Marka McLaren nareszcie w Polsce!

Firma Auto Fus Group została wyłącznym przedstawicielem marki McLaren w Polsce. Salon pod nazwą McLaren Warszawa zostanie niedługo otwarty przy ul. Ostrobramskiej 73. Sześć samochodów wystawowych jest już w drodze.

„Zapytania klientów i obserwacje rynkowe pokazały nam, że powinniśmy mieć w swojej ofercie także samochody super-sportowe” powiedział Piotr Fus, współwłaściciel Auto Fus Group. „McLaren to esencja motoryzacji w jej sportowym wydaniu. Każdy model jest dla fanów dziełem sztuki inżynieryjnej, które zarazem cieszy serce kierowcy. Dlatego jesteśmy przekonani, że otwarcie McLaren Warszawa to wspaniała wiadomość dla polskich wielbicieli tej legendarnej marki.”

Obok salonu przy ul. Ostrobramskiej będzie działał także serwis McLarena.

Auto Fus Group. To polska firma rodzinna – powstała na początku lat 40. i od tamtej chwili jest związana z motoryzacją. Najpierw koncentrowała się na naprawie i tuningowaniu motocykli, a następnie rozpoczęła oficjalne serwisowanie samochodów, m.in. Fiata, Mercedesa oraz BMW. W 2002 roku firma związała się z BMW Group Polska i została oficjalnym dealerem BMW. Po kolejnych 11 latach portfolio Auto Fus wzbogaciło się o markę Rolls-Royce. W 2017 roku została oficjalnym importerem marki BMW ALPINA, a w 2018 – McLaren. Obecnie Auto Fus Group prowadzi salony w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej 73 (BMW, MINI, BMW ALPINA, McLaren oraz Rolls-Royce) i w Białymstoku przy ul. Kleeberga 55 (BMW oraz Jeep). Firma jest systematycznie doceniana za swoje osiągnięcia. Ostatnio otrzymała tytuł Dealera Roku 2017 BMW.

Najnowsze

Szybka sprawiedliwość dopada szeryfa drogowego

Kierowcy blokujący drugi pas to plaga polskich dróg, ale policja coraz częściej robi z nimi porządek.

W sytuacji, kiedy na drodze pojawia się zwężenie z dwóch do jednego pasa ruchu, istnieje spora szansa, że ujawni się tak zwany szeryf drogowy, blokujący drugi z pasów. Według własnych wyobrażeń reguluje on ruch, a w rzeczywistości powoduje wydłużenie korka.

Samochodowa kamera uchwyciła jedną z takich sytuacji, gdzie kierowca tira jedzie jednocześnie dwoma pasami. Na jego nieszczęście zobaczył to patrol policji, który natychmiast podjął interwencję. Przypominamy, że odpowiedni paragraf jest i na utrudnianie poruszania się innym kierowcom, i na jednoczesne korzystanie z dwóch pasów ruchu.

Najnowsze

Offroad za kierownicą Audi A6 sedan

Audi wiele lat temu wywołało furorę napędem na wszystkie koła quattro, który jest ceniony przez kierowców do dziś. Czy jest jednak na tyle dobry, żeby z sedana zrobić terenówkę?

Audi ma w swojej ofercie uterenowioną wersję A6 – nazywa się Allroad i bazuje na wersji kombi, do której dołożono plastikowe osłony nadwozia oraz pneumatyczne zawieszenie z szerokim zakresem regulacji prześwitu. Seryjnie oferowany jest też stały napęd na wszystkie koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen, znanym ze swojej skuteczności, np. w wyciąganiu samochodu z tarapatów. Tylko czy każde auto z tym systemem poradzi sobie w terenie?

Miłośnicy offroadu natychmiast zakrzykną, że 4×4 to nie wszystko – potrzebny jest odpowiednio duży prześwit, dobre kąty zejścia i natarcia, reduktor, a przede wszystkim porządne terenowe opony. Audi A6 sedan pewnego Rosjanina, który stworzył kompilację wideo ze swoim samochodem jeżdżącym po bezdrożach, nie spełnia żadnego z tych kryteriów. Tym większe wrażenie robi to, co potrafi napęd quattro.

Najnowsze

Skoda Karoq Sportline – ze sportową nutą

Bardziej dynamiczny wygląd oraz silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 190 KM – taka jest nowa, usportowiona wersja Skody Karoq - Sportline.

Skodę Karoq Sportline można wybrać z jednym z czterech silników. Wśród nich dostępny będzie zarezerwowany wyłącznie dla tej wersji silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 190 KM z automatyczną skrzynią DSG i napędem 4×4. Taką samą moc wytwarza również silnik Diesla o pojemności 2 litrów, który również wystąpi wyłącznie z automatyczną skrzynią DSG oraz napędem 4×4. 2.0 TDI o mocy 150 KM dostępny będzie ze skrzynią manualną i napędem na przednie koła lub 4×4, natomiast ze skrzynią automatyczną DSG w ofercie znajdzie się tylko napęd 4×4. Silnik benzynowy 1.5 TSI 150 KM będzie występować ze skrzynią manualną oraz DSG i w wariancie 4×4 zawsze ze skrzynią DSG.

Nowa usportowiona wersja SUV-a Skody może być wyposażona jest w Wirtualny Kokpit, który posiada dodatkowy tryb wyświetlania. W tym piątym ustawieniu centralnie umieszczony został obrotomierz oraz informacja o aktualnej prędkości. Auto umożliwia kierowcy konfigurację również sposobu pracy napędu za pomocą wyboru jednego z dostępnych trybów.

Design nowej Skody Karoq Sportline wyróżnia się zderzakami o sportowej stylistyce i czarnymi, 18-calowymi obręczami kół Mytikas, wykonanymi ze stopów lekkich lub dostępnymi jako opcja 19-calowymi, antracytowymi obręczami o wzorze Vega. Na przednich błotnikach widnieje emblemat Sportline, a sylwetkę nowego modelu dopełniają przyciemniane szyby, czarne relingi oraz nadwozie utrzymane w sportowej stylistyce.


 
Czarne, sportowe fotele wewnątrz samochodu zapewniającą dodatkowy komfort pasażerom. Wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta jest perforowaną czarną skórą. Sportowe wnętrze uzupełniają: pakiet oświetlenia LED Ambiente umożliwiający nastrojowe oświetlenie wnętrza, pedały z elementami ze stali nierdzewnej, czarna podsufitka i słupki dachowe w tym samym kolorze. 
 
Skoda Karoq Sportline  swoją premierę będzie mieć już podczas Motor Show w Paryżu.

Najnowsze

Sposoby na spokojne pakowanie samochodowego bagażnika

Trzy walizki, dwa dmuchane materace, wózek dziecięcy, parasol przeciwsłoneczny i niekończąca się liczba zabawek – tak wygląda typowy bagażnik rodziny, która wybiera się na zasłużone wakacje.

Przygotowania potrafią wywołać sporo stresu – zawsze obawiamy się, że czegoś zapomnimy, a jednocześnie chcemy jak najlepiej zagospodarować przestrzeń w samochodzie. Metoda KonMariTM, stworzona przez Marie Kondo – znaną autorkę książek na temat “porządku jako filozofii życia” – powstała, by zminimalizować ten problem. Dział Inżynierii SEAT-a połączył siły z Merie Kondo, aby przygotować specjalny poradnik dla urlopowiczów. Poniższe pięć wskazówek pomoże Ci nie zwariować podczas pakowania się na wakacje.

1. “Mniej znaczy więcej”: według Aline Lau, pierwszej certyfikowanej konsultantki metody KonMari w Europie, decyzja o tym, co chcesz zabrać, to pierwszy krok podczas przygotowań do pakowania. Większość osób ma ogromny problem z tym, co będzie niezbędne podczas wakacyjnego wypoczynku, a co można zostawić w domu. Aby rozwiązać to wyzwanie, dobrym sposobem jest zwizualizowanie wymarzonej wyprawy. W ten sposób spakujesz tylko rzeczy, które okażą się pożyteczne na miejscu – mówi londyńska Ekspertka.

2. “Dokonaj podziału na kategorie”: podzielenie wszystkich przedmiotów na odpowiednie kategorie pozwoli Ci na łatwe i efektywne pakowanie.
Określenie wariantów, takich jak odzież, dodatki, zabawki czy apteczka pierwszej pomocy, pozwolą nam krok po kroku pozbyć się trudności związanych z wyprawą – dodaje Ekspertka. Dobrym przykładem jest ułożenie zabawek i schludnie złożonych dodatków na plażę w ten sam przedział, tym samym zyskując dodatkową przestrzeń.

3. “Odzież zwiń i ułóż pionowo” : Pakowanie walizek i układanie ich przypomina zabawę w Tetris. Aby wykorzystać w 100% przestrzeń w walizce należy zwinąć wszystkie ubrania i ułóżyć je pionowo, ponieważ zajmą mniej miejsca i będzie można mieć na nie stały pogląd. Dodatkowo, takie rozwiązanie zapewni uspokajający, wizualny efekt.


 
4. “Wykorzystaj w pełni przestrzeń samochodu”: trzymanie wszystkiego w jednym miejscu to nie tylko filozofia, jest to kwestia, która dotyczy także inżynierii.
Podczas planowania kolejnego modelu, naszym priorytetem jest zaprojektowanie przestrzeni, która pomieści jak najwięcej i umożliwi wykorzystywanie wszystkich zakamarków – wyjaśnia Inżynier SEAT-a, Jordi Mora. Wszelkie przegródki i komory w samochodzie są przydatne, żeby przechowywać najbardziej użyteczne przedmioty, jak chusteczki czy napoje – dzięki temu zawsze są pod ręką. Należy jednak pamiętać, że ze względów bezpieczeństwa nigdy nie należy zostawiać przedmiotów luzem, ani na miejscu pasażera, ani na tylnych siedzeniach czy na tylnych półkach samochodowych.

5. “W bagażniku kieruj się zasadą – ostatnie co wkładasz, będzie pierwszym, które wyciągniesz”: Pierwsza rzecz, która powinna Ci przyjść do głowy podczas pakowania rzeczy do bagażnika, to wykorzystanie ukrytych schowków, takich jak np. w modelu SEAT Arona. Trzeba pamiętać, że przedmioty, które najbardziej będą potrzebne, muszą być w miejscu najłatwiej dostępnym. Praktycznym podejściem jest również ułożenie uchwytów w górną stronę, aby łatwiej było z nich skorzystać. Podczas układania walizek, najcięższa powinna iść na sam dół i jak najdalej od reszty.
Jeżeli przedmioty będą błędnie ułożone lub niezabezpieczone, podczas gwałtownego hamowania lub manewru nasze bagaże mogą się przemieścić i zagrozić naszemu bezpieczeństwu – tłumaczy Inżynier Pasywnego Bezpieczeństw SEAT-a, Javier Delgado. – Jadąc 100 km/h i naciskając ostro pedał hamulca, przedmiot ważący 30 kg zamieni się w pocisk ważący trzy razy więcej – 90 kg – dodaje.

Najnowsze