Mamy jeżdżą bezpieczniej!

Dzień matki to dobry moment, aby każda z mam przypomniała sobie o podstawowych zasadach, które w prosty sposób zapewnią bezpieczną podróż całej rodziny.

Jak pokazują statystyki policji, kobiety są dużo ostrożniejszymi kierowcami. Jeżdżą wolniej, praktycznie nie zdarza się im prowadzić pod wpływem alkoholu i powodują zaledwie 20% wszystkich wypadków. Dużo większą wagę przywiązują również do bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów. Jak wynika z badań Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, aż 88% dzieci w Polsce jeździ w fotelikach. Najczęściej podróżują w nich najmłodsze dzieci w wieku do 3 lat – 92%.

Sama wrodzona ostrożność kobiet może jednak nie wystarczyć, jeżeli nie zadbają o odpowiedni stan techniczny samochodu. Szczególnie, że średni wiek aut w Polsce przekracza 15 lat.

Bridgestone, przeprowadził badania w krajach europejskich, które wykazały, że aż 78% pojazdów na starym kontynencie ma niewłaściwe ogumienie – ciśnienie w oponach jest zbyt niskie, a bieżniki zużyte ponad określoną przepisami normę. Znacząco zwiększa to ryzyko uszkodzenia opon podczas jazdy, co może powodować groźne w skutkach wypadki.

88% dzieci w Polsce jeździ w fotelikach samochodowych.
fot. Bridgestone

– Nieprawidłowe ciśnienie znacznie wydłuża drogę hamowania, zmniejsza przyczepność pojazdu oraz zwiększa ryzyko uszkodzenia opony podczas jazdy. Dlatego dbanie o ich stan powinno wejść w nawyk wszystkim paniom, tak jak zapinanie pasów, czy przewożenie dzieci w fotelikach. Oczywiście nie musimy tego robić osobiście. Wystarczy odwiedzić jeden ze sprawdzonych serwisów – tłumaczy Anna Paszt, Marketing & PR Manager Bridgestone East Europe. – Zarówno mamom, jak i wszystkim kierowcom rekomendujemy stosowanie opon z opracowaną przez Bridgestone technologią Run–Flat, która umożliwia bezpieczne kontynuowanie jazdy nawet w sytuacji nagłego przebicia opony. Dzięki specjalnej konstrukcji nie musimy wymieniać koła na poboczu drogi i możemy spokojnie dojechać do najbliższego warsztatu – dodaje Anna Paszt.

Obowiązkowa moto-lista każdej mamy

  • Zainteresuj się stanem technicznym samochodu. Jeżeli sama nie masz czasu się tym zająć, przypominaj swojemu mężczyźnie o regularnym serwisowaniu auta.
  • Pamiętajmy o sprawdzaniu ciśnienia w oponach. Jego właściwy poziom znajdziesz przy drzwiach kierowcy, na klapie baku lub w instrukcji użytkownika.
  • Sprawdź głębokość bieżnika. Zgodnie z prawem głębokość bieżnika powinna wynosić co najmniej 1,6 mm.
  • Dbaj, aby w waszym aucie opony były wymieniane co sezon. Zimowe opony w okresie letnim tracą swoje właściwości i ze względu na miękką mieszankę dużo słabiej od opon letnich „trzymają się” drogi.
  • Absolutnie nigdy nie przewoźmy dziecka bez fotelika! Zgodnie z Polskim prawem dzieci do 12 roku życia, nieprzekraczające 150 cm wzrostu powinno przewozić się w foteliku ochronnym.
  • Postarajmy się, aby w czasie jazdy dziecko nie rozpraszało uwagi kierowcy. Dobrym rozwiązaniem na umilenie czasu i zaabsorbowaniem czymś ciekawym dziecka w trakcie jazdy jest np. słuchanie popularnych e-booków.
  • Dziecko powinno wysiadać z samochodu od strony chodnika lub pobocza, nigdy od strony jezdni. Należy nauczyć dziecko, aby wysiadając z samochodu zawsze upewniało się, czy otwarcie drzwi pojazdu nie spowoduje niebezpieczeństwa.

Najnowsze

Jeep Renegade – włosko-amerykański ”renegat”

Premierę miał w tym roku w Genewie, chwilę później zaprezentował się na New York Auto Show. Łączy w sobie pierwiastek europejski (wyjątkowe miejsce produkcji) i amerykański (pochodzenie marki). Czy będzie to dobry miks?

To na pewno niezwykły okaz w ofercie Jeep’a, który stylizacją nadwozia nawiązuje do Wranglera. Produkowany we włoskim Melfi  (miasteczko kojarzone dotychczas z Fiatem) Renegade jest pierwszym modelem tej marki w historii wytwarzanym poza granicami USA. Ma trafić do salonów w ponad 100 krajach na świecie.

Reklamowany jako SUV miejski, przy owej miejskości nie traci podobno terenowych właściwości.

Napęd na 4 koła? Oczywiście! Jeśli chcemy oszczędzić nieco paliwa, można odłączyć tylną oś, a auto wróci do opcji 4×4 w momencie gdy zacznie tracić przyczepność.

Jeep Renegade
fot. Jeep

Układ napędowy oferowany w Renegade, czyli Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low wyposażone są w system zarządzania trakcją Selec-Terrain, który daje możliwość wyboru najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej. W zanadrzu nasz bohater ma 5 trybów pracy:  Auto, Snow, Sport, Sand/Mud i Rock (ten ostatni nie we wszystkich wersjach).

Do wyboru będzie 16 kombinacji silnik / napęd.

Wnętrze to eklektyczne połączenie miękkich i przyjemnych w dotyku detali z formami bardziej surowymi (projektanci nadali mu nazwę Tek-Tonic).

Gadżeciarzom nie zabraknie powodów do radości, takich jak wejście USB i AUX, radio HD, Bluetooth, etc. A fanów składanego dachu na pewno skusi opcja ”My sky”.

Jeep Renegade
fot. Jeep

Najnowsze

Rodzinna Impreza Samochodowa „Muminki 2014”

Kto z nas nie lubi zwiedzać ciekawych miejsc, poznawać ludzi o podobnych pasjach,  zdobywać nowych umiejętności, aktywnie i ciekawie spędzać wolny czas? I wcale nie muszą to być egzotyczne wyprawy za duże pieniądze. Wystarczy wziąć udział  w ostatnią sobotę maja (31 maja 2014 r) w Rodzinnej Imprezie Samochodowej pod nazwą „Muminki 2014”, której trasa będzie przebiegać Szlakiem Zabytów Techniki województwa śląskiego.

Organizatorzy wydarzenia rozpocznają zabawę w Chorzowie pod Wieżą Wyciągową Szybu „Prezydent”, a następnie ruszają w poszukiwaniu śnieżnobiałych zabudowań „czarnego Śląska” i kończą pierwszy odcinek w pobliżu Centralnego Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach.

Rodzinna Impreza Samochodowa „Muminki 2014”

Na drugi odcinek zabierają uczestników w podróż po Mysłowicach z jedyną w swoim rodzaju mapą, na której nie można znaleźć w żadnym sklepie czy w Internecie. Brzmi trochę tajemniczo, ale nie ma się czego obawiać.

Szczegóły dostępne są na stronie internetowej www.automobilklubmyslowicki.pl

Rodzinna Impreza Samochodowa „Muminki 2014” nie polega na biciu rekordów prędkości. To zabawa dla każdego. Tu nie liczy się wiek, predyspozycje czy marka samochodu. Należy trzymać się znaków i wyznaczonej drogi, po drodze są zadania – trzeba coś znaleźć lub odczytać. W tym rajdzie mózgiem całego przedsięwzięcia jest pilot.

Najnowsze

Nowy Nissan Pulsar – oręże w segmencie C

Nissan Pulsar - oto japoński producent wytacza potężne działo przeciw takim liderom segmentu jak Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane czy Volkswagen Golf. Czy ta batalia się powiedzie?

Wykorzystując to samo podejście do stylistyki, którego owocem były modele Qashqai, X-Trail i Note, Nissan poszerza swoje portfolio produktów o kolejny produkt – rodzinnego hatchbacka Pulsar.

W nowym modelu zastosowano szereg technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort, np. pakiet Safety Shield, czyli zestaw systemów składających się na kompleksową „tarczę bezpieczeństwa” dla kierowcy, elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu.

Nissan Pulsar
fot. Nissan

Nissan Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z funkcjami takimi jak integracja ze smartfonem, czy usługa Send-to-Car Google.

Elementem wyróżniającym Pulsara są diodowe reflektory – po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail.

W nowym modelu będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem; będzie to jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz diesel 1.5 dCi generujący 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6.

Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z przekładnią automatyczną Xtronic.

Nissan Pulsar
fot. Nissan

Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar ma oferować wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D.

Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.

Zobacz pierwszą jazdę Nissanem Pulsarem i wrażenia z jazdy.

Najnowsze

Katarzyna Frendl z Motocaina.pl nieoficjalną Mistrzynią Polski Dziennikarek 2014

61 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i internetu z Polski i Litwy spotkało się w miniony weekend na Torze Kielce w Miedzianej Górze, by rywalizować po raz dwudziesty pierwszy w Grand Prix Fiat Auto Poland o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski.

W tym roku dziennikarze ścigali się na samochodach Alfa Romeo Giulietta z silnikami: diesla 2,0 Multijet II i benzynowymi 1,4 TB Multiair – o mocy 170 KM. Zawodnicy mieli w ciągu dwóch dni do przejechania 8 odcinków specjalnych po torze – wytyczonych przez prezesa Automobilklubu Kieleckiego. Pomimo trudnych warunków atmosferycznych (ulewnego deszczu), dziennikarze udowodnili, że ich domeną jest nie tylko pióro, kamera, mikrofon czy też praca w oparciu o Internet, ale również doskonale radzą sobie w sportowej rywalizacji na torze wyścigowym, pokonując szybko, ale i bezpiecznie (nie „łapiąc” punktów karnych) wytyczone na torze próby sportowe.

Katarzyna Frendl z Motocaina.pl nieoficjalną Mistrzynią Polski Dziennikarek 2014
fot. Motocaina.pl

Najlepszym i najszybszym dziennikarzem w tej rywalizacji, który najlepiej poradził sobie z pogodą, umiejętnie wykorzystując możliwości Alfy Giulietty, okazał się Radosław Turek z magazynu Top Gear, który wyprzedził ubiegłorocznego zwycięzcę Grand Prix, Adama Mikułę z tygodnika Auto Świat. Na trzecim stopniu podium znalazł się Szymon Sołtysik (redaktor naczelny Top Gear).

Jazdy podczas Grand Prix Fiat Auto Poland 2014 odbywały się w ulewnym deszczu.
fot. Fiat

Najszybszą z kobiet-dziennikarek, podobnie jak w roku ubiegłym, była redaktor naczelna Motocaina.pl Katarzyna Frendl, pokonując Annę Lubertowicz-Sztorc z redakcji Unique oraz Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice. W klasyfikacji drużynowej zwycięskie Puchary Grand Prix FAP zostały wręczone – świetnie jeżdżącym w tegorocznej rywalizacji na torze – dziennikarzom magazynu Top Gear, którzy wyprzedzili dziennikarzy litewskich z Auto Bild, a brąz wywalczyli dziennikarze moto24.pl.

Na tor Kielce przyjechała równiez unikatowa, przepiękna Alfa Romeo 4C
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Dziennikarze, w wolnych chwilach miedzy próbami, mogli spróbować swoich sił  w tzw. próbie Stewarta, gdzie preferowana była jazda płynna, umiejętne operowanie pedałem przyspieszenia – tutaj najlepiej poradził sobie Piotr Ceran z Top Gear oraz na symulatorze Formuły 1, na którym najszybciej pokonał okrążenia na wirtualnym torze Antoni Niemczynowicz z SportStandard.pl

Podczas konferencji prasowej zaprezentowano nowy model: Jeep Cherokee
fot. Fiat

Grand Prix Fiat Auto Poland to także okazja do zaprezentowania dziennikarzom nowości, które aktualnie wzbogacają ofertę grupy Fiat-Chrysler na polskim rynku samochodowym. W tym roku była to okazja do zaprezentowania nowego Jeepa Cherokee (o nim już wkrótce na Motocaina.pl) i odświeżonej gamy modeli „Pięćsetki”: Fiat 500 MY 2014 w tym nową wersję Fiat 500 Cult.

Do wyboru do koloru: na torze Kielce dziennikarze mogli testować wszystkie samochody z grupy Fiat-Chrysler.
fot. Katarzyna Frendl, Motocaina.pl

Najnowsze