
Maserati Levante Trofeo – superauto z potężną mocą
Już dziesiątego czerwca salon Maserati Chodzeń stanie się areną wyjątkowej prapremiery. Przez cały dzień będzie można spotkać się z jedynym w tej części Europy egzemplarzem Maserati Levante Trofeo: najmocniejszym i najbardziej fascynującym wcieleniem SUV-a tej kultowej włoskiej marki.
Legendarny producent z Modeny otwiera kolejny rozdział w pełnej sukcesów historii tego modelu. SUV Maserati zyskuje najmocniejszą i najbardziej ekskluzywną odmianę, która z rasowego gran turismo przekształca je w prawdziwe włoskie superauto. To Maserati Levante Trofeo.
Maserati Levante Trofeo to samochód, który powstał z pasji. I nie ma w tym zdaniu krzty przesady, jako że o jego powstaniu zdecydowali nie księgowi czy dział marketingu, a sami inżynierowie. Pierwszy egzemplarz Levante z silnikiem V8 zbudowali jeszcze przed publicznym debiutem tego projektu. Oficjalnym powodem była potrzeba sprawdzenia nowego podwozia przy ekstremalnych przeciążeniach, jakie zapewnia flagowy silnik Maserati, wykorzystywany w modelu Quattroporte GTS.
Tak naprawdę jednak połączenie atletycznego SUV-a z najmocniejszym napędem wydaje się zupełnie naturalne. Instalując więc podwójnie doładowane V8 o wydajnej pojemności 3,8 litra w tym modelu, konstruktorzy zdecydowali się jeszcze wzmocnić tę jednostkę oraz nadać całemu projektowi jeszcze bardziej ekstremalny wydźwięk.
Tak powstał Super-SUV, który jest jednocześnie jednym z najmocniejszych i najszybszych samochodów w całej, niezwykle bogatej historii Maserati. Przez ostatnie 104 lata tak naprawdę powstał tylko jeden mocniejszy samochód tej marki dopuszczony do ruchu drogowego: dziś kolekcjonerski, limitowany do zaledwie 50 sztuk wyścigowy model Maserati MC12.
Nowy najmocniejszy model w gamie Maserati dysponuje potężną mocą aż 580 KM. Niezrównaną elastyczność zapewnia natomiast moment obrotowy wynoszący aż 730 Nm. Należący do światowej czołówki technologicznej napęd opracowano przy udziale kultowej marki Ferrari. Silniki benzynowe Maserati budowane są w jej ultra-nowoczesnej fabryce w Maranello.
Tak potężne możliwości napędu przekładają się na osiągi zarezerwowane tylko dla wąskiego grona topowych supersamochodów. Maserati Levante Trofeo rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi aż 304 km/h. Nieprzeciętny dynamiczny talent tego modelu nie ogranicza się jednak tylko do przyspieszania w prostej linii. Przeprojektowane i usztywnione podwozie oraz skonfigurowany specjalnie dla tego modelu układ przeniesienia napędu gwarantują doznania godne prawdziwego superauta, co poświadcza pojawienie się nowego trybu jazdy: Corsa (wł. wyścigowy).
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: