
Lynk & Co 01 – SUV, który podbije świat?
Koncern Geely zapowiedział kilka dni temu uruchomienie nowej, globalnej marki produkujące samochody nowej ery. Właśnie zaprezentowano pierwszego SUV-a z Chin, który w dużej mierze wykorzystuje technologie od Volvo.
Podczas wczorajszej konferencji marka Lynk & Co zaprezentowała swój pierwszy model o nazwie 01. W ciągu pięciu następnych lat producent pokaże jeszcze trzy samochody o nadwoziach typu sedan, hatchback i crossover.
Wszystkie samochody będzie łączyć jedna, wspólna cecha – integracja z siecią. Producent zamierza udostępnić technologię dla programistów, którzy będą mogli tworzyć aplikacje poszerzające funkcjonalność samochodu. Do projektu włączył się już Microsoft oraz Alibaba Group. Interfejs przygotowany przez producenta dopuszcza również możliwość komunikacji pomiędzy samochodami.
SUV o nazwie 01 skrywa pod maską technologie od Volvo. Samochód zbudowano na płycie podłogowej CMA, którą wykorzystano do budowy takich modeli jak V40, S40 oraz XC40. Konstrukcja będzie wykorzystywana do budowy kolejnych modeli spod znaku Lynk & Co. Auto nie jest zbyt duże – długość 4,53 m, szerokość 1,85 m, a wysokość 1,65 m. Będzie zatem konkurował z takimi modelami jak Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX czy Toyota C-HR. Stylistyka 01 jest dość oryginalna, ale wytrawne oko zauważy podobieństwo do modeli Porsche.
Pod maską chińskiego SUV-a będą pracować silniki stworzone przez Volvo. Pojawi się tam jednostka trzycylindrowa o pojemności 1,5 litra, ale również większa 2-litrowa zbudowana z czterech cylindrów ułożonych rzędowo. W standardzie napęd będzie przekazywany na przednią oś, ale za dopłatą będzie można zamówić napęd na cztery koła. Wszystkie modele tej marki będą dostępne w wersji hybrydowej plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka). W przyszłości producent wprowadzi napęd w pełni elektryczny.
Lynk & Co 01 będzie dostępny w regularnej sprzedaży, ale również w leasingu. Nowością będzie możliwość wypożyczenia na określony czas przy wykorzystaniu platformy internetowej. Firma zamierza wprowadzić model sprzedażowy na wzór Tesli, bez tradycyjnych salonów, oparty w głównej mierze na punktach sprzedaży.
Auto trafi w przyszłym roku do Chin, a w Europie pojawi się w 2018 roku. Następnym krokiem będzie rynek amerykański. Producent nie ujawnił jeszcze cen tego modelu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Renault Megane E-Tech Elektryczne – test systemu OpenR Link opartego na 3 hitach Google
Jeśli lubicie przydatne gadżety na pokładach aut tak jak ja, to z pewnością jesteście ciekawi, jak działa Renault Megane E-Tech elektryczne z nowym systemem multimedialnym OpenR Link z wbudowaną nawigacją Google oraz dostępem do takich aplikacji i usług, jak Google Assistant, Google Maps czy Google Play. Zapraszam Was do wspólnego poznania świata opartego na Google, który z pewnością wkrótce będą kopiować do swoich samochodów również inni producenci. -
Honda CB650R Neo Sport Cafe – test, opinia, dane techniczne. Ratunek na rosnące ceny paliw?
-
Renault Megane E-Tech elektryczne – test długodystansowy, opinia, zasięg. Najlepszy elektryk na rynku?
-
Jazda rowerem obok siebie? Wielu rowerzystów źle rozumie przepisy z 2022 roku
-
Ministerstwo znacząco podniosło opłaty dla kierowców! Kiedy będziemy musieli zapłacić 2000 zł?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Całkiem ciekawe auto, przypomina mi trochę RAV4 Toyoty. Gdybym jednak miał wybierać kierowałbym się marką i i wybrałbym Toyotę jako bardziej zaufaną firmę.
Anonymous - 5 marca 2021
Toyota zdecydowanie i nie ma nawet o czym gadać kolego. Zobacz zresztą nową RAV4 w hybrydzie. Auto naprawdę godne uwagi.