Maria Kramarczyk mistrzynią za kierownicą legendarnego Fiata
Maria Kramarczyk za kierownicą Fiata 508 Junaka, tego samego, który grał m.in. w „Vabanku”, zdobyła tytuł mistrzyni Polski Pojazdów Zabytkowych w kategorii pre 1945. I to już po raz drugi.
Upodobaniem do zabytkowej motoryzacji panią Marię zaraził tata. Najwcześniejsze wspomnienia sięgają czasów, gdy siadała na spiętrzonych poduszkach za kierownicą Citroena BL 11 z 1934 roku. Jako dorosła już kobieta wspólnie z mężem zakupiła Fiata Topolino z 1938 roku. Włożyli w niego wiele pracy i starań.
![]() |
fot. PZM
|
Fiata 508 Junaka odkupili od przyjaciela, Andrzeja Salascha, który uratował go w latach 60. ze składu złomu, odrestaurował i otworzył na karierę filmową. Fiat, oryginalnie z 1935 roku, wystąpił m.in. w „Magnacie”, „Blisko, coraz bliżej” i „Vabanku”. Dziś nowi właściciele również udostępniają go okazjonalnie filmowcom.
![]() |
fot. PZM
|
W 2006 roku pani Maria rozpoczęła przygodę z Mistrzostwami Polski Pojazdów Zabytkowych. W charakterze pilotki towarzyszyła jej najpierw Bożena Sikora, a następnie – Małgorzata Martinek. W pełni kobiecy team może pochwalić się niezłymi sukcesami. Nie tylko mistrzostwo, ale również puchar dla najlepszego pilota sezonu w kategorii pre 1945 dla pani Małgorzaty.
![]() |
fot. PZM
|
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: