Marka Moto Morini sprzedana
Po kilku miesiącach niepewności czy włoska marka Moto Morini przetrwa, dziś już wiemy, że została sprzedana dwóm włoskim przedsiębiorcom.
fot. Moto Morini |
Moto Morini założył Alfonso Morini zaraz po II Wojnie Światowej. W tamtych czasach była to mała fabryka, która produkowała motocykle, jaki i silniki do trójkołowych maszyn. W 1943 roku podczas wojny fabryka została zbombardowana i nic nie wskazywało na to, aby udało się tej marce podnieść. Lecz pasja oraz zapał do pracy spowodowały, że Moto Morini powstał niczym feniks z popiołów.
W 1945 ruszyła produkcja motocykla o pojemności 125 ccm pod nazwą „Morini Marzetti”. W 1969 roku nastąpił przełom dla firmy, gdyż po śmierci ojca – Alfonsa Morini, fabrykę pod swoje skrzydła wzięła córka Gabrielle. Dzięki niej powstały wyjątkowe motocykle 3 ½ Sport oraz Strada, do których silnik stworzył inżynier Lambertini. Jednostka napędowa stosowana w tych modelach miała pojemność 344 ccm, silnik były w układzie V2 o kącie rozwarcia 72 stopni z komorą spalania w tłoku, wałkami rozrządu w głowicy, a także elektronicznym zapłonem oraz sześciobiegową skrzynią!
Niestety w 1987 roku zaczęły się roszady w firmie, została ona zakupiona przez Cagivę, aby w 1996 po spadku popularności została sprzedana razem z Ducati, amerykańskiej firmie Texas Pacific. Koncern ten szybko sprzedał firmę, która wróciła do rodziny Morini, a dokładnie siostrzeńca Alfonso, który w 1957 roku założył firmę specjalizującą się w produkcję silników.
fot. Moto Morini |
W 2003 nastały dla marki lepsze czasy, kiedy to zaczęły się pojawiać w ich stajni kolejne wyjątkowe motocykle m.in. Corsaro – naked o mocy 140 KM oraz 123 Nm. Niestety wzrost popularności trwał jedynie kilka lat.
Ostatni rok to nieustające pertraktacje, zerwane negocjacje oraz niepewność czy włoska marka przetrwa. Po kilku miesiącach rozmów za blisko 2 miliony euro marka ta została sprzedana dwóm włoskim przedsiębiorcom Sandro Capotostiemu oraz Ruggeromassimo Jannuzzelliemu. Według oświadczenia wydanego przez nowych nabywców dowiadujemy się, że głównym ich celem jest wznowienie prestiżowej marki Moto Morini, która ma więcej niż 80 lat historii.
Jak im się to uda chyba tylko oni to wiedzą, bo dwaj biznesmeni nadali nowej firmie nazwę „Eagle Bike” i nie zakupili nawet fabryki, ani innych nieruchomości związanych z motocyklami ze stajni Moto Morini.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: