Paula Lazarek

Macie coś na sumieniu? Uważajcie, Tesla Model Y was znajdzie

Elektryczny model Elona Muska własnie dołączył do detektywistycznego wydziału departamentu policji w Hudson.

Do sieci trafiło krótkie nagranie sprzed komisariatu policji w Hudson, na którym możemy zobaczyć Teslę Model Y w policyjnych barwach. Możecie je zobaczyć poniżej: 

Polcijanci z tamtejszej jednostki już wcześniej sięgali po elektryczne samochody od Elona Muska. Na policyjnych parkingach mozna spotkać modele jak Tesla Model 3 i S. Nic dziwnego, skoro Tesla oferuje samochody nie tylko bezemisyjne, ale także oszczędne, co w szczególności przyda się w codziennych patrolach policji po mieście. 

Model Tesli, który trafił do departamentu policji to prawdopodobnie wersja Long Range AWD, o zasięgu 525 km na jednym ładowaniu.. 

Najnowsze

Alfa Romeo „odsłania karty” nowej strategii w Polsce – kto z niej skorzysta?

Jeśli planowaliście w nowym roku zakup któregoś z modeli Alfy Romeo, to mamy dla was świetną wiadomość.

Marka Alfa Romeo wprowadza na nowe samochody 5-letnią Przedłużoną Gwarancję Maximum Care z limitem przebiegu do 200 tys. km. Gwarancja dotyczy wszystkich sprzedanych modeli na terenie Polski od początku stycznia 2021 r., niezależnie od roku produkcji i kanału sprzedaży, a więc skorzystają z niej wszyscy Klienci indywidualni i biznesowi, w tym wynajmy długoterminowe oraz floty.

5-letnia ochrona serwisowa oferowana jest z wyjątkowo dużym przebiegiem sięgającym do 200 tys. km w całym okresie. Daje to średnio 40 tys. km rocznie, co w porównaniu ze statystycznym, rocznym przebiegiem samochodu osobowego w Polsce wynoszącym 20-25 tys. km, zapewnia bardzo dużą swobodę w wykorzystaniu auta, również jako narzędzia pracy.

Powodem, dla którego marka zdecydowała się na ten ruch, jest chęć podkreślenia wysiłku włożonego przez Koncern w ostatnich latach w procesy związane z projektowaniem, wytwarzaniem i obsługą samochodów Alfy Romeo. Ich jakość została już wielokrotnie potwierdzona w rankingach oraz przez samych użytkowników. Fakt, że producent decyduje się na tak długi okres gwarancyjny z limitem przebiegu aż do 200 tys. km, świadczy o zdecydowaniu i pewności marki w zakresie jakości oferowanych produktów.

5-letniej Przedłużonej Gwarancji Maximum Care podlega między innymi:

  • silnik,
  • układ kierowniczy,
  • układ hamulcowy,
  • układ BSG (Belt Start Generator),
  • skrzynia biegów,
  • układ klimatyzacji,
  • systemy ochrony i bezpieczeństwa,
  • układ trakcji elektrycznej,
  • układ chłodzenia i zasilania paliwem,
  • podzespoły elektryczne,
  • przyrządy,
  • przeniesienie napędu,
  • zawieszenie,
  • multimedia.

Usługa Maximum Care obejmuje:

  • pełny koszt części, materiałów i robocizny niezbędnych do wykonania napraw,
  • obsługę i naprawę na terenie Europy oraz w kilku państwach ościennych (szczegóły u Dealerów),
  • zabezpieczenie przed inflacją, wzrostem cen części, materiałów, robocizny i podatku VAT,
  • ważność w całej sieci serwisowej FCA marki Alfa Romeo,
  • gwarancję stosowania oryginalnych części zamiennych.

Wyłączenia:

  • przeglądy i obsługa okresowa,
  • części zużywające się i eksploatacyjnie,
  • elementy blacharskie i lakiernicze (pełen wykaz wyłączeń jest podany w Ogólnych Warunkach Maximum Care).

Najnowsze

Dakar 2021: szykuje się prawdziwa plejada gwiazd i talentów. Czy polscy motocykliści pojawią się także na starcie?

W sporcie nie ma niepokonanych. W wielu edycjach rywale byli blisko wygranej, ale aż do stycznia 2020 wygrywały motocykle KTM. Kto pojawi się w 2021 roku na starcie Rajdu Dakar?

Zwycięska passa rozpoczęła się, gdy Fabrizio Meoni wygrał w 2002, a potem jego dzieło kontynuowali następcy, a wśród nich Cyril Despres i Marc Coma. Wreszcie Ricky Brabec na motocyklu Honda przerwał serię 18 kolejnych zwycięstw KTM. W styczniu 2021 Toby Price, Sam Sunderland i Mathias Walkner zrobią wszystko, aby odzyskać prymat dla austriackiej marki. Styczniowa wygrana Amerykanina, startującego z numerem 1, doda wiary w sukces i pewności siebie zespołowi Hondy, który ma w swojej talii jeszcze inne świetne karty. Do faworytów należeć będą także Kevin Benavides, Ignacio Cornejo i Joan Barreda.

Kolejna japońska marka Yamaha także nie ukrywa swych ambicji. W styczniu 2020 jej dwaj liderzy zaliczyli bardzo pechowy występ i szybko odpadli z rajdu. Adrien Van Beveren, który ścigał się niecałe 3 dni, zademonstrował świetną formę w dwóch grudniowych rajdach Baja de Ha’il, które odbyły się w Arabii Saudyjskiej. Zespół błękitnych będzie liczył także na takich kierowców, jak Andrew Short (szósty w 2019) i Franco Caimi (ósmy in 2020), a były motocyklista Yamahy Xavier de Soultrait będzie tym razem bronił barw marki Husqvarna wraz z Pablo Quintanillą, drugim w klasyfikacji w styczniu 2020, który w swoich 8 startach, czterokrotnie kończył Dakar w czołowej piątce.

Do walki o czołowe pozycje będą chcieli włączyć się przedstawiciele młodego pokolenia – Luciano Benavides (szósty w 2020), Ross Branch, Skyler Howes i Jamie McCanney. Wszyscy oni ukończyli poprzedni Dakar w czołowej piętnastce. Na starcie zobaczymy także obiecujących motocyklistów, którzy wcześniej, w innych dyscyplinach sportu motocyklowego zwrócili na siebie uwagę producentów.

Należą do nich Australijczyk Daniel Sanders (KTM), który chce pójść w ślady swojego wielkiego rodaka Toby Price’a, Portugalczyk Rui Gonçalves zgłoszony przez Sherco i Hiszpan Tosha Schareina. Ale najmłodszym motocyklistą, którego jazdę będziemy obserwować szczególnie uważnie, będzie Konrad Dąbrowski, syn Marka, jednego z polskich pionierów Dakaru (9  miejsce w 2003). Jego kolegą w polskim zespole Duust Rally Team będzie dakarowy debiutant Jacek Bartoszek. Największe szanse na wysokie miejsca będą mieli młodzi, ale już doświadczeni motocykliści Orlen Teamu – Maciek Giemza i Adam Tomiczek.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Zastanawialiście się, jaki jest widok z kokpitu LMP2 podczas wyścigu Le Mans?

Jeśli tak, mamy dla was odpowiedź!

A właściwie nie my, tylko Sophia Flörsch, która w tym roku reprezentowała zespół Richard Mille Racing w European Le Mans Series i podczas legendarnego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Przeczytaj też: Hat trick Toyoty w Le Mans! Kobiece zespoły w pierwszej dziesiątce!

Sophia Flörsch postanowiła pokazać swoim fanom, jak wygląda widok z kokpitu jej LMP2, podkreślając, że znacznie różni się on od tego znanego z bolidu Formuły 3, którym też ścigała się w tym sezonie:

Wyścigi wytrzymałościowe różnią się od formuł, dostępnych jest znacznie więcej przycisków. W F3 są tylko zwykłe przyciski, takie jak Radio, Pit Limiter i VSC, których często używasz. W LMP2 jest ich o wiele więcej. Często używamy kontroli trakcji. Są dwie różne obrotnice, z których każda ma 12 różnych opcji ustawień. Wszystko zależy od balansu samochodu i wyczucia toru. Zespół wszystko kontroluje i sprawdza, czy coś zmieniam, by w razie czego natychmiast powiedzieć mi, co zrobić, jeśli wystąpią jakieś problemy.

Przeczytaj też: Sophia Flörsch: chcę wygrywać z mężczyznami, to moja motywacja

Najnowsze

Paula Lazarek

Audi R8 Green Hell – limitowana bestia stworzona na cześć jednego z odcinków toru Nürburgring

Audi R8 Green Hell zostało stworzone w limitowanej edycji w ilości 50 egzemplarzy. Ile kosztuje?

Producent „czterech pierścieni” stworzył hardkorową wersję R8 Green Hell w hołdzie dla historii wielkiego sukcesu pięciu zwycięstw w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Stworzono tylko 50 egzemplarzy, a każdy kosztuje aż 233 tysiące euro, czyli blisko ponad milion złotych. 

Audi R8 Green Hell - limitowana bestia stworzona na cześć jednego z odcinków toru Nürburgring

Drogowe R8 i wyścigowe R8 LMS zostały zaprojektowane i opracowane wspólnie. Około połowa ich części jest identyczna. Model R8 Green Hell czerpie ze sportów motorowych i równocześnie wyraża hołd naszym legendarnym zwycięstwom na Nürburgringu – scharakteryzował nowy model Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.

Napęd Audi R8 Green Hell bazuje na R8 V10 Performance Quattro w wersji coupé. Kierowca tego szybkiego samochodu wykorzystuje siedmiobiegową przekładnię S-Tronic, aby kierować moc 620 KM na wszystkie koła. Sprint do 'setki” wynosi zaledwie 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 331 km/h.

Audi R8 Green Hell - limitowana bestia stworzona na cześć jednego z odcinków toru Nürburgring

Nadwozie samochodu wykonane jest z aluminium i polimeru wzmocnionego włóknem węglowym. projektanci zastosowali także otwory wentylacyjne NACA, które transportują chłodne powietrze do silnika i skrzyni S tronic.

Audi R8 Green Hell - limitowana bestia stworzona na cześć jednego z odcinków toru Nürburgring

Wyścigowe R8 pomalowane są zielonym lakierem Tioman nawiązującym do „zielonego piekła”. Klienci mogę się jednak zdecydować na jeden z trzech innych lakierów: czarny Mythos, biały Ibis lub szary Daytona. W kolorze czarnego matu zostały także pomalowane przedni spoiler, boczne wkładki progowe, tylna wkładka dyfuzora, boczne wloty z podpisem nazwy modelu, tylne skrzydło oraz obudowy lusterek zewnętrznych. Ponadto, pierścienie i napisy Audi na karoserii są w kolorze czarnym z połyskiem.

Audi R8 Green Hell - limitowana bestia stworzona na cześć jednego z odcinków toru Nürburgring

We wnętrzu możemy delektować się stylową, solidną tapicerką ze skóry Nappa w kolorze czarnym z kontrastowymi szwami w kolorze kailash green oraz czarną alkantarą. Chętnie byśmy zasiadły za kierownicą tego samochodu, a wy?

 

Najnowsze