaskowej 3 w Poznaniu (skrzyżowanie ulic Garbary i Estkowskiego). Widać na nim scenę przedstawiającą miejskie życie oraz wplecione w nią poznańskie, czy szerzej – wielkopolskie symbole: gęś, świętomarcińskiego rogala oraz nowego Volkswagena Caddy – najnowszy model marki Volkswagen Samochody Dostawcze produkowany wyłącznie w poznańskiej fabryce Volkswagena. Stąd obecne na muralu hasło: „100% z Poznania”. Na drugim planie widnieją znane poznańskie budynki, a także sylwetka fabryki Volkswagen Poznań w Antoninku.

Bardzo lubię projektować murale. Są to projekty efektowne, skala w końcu jest ogromna. Mural dociera do szerokiej publiczności i nie sposób go zignorować. Ważny jest kontekst i to, co istnieje, czy dzieje się wokół. Przyznam, że lubię trochę podkręcać atmosferę i tworzyć wyraziste projekty. Chcę, aby przekaz był pozytywny, a projekt umilał np. poranną gonitwę do pracy. – mówi Katarzyna Bogucka.

Znana ilustratorka Katarzyna Bogucka stworzyła przepiękny mural w sercu Poznania!

Mural zaprojektowała Katarzyna Bogucka – jedna z najbardziej cenionych i znanych na świecie polskich projektantek i ilustratorek, laureatka Bologna Ragazzi Award – wyróżnienia zwanego Oscarem dla ilustratorów. Poza licznymi ilustracjami do książek, jej prace można było podziwiać także w prasie: „Zwierciadle”, „Przekroju” czy „Wysokich Obcasach”. Bogucka posiada na swoim koncie liczne murale, z których najważniejszy to cykl wielkoformatowych dzieł zdobiących wnętrze nowego dworca kolejowego Łódź Fabryczna.

Najnowsze

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron: elektryczne, wielozadaniowe samochody dla każdego?

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze produkowane seryjnie, w pełni elektryczne kompaktowe SUV’y rodem z Ingolstadt. Co o nich wiemy?

Dla obu wersji modelowych przeznaczone są trzy wersje napędu, a ich zwieńczeniem jest model quattro z maksymalną mocą wyjściową 220 kW (299 KM).

Dziesięć minut ładowania, w idealnych warunkach zapewnia energię wystarczającą na przejechanie około 130 km (WLTP). W ładowaniu wydatnie pomaga usługa ładowania e-tron. Q4 40 e-tron z napędem na oś tylną, w cyklu WLTP notuje zasięg do 520 km.

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron

Linia robi wrażenie uderzającymi proporcjami: krótkimi zwisami przednimi, dużymi kołami i mocno ukształtowanymi mięśniami. Wszystkie linie narysowano z najwyższą precyzją, a powierzchnie potraktowano wyraźnie i minimalistycznie. Wyjątkowo niska linia dachu w stylu coupé w Audi Q4 Sportback e-tron kończy się mocno zarysowanym tyłem, a spojler jest głęboko osadzony na dwuczęściowym tylnym oknie.

Na życzenie, oba kompaktowe elektryczne SUV’y mogą zostać wyposażone w reflektory Matrix LED mocno i precyzyjnie oświetlające drogę, bez oślepiania innych jej użytkowników. Cyfrowe sygnatury świetlne to absolutna nowość na rynku: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jedną z czterech sygnatur. Z tyłu, światła tylne połączone są ze sobą homogenicznym pasem świetlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.

Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron

W zależności od ustawienia tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 520 do 1490 l. w Q4 e-tron i od 535 do 1460 l. w Q4 Sportback e-tron. Klapa bagażnika w obu wersjach otwierana i zamykana jest elektrycznie. Oba modele mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg (z przyhamowaniem, nachylenie terenu 12%), a wersje quattro nawet do 1200 kg.

Wnętrze Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron jest bardzo przestronne. Deska rozdzielcza jest delikatnie skierowana w stronę kierowcy. Podzielono ją na odrębne obszary i wyposażono w dwa wyświetlacze, będące jednocześnie osobnymi elementami designu. Dekoracyjny panel po stronie pasażera może być opcjonalnie wykonany z innowacyjnej, technicznej tkaniny zawierającej domieszkę recyklatów. Opcja ta będzie dostępna krótko po wprowadzeniu pojazdu na rynek. Odrębny, poziomy panel sterowania, mieści w sobie dźwignię zmiany biegów. Tapicerka foteli zawierająca dużą domieszkę poliestru pochodzącego z recyklingu jest dostępna w sportowym pakiecie stylistyki wnętrza S line. Na każde siedzenie wykorzystuje się około dwudziestu sześciu przetworzonych, 1,5-litrowych, plastikowych butelek.

{{ gallery(3214) }}

Na życzenie, Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron mogą być wyposażone w dodatkową innowację – wyświetlacz danych na szybie head-up display z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Nakłada on obrazy informacji dostarczanych przez niektóre systemy wsparcia kierowcy oraz symbole nawigacji na rzeczywisty obraz otoczenia pojazdu, co ułatwia kierowcy ich dostrzeżenie. 

Najnowsze

Opony całoroczne – wiemy, dlaczego europejscy kierowcy coraz chętniej je wybierają!

Znany producent opon przeprowadził ankietę w czterech krajach: Polsce, Niemczech, Francji i Włoszech, aby sprawdzić, dlaczego kierowcy coraz chętniej ufają oponom całorocznym.

Z ankiety przeprowadzonej niedawno przez skandynawskiego producenta opon klasy premium Nokian Tyres wynika, że europejscy kierowcy cenią sobie bezpieczeństwo w każdą pogodę przez cały rok. 

Kierowcy uczestniczący w ankiecie wskazali, że wybierają opony całoroczne z dwóch względów: wygody i bezpieczeństwa. Wiele gospodarstw domowych preferuje nadal opony sezonowe, a to między innymi z uwagi na zwykle wysokie ceny opon całorocznych. Wygoda jest głównym powodem dla kierowców włoskich — w różnym stopniu zgadza się z tym 70% tej grupy respondentów, a także 63% kierowców z Niemiec. Dla polskich kierowców najważniejsze jest bezpieczeństwo, a 74% z nich zgadza się z tym, że opony całoroczne są wystarczająco bezpieczne na wszystkie pory roku. Podobnego zdania są kierowcy francuscy i włoscy — odpowiednio 56% i 54%.

Respondenci oczekują jednak pewnych udoskonaleń opon całorocznych. Najważniejsza jest poprawa oszczędności paliwa, a na kolejnych miejscach listy życzeń znalazły się dobra odporność na zużycie i cena. Jeżeli chodzi o jazdę po śniegu i błocie pośniegowym, zastrzeżenia mają szczególnie kierowcy włoscy (41%), a także francuscy (35%) i niemieccy (34%), ponieważ uważają, że lokalna pogoda w zimie nadal wymaga właściwości opon sezonowych.

Zobacz: Opony samochodowe – marka jest ważna, ale nie tak bardzo jak typ bieżnika. Który wybrać?

Większość opon całorocznych stosuje się w małych i średnich samochodach rodzinnych — wskaźnik ten wynosi aż 58% w przypadku samochodów pokonujących od 5000 do 20 000 km rocznie w Niemczech. Przeważająca większość — 78% niemieckich kierowców używających opon całorocznych stosuje je w samochodach na benzynę. Robi tak też 55% polskich kierowców i 45% włoskich, podczas gdy 62% kierowców z Francji woli na nich jeździć samochodami z silnikami Diesla.

Większość respondentów używa opon całorocznych z samochodami mającymi ponad 5 lat. Jedynie 3,75% wszystkich respondentów z Europy Środkowej kupuje opony całoroczne do samochodów nowych, mających mniej niż rok. W związku z tym nic dziwnego, że wielu kierowców rozważa wyposażanie w opony całoroczne drugiego samochodu w gospodarstwie domowym, który osiąga zwykle mniejszy roczny przebieg. Zgadza się z tym 74% polskich kierowców, a także 59% włoskich, 57% niemieckich i 47% francuskich.

Z ankiety wynika, że większość respondentów używa opon mających mniej niż dwa lata, co oznacza, że wciąż korzystają ze swojego pierwszego zestawu opon całorocznych. Ten wskaźnik jest najwyższy w Polsce (67%), a następnie w Niemczech (57%). Ponadto 77% respondentów zgadza się z tym, że zmiany klimatyczne i łagodniejsza pogoda zimną zwiększą atrakcyjność opon całorocznych dla konsumentów w przyszłości. 

Najnowsze