Magda Wilk: wyścigowy weekend skończył się dla mnie przed czasem

Magda Wilk - jedyna kobieta startująca w 5. i 6. Rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski nie może zaliczyć minionego weekendu do udanych.

Niestety awaria silnika wykluczyła zawodniczkę Automobilklubu Polski z walki w 3. Wyścigu Górskim Magura Małastowska w klasie A-2000.

– Wyścigowy weekend skończył się dla mnie przed czasem. Awaria silnika wykluczyła mnie z rywalizacji już w sobotę więc tak naprawdę nie zaliczyłam żadnej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Za sobą mam tylko sobotnie dwa podjazdy treningowe i jeden wyścigowy. Po wyścigowym przeanalizowaliśmy on boardy i widać, że auto jest słabsze. Nie chcieliśmy ryzykować dalszą jazdą. Szkoda nieukończonych wyścigów, szkoda kilometrów szczególnie, że trasa była bardzo fajna i z podjazdu na podjazd był progres mimo, że czasy tego nie odzwierciedlały. Najważniejsze, że auto trafiło już w dobre ręce, do zaprzyjaźnionej stajni 2BRally. Na dniach będę wiedzieć więcej co się stało. Nie mniej jednak nie ma zbyt wiele czasu na rozmyślania nad minionym weekendem bo za dwa tygodnie startuję w Limanowej. Zresztą już w niedzielę wróciłam przed telewizor i you tube’a uczyć się kolejnej trasy. Z Magury trzeba wyciągnąć tylko wnioski co do samej jazdy i być może odczarować ją w przyszłym roku. Teraz najważniejsze, żeby zdążyć za dwa tygodnie na kolejne rundy. Szczególnie podziękowania dla tych wszystkich, którzy od razu zaoferowali swoją pomoc po sobotnich zmaganiach oraz dla Adriana Żabnickiego, Macieja Paliona i Kacpra Wróblewskiego za serwis i opiekę nad samochodem. Na trasie towarzyszyli mi również moi patroni i partnerzy: Automobilklub Polski w tym Koło Młodych Automobilklubu Polski, motocaina.pl oraz WrOOOOm TV – podsumowuje swój start Magda Wilk.

Już za niespełna dwa tygodnie, w dniach 8-10 lipca zawodniczka wystartuje w 7. i 8. Rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w 8. Wyścigu Górskim Limanowa – Przełęcz pod Ostrą.  Warto wspomnieć, że  wyścig ten będzie również eliminacją FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich.  Do zobaczenia w Limanowej!

www.magdawilk.pl www.facebook.com/wilkrally

Informacje o zawodniczce:
Magda Wilk – kierowca rajdowy i wyścigowy a przede wszystkim kobieta, zakręcona na punkcie samochodów. W latach 2006-2009 startowała w Pucharze Kia Picanto – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kończąc sezon 2009 na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej. Po czterech latach startów w Pucharze postanowiła zamienić europejskie tory na odcinki specjalne, debiutując w 2011 roku jako kierowca w jedynym w tym czasie kobiecym zespole w Rajdowym Pucharze Polski – Wilk & Żuk Rally Team. Wielokrotnie stawała również na podium w Rajdowym Pucharze Polski, startując jako pilotka w sezonach 2010 i 2011. Lata 2012-2014 to głównie starty na „prawym fotelu” w rajdach samochodów klasycznych m.in. w takich autach jak Alfa Romeo GTV, Opel Kadett GT/E czy  BMW E30 M3. W sezonie 2015 powróciła na odcinki specjalne w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska w nowozbudowanym BMW E30 318 IS. W sezonie 2016 zawodniczka Automobilklubu Polski zamieniła tylnonapędowe BMW na Renault Clio Sport i z sukcesem zadebiutowała w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski zdobywając trzecie miejsce w swoim pierwszym starcie (klasa A-2000).  Plany na przyszłość to kontynuacja startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016

Data

Nazwa

Miejsce

13 – 15.05.2016

42. Bieszczadzki Wyścig Górski

Załuż

20 – 22.05.2016 

Moris Cup Jahodna

Jahodna

24 – 26.06.2016

3. Wyścig Górski Magura Małastowska

Małastów

8 – 10.07.2016

8. Wyścg Górski Limanowa Przełęcz pod Ostrą

Limanowa

29 – 31.07.2016

Banovce Jankov Vŕšok

Banovce

19 – 21.08.2016

19. Grand Prix Sopot

Gdynia – Sopot

23 – 25.09.2016

 13. Wyścig Górski Prządki

Korczyna

Najnowsze

Nowy Citroen C3 – wyciekły zdjęcia

Na kilkanaście godzin przed debiutem nowego Citroena C3 do sieci wyciekły pierwsze zdjęcia. Możemy na nich zobaczyć, że kolejna generacja upodabnia się do modelu C4 Cactus.

Na pierwszych kilku zdjęciach, które pojawiły się w sieci możemy zobaczyć, że nowy Citroen C3 został wyposażony w system Air Bumps na drzwiach, który do tej pory był znany z modelu Cactus. Są to elastyczne, plastikowe nakładki, które pełną funkcję ozdobną i ochronną. 

Nie znamy jeszcze dokładniejszych danych, ale według pierwszych przecieków nowy Citroen C3 będzie miał prawie 4 metry długości i 1,75 metra szerokości. Przestrzeń bagażowa w tym modelu ma wynosić około 300 litrów. 

Na pokładzie samochodu będzie dostępne rozwiązanie o nazwie „ConnectedCam. Jest to kamera HD, która potrafi nie tylko nakręcić krótkie filmy, ale także robić zdjęcia. Urządzenie będzie spełniać funkcję „czarnej skrzynki”, która włączy nagrywanie w razie wykrycia zagrożenia wypadkiem lub stłuczką. Oprócz tego możemy się spodziewać nowoczesnych rozwiązań multimedialnych wykorzystujących technologie Android Auto czy Apple CarPlay. 

Pod maską pojawią się znane jednostki, włączając trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra o mocy 82 lub 110 KM. Nie zabraknie również jednostek wysokoprężnych BlueHDI o pojemności 1,6 litra i mocy 75, 99 i 120 KM.

Najnowsze

Autostrada A1 – otwarcie obwodnicy Łodzi

Minister Infrastruktury poinformował, ze już za kilka dni zostanie otwarty kolejny odcinek autostrady A1. Tym razem chodzi o obwodnicę Łodzi.

Prace na inwestycji zostały już zakończone, a w tej chwili trwają odbiory techniczne. Nowy odcinek autostrady A1 usprawni ruch tranzytowy na tej trasie. Po otwarciu odcinka będzie łatwiej przemieszczać się po Łodzi, a ruch ciężkich samochodów będzie odbywać się już poza centrum.

Minister Jerzy Szmit nie zdradził kiedy konkretnie samochody będą mogły przejechać nowym odcinkiem. Powiedział tylko, że zna planowany termin, ale mogą jeszcze wystąpić nieprzewidziane komplikacje, które opóźnią jego oddane. 

Po otwarciu nowego odcinka autostrady A1 będzie można przejechać z Piotrkowa Trybunalskiego aż do samego Gdańska.

Najnowsze

W czwartek zaczyna się Rajd Polski 2016!

Jedna z najbardziej ekscytujących rund minionych sezonów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA rozpoczyna się już w najbliższy czwartek - mazurskie szutry czekają już na najlepszych kierowców rajdowych.

Imponująca stawka 67 samochodów, w tym 15 zawodników z priorytetem 1, 26 zespołów WRC 2, 12 załóg WRC 3, dziewięć zgłoszeń z Drive DMACK Fiesta Trophy oraz pięciu kierowców prywatnych weźmie udział w PZM 73. Rajdzie Polski w rejonie Warmii i Mazur, a akcja będzie się toczyć wokół malowniczych Mikołajek.

W sześciu dotychczasowych rundach tegorocznego czempionatu mogliśmy podziwiać aż pięciu różnych kierowców, którzy stanęli na najwyższym stopniu podium. Walka o mistrzowski tytuł pozostaje otwarta, chociaż przewaga Francuza Sebastiena Ogiera – zwycięzcy dwóch pierwszych rajdów tego sezonu w Monte Carlo i Szwecji – wynosi bezpieczne 64 punkty nad zajmującym drugie miejsce Danim Sordo.

Przewidywane zmienne warunki atmosferyczne oraz tysiące kibiców wokół szybkich odcinków specjalnych powinny zapewnić niesamowite widowisko podczas walki najlepszych kierowców, w czwartym rajdzie mistrzostw świata w Polsce od 2009 roku, a piątym w historii.

Ogier, który został ostatnio szczęśliwym ojcem Tima, jest jednym z największych faworytów do wygania rajdu po raz trzeci z rzędu. Jednakże, konkurencja staje się co raz mocniejsza z rajdu na rajd. Francuz uważa, że startowanie na początku stawki w Polsce nie będzie aż taką przeszkodą, jak w poprzednich rajdach i ma nadzieję, że zdobędzie w Mikołajkach cenne punkty w walce o mistrzowski tytuł.

Galeria zdjęć z przedrajdowych testów Andreasa Mikkelsena kliknij tu.

Galeria zdjęć z przedrajdowych testów Erica Camillikliknij tu.

– W porównaniu do Rajdu Włoch na Sardynii, tutejszy szuter ma zupełnie inną charakterystykę, która nie powinna być tak wymagająca dla naszego samochodu – powiedział Ogier. – Mimo iż nie wygraliśmy od czterech rajdów, kontynuowaliśmy budowanie naszej przewagi w klasyfikacji mistrzostw.

Fin Jari-Matti Latvala w pełni zasłużenie wygrał Rajd Meksyku, Nowozelandczyk Hayden Paddon po raz pierwszy w karierze stanął na najwyższym stopniu podium w Argentynie, Brytyjczyk Kris Meeke dołożył do swojej pierwszej wygranej zwycięstwo w Portugalii, a Belg Thierry Neuville pokazał się ze świetnej strony w ostatniej rundzie na Sardynii.

Trzydniowa rywalizacja, która rozpocznie się już w czwartkowy wieczór w Mikołajkach, będzie więc bardzo zacięta i rozegra się na 21 odcinkach specjalnych.

Udział w tym wydarzeniu weźmie także Elle Kremer, jedna z najmłodszych zawodniczek w historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Córka Armina Kremera zadebiutuje w wieku 17 lat jako pilotka Marijana Griebela w Oplu Adam R2.

Jej 47-letni ojciec, który jest trzykrotnym mistrzem Niemiec, mistrzem Azji i Pacyfiku, a także mistrzem Europy rywalizuje obecnie za kierownicą Skody Fabii R5 w WRC2 i zajmuje aktualnie ósme miejsce w punktacji swojej klasy.

Startujący w barwach Volkswagena Latvala także rozpoczynał swoją karierę w mistrzostwach świata w wieku 17 lat. Fin zadebiutował w Rajdzie Wielkiej Brytanii w 2002 roku za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo VI i ukończył rywalizację na bardzo dobrej jak na pierwszy start 17. pozycji.

Swoją karierę bardzo wcześnie rozpoczął także nieodżałowany Colin McRae. Szkot przed przystąpieniem do rajdowych mistrzostw Szkocji jeździł na motocyklach, a w WRC zadebiutował za kierownicą Vauxhalla Nova podczas Rajdu Szwecji w 1987 roku. McRae miał wtedy tylko 19 lat.

Zespoły przeprowadzą we wtorek i środę zapoznanie, natomiast tradycyjnie już w czwartek przystąpią do odcinka testowego. Następnie odbędzie się organizowana przez FIA konferencja prasowa i oficjalna ceremonia startu w centrum Mikołajek.

Klasyfikacja kierowców po 6 rundzie:

1. Sébastien Ogier (FRA)                              132 pkt

2. Dani Sordo (ESP)                          68 pkt

3. Andreas Mikkelsen (NOR)                        67 pkt

4. Mads Østberg (NOR)                                58 pkt

5. Hayden Paddon (NZL)                              57 pkt

6. Jari-Matti Latvala (FIN)                             56 pkt

7. Thierry Neuville (BEL)                               48 pkt

8. Ott Tanak (EST)                                        34 pkt

9. Kris Meeke (GBR)                         26 pkt

10. Eric Camilli (FRA)                                   22 pkt

Najnowsze

Jakich aut pragną kobiety? Będziecie zdziwieni!

Motoryzacyjne wybory przedstawicielek płci pięknej zdążyły obrosnąć licznymi legendami. Ponoć panie wybierają samochód na podstawie koloru, kształtu karoserii lub charakterystycznych akcentów. Ile w tym jednak jest prawdy? Postarajmy się zweryfikować ten pogląd. Wnioski płynące z analizy są naprawdę zaskakujące.

Patrzenie na motoryzację z damskiej perspektywy bardzo szybko prowadzi mężczyznę do popularnych stereotypów. Te, choć są mocno ugruntowane w świadomości zmotoryzowanych, niewiele mają wspólnego z rzeczywistością. Żadnych wątpliwości co do tego nie ma m.in. J.P. Ositguy – manager Alta Group z Toronto. Jeden z szefów firmy konsultingowej specjalizującej się w leasingu samochodów uważa, że panie wcale nie chcą różowego kabrioletu, który będzie pasował do ich sukienki.

Dzisiaj kobiety-kierowcy wybierają świadomie i kierują się rozsądkiem. W efekcie identycznie jak mężczyźni poszukują pojazdu, który nie będzie się psuł, okaże się bezpieczny i do tego zaoferuje korzystny stosunek wartości do ceny. Skutek? Coraz częściej przedstawicielki płci pięknej są widywane za kierownicą samochodów ze zwiększonym prześwitem lub wybierają racjonalną kandydaturę, np. w rodzaju Skody Octavii.

Różnice? Nie ma żadnych!
Co ciekawe, opinia Ositguy`a wcale nie jest odosobniona. Potwierdzenie jego tezy można znaleźć m.in. w badaniach przeprowadzonych na próbie tysiąca kobiet i mężczyzn przez redakcję serwisu z motoryzacyjnymi poradami MyCarGossip.co.uk. Ankieta jasno pokazuje w jak dużym stopniu przedstawiciele poszczególnych płci cenią kluczowe cechy pojazdów. Na zużycie paliwa patrzy 72 procent kobiet i 65 procent mężczyzn, koszty utrzymania auta są ważne dla 69 procent kobiet i 60 procent mężczyzn, a kolor nadwozia ma znaczenie dla 24 procent kobiet i 19 procent mężczyzn.

Z badania wynika, że między paniami a panami występują pewne rozbieżności w wartościowaniu priorytetu danej cechy auta. Różnice są jednak marginalne. Przez to w żaden sposób nie przesądzają o całkowicie różnym podejściu do tematu zakupu nowego samochodu. A na tym dowody jeszcze się nie kończą. Małe różnice w motoryzacyjnych poglądach wykazało też inne badanie, tym razem przeprowadzone przez instytut Nielsen.

Nazwa samochodu liczy się dla 19 procent mężczyzn i 15 procent kobiet. Przebieg auta ma znaczenie dla 14 procent mężczyzn i 11 procent kobiet, podczas gdy cena – dla 14 procent mężczyzn i 8 procent kobiet. Instytut Nielsen wskazuje na jeszcze jedną prawidłowość. Dzisiaj panie stały się bardzo ważnym ogniwem decyzyjnym podczas zakupu samochodu i dużo bardziej od panów cenią np. bezpieczeństwo. Tylko 4 procent mężczyzn interesuje się tym aspektem w trakcie wyboru auta. Przedstawicielki płci pięknej wskazywały na bezpieczeństwo aż w 13 procentach przypadków.

Panie dużo wcześniej sprawdzają informacje!
O ile same czynniki decydujące o wyborze poszczególnego samochodu są identyczne w przypadku obydwu płci, o tyle różnice rozbijają się o sposób realizacji procesu podejmowania decyzji. Wcześniej wspomniany J.P. Ositguy – manager Alta Group z Toronto zdradza, że kobiety robią gruntowny research jeszcze przed pójściem do salonu sprzedaży. Mężczyźni najpierw pojawiają się w ASO, a dopiero potem sprawdzają najważniejsze informacje dotyczące pojazdu w internecie.

Mężczyzna nie ma żadnych problemów z dopytywaniem sprzedawcy o techniczne szczegóły konstrukcji samochodu. U kobiet identyczna postawa prawdopodobnie zostanie odczytana negatywnie i z automatu posłuży do uruchomienia stereotypów. Aby uniknąć takich skojarzeń, panie w zaciszu własnego domu wolą dopytać „sieć” o wszystkie interesujące je aspekty. Poza tym kobiety z szeroko zakrojonego researchu wyciągną dużo większą liczbę informacji, przez co są w stanie chłodno ocenić poszczególne modele.

XXI wiek zmienił nie tylko motoryzację, ale także i zmotoryzowane kobiety. Dzisiaj panie nie są już stereotypowymi właścicielkami różowego lub fioletowego samochodu, a stały się pełnoprawnymi zarządcami domowych flot i coraz częściej patrzą w stronę rozsądnych wyborów, stąd zainteresowanie coraz bardziej urodziwymi Skodami.

Najnowsze