Masz system bezkluczykowy? Uważaj na samochód!

W wielu samochodach na liście opcjonalnego wyposażenia możemy znaleźć tzw. bezprzewodowy kluczyk. Jest to z pewnością bardzo wygodne rozwiązanie, ale jednocześnie jest sporym ułatwieniem dla złodzieja.

Nowoczesne rozwiązania w samochodach mają poprawić nasz komfort użytkowania. Jednak okazuje się, że ułatwiają one pracę złodziejom, którzy nie są na bakier z najnowszymi rozwiązaniami. Specjaliści z niemieckiego ADAC przetestowali ponad 20 popularnych modeli z rynku europejskiego pochodzących od 19 producentów. Wyniki testów dają wiele do myślenia. 

Bezprzewodowy kluczyk czy też karta kodowa wykorzystuje tzw. transponder, który wykorzystuje fale radiowe pracujące na częstotliwościach od 125 kHz do 433 MHz na krótkich odległościach. Jednak wystarczy zbudować urządzenie, które kosztuje nie więcej jak 225 euro, by wydłużyć zasięg takiego kluczyka lub karty. Wystarczy, że złodziej zbliży się do nas np. w sklepie czy kawiarni by przechwycić sygnał z nadajnika i wysłać go do wspólnika znajdującego się przy samochodzie, gdzie zostanie odtworzony sygnał. Złodziej bez problemu dostanie się do samochodu, a na dodatek go odpali. 

Specjaliści z ADAC otworzyli wszystkie z 24 samochodów i bez problemu mogli nimi odjechać. Dzięki nowoczesnej elektronice na pokładzie samochodu złodziej nie musi zbytnio się wysilać czy dobierać się do wiązki kabli. Uruchamia samochód niczym właściciel pojazdu. 

Pod odjechaniu z miejsca i utraceniu sygnału transpondera samochód się nie zatrzyma, tylko wyświetli sygnał ostrzegawczy o braku kluczyka w aucie. Producenci zaprogramowali urządzenie tak, aby nie unieruchamiało pojazdu np. w momencie niebezpiecznego manewru gdy dojdzie do awarii kluczyka. Dopiero gdy silnik zgaśnie, samochodu nie da się ponownie uruchomić.

Specjaliści z ADAC podkreślają jednak, że złodziej bez problemu zatankuje samochód przy uruchomionym silniku i pojedzie dalej do miejsca, gdzie samochodem zajmą się kolejni zawodowcy i szybko dorobią działający kluczyk. Oto samochody, które udało się uruchomić przy pomocy tego rozwiązania: Audi A3, A4 i A6, BMW 730d, Citroen DS4 CrossBack, Ford Galaxy i EcoSport, Honda HR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Optima, Lexus RX 450h, Range Rover Evoque, Renault Traffic, Mazda CX-5, Mini Clubman, Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai+2 i Leaf, Opel Ampera, SsangYoung Tivoli, Subaru Levorg, Toyota RAV4, Volkswagen Golf i Touran.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Tak, to prawda, tylko że złodziej i jego urządzenie przedłużające sygnał znajduje się w środku samochodu.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Z tego co ja pamiętam to np w Passacie nie da się uruchomić samochodu jeśli kluczyk jest poza samochodem

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Z tego co ja pamiętam to np w Passacie nie da się uruchomić samochodu jeśli kluczyk jest poza samochodem

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze